מה הבטיח שר הכלכלה החדש, ניר ברקת, לבכירי ההיי-טק?

ברקת נפגש אתמול (ג') עם נשיא התאחדות התעשיינים, ראש איגוד ההיי-טק ומנכ"לים של 15 חברות בענף ● לצד הברכות, דיברו שם על ביזנס

מימין" שר הכלכלה, ניר ברקת, ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר.

שר הכלכלה החדש, ניר ברקת, נפגש אתמול (ג') עם 15 מנכ"לים של חברות היי-טק, והבטיח להם כמה הבטחות מעניינות, ובמרכזן שהממשלה "תעשה הכול כדי להקל על עסקים".

במפגש השתתפו נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ויו"ר איגוד חברות ההיי-טק בהתאחדות, מריאן כהן. האירוע נערך במפעל של פלקס, שנמצא באזור התעשייה של מודיעין. המשתתפים דנו באתגרים של התעשייה בכלל ושל ההיי-טק בפרט, בקידום שיתוף הפעולה בין משרד הכלכלה להתאחדות התעשיינים ובבניית חזון משותף.

השר ברקת אמר למשתתפים: "נפעל כדי להקל על עסקים, והמודל צריך להיות מצ'ינג, שבאמצעותו ייכנס, בסופו של דבר, כסף רב לישראל, שיתרום לתל"ג ולגיוס עובדים נוספים לענף ההיי-טק. בנוסף, יש להשקיע בחינוך, כדי שיהיה עתיד לתעשייה ולהיי-טק". הוא הוסיף כי "אני מאמין במודלים בינלאומיים של טיפול ברגולציות ובתקינה, במטרה להקל על אנשים ולסמוך עליהם, ואם הם יטעו – רק אז נטפל בהם".

"יש צורך בחיזוק של המסילה כדי שהקטר ימשיך הלאה"

ד״ר תומר ציין ש-"תעשיית ההיי-טק היא הקטר של הכלכלה בישראל, ויש לעשות כל שניתן כדי לשמר ולשפר אותה". לדבריו, "אם ישראל תוכל לשמור על היתרון התחרותי שלה אל מול מדינות העולם בידע, בסביבה תחרותית מעודדת, בהקמת ובשדרוג מפעלים, ובמקום גבוה במדד עשיית עסקים – נוכל למשוך השקעות רבות ולהגדיל משמעותית את התל"ג שלנו".

ביבס אמר ש-"המפגש המחיש את פוטנציאל ההתפתחות הגבוה שיש לישראל בתחום ההיי-טק. עלינו לחזק את מיתוגה הבינלאומי של ישראל כמדינת היי-טק מובילה, אל מול החברות המקומיות ואלה הרב לאומיות, שהבינו את העוצמות שקיימות בארץ בתחום זה. אני מאמין ששילוב כוחות של הרשויות המקומיות ומשרד הכלכלה עם התאחדות התעשיינים ואיגוד ההיי-טק יביא לקידום נוסף של של התעשיה וענף הטכנולוגיה בישראל, שיאפשר המשך צמיחה של הכלכלה הישראלית ויסייע להמשך התפתחותה של המדינה".

לדברי כהן, "תעשיות ההיי-טק הן בעיקר יצואניות, ומהוות כיום כ-50% מהיצוא של ישראל. המטרה היא להגדיל את הנתון הזה. אנחנו אומרים שההיי-טק הוא הקטר של הכלכלה, אבל אנחנו חייבים חיזוק ושימור של המסילה, כדי להמשיך הלאה בכל הכוח".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראלי מודאג

    מה זה משנה המסילה אם הנהג של הרכבת "לא אחראי" ?

  2. יאללה לשבדיה

    אסור להשקיע בישראל , ההייטק חייב לעבור לאירופה

    1. בטי

      איש חכם ורציני תפעל גם להורדת יוקר המחייה המטורף , שהטייקונים ירויחו פחות .

אירועים קרובים