מיקרוסופט מציעה סקריפטים לשחזור קיצורי דרך שנמחקו בעדכון פגום

חלק מהמשתמשים פנו ליצירת תיקונים משלהם מכיוון שנתקלו בתיקונים של מיקרוסופט כבעייתיים

הסקריפטים שמציעה מיקרוסופט לא סיפקו את הקהילה.

עדכון אבטחה של Windows Defender גורם בימים האחרונים למהומה לא קטנה, במיוחד במחשוב הארגוני שמבוסס על מערכות ההפעלה של מיקרוסופט. אחד מהחוקים המוגדרים תחת תכונת "הקטנת משטחי התקיפה" (ASR) של יישום האבטחה הוביל לסדרה של זיהויים לא נכונים של התקפות – והתוצאה המשנית של כך הוא מחיקתם של קבצי ה-lnk מהמערכת, הקבצים שהם למעשה קיצורי הדרך שמציבים בשורת המשימות ובתפריט הכפתור "התחל" של Windows.

לאחר שהתבררה התקלה שחררה אתמול מיקרוסופט הוראות. סקריפטים אלו יאפשרו, לפי מיקרוסופט, לבצע את תיקון קיצורי הדרך באופן אוטומטי. בנוסף היא סיפקה גם הוראות כיצד לבצע תיקונים לקיצורי הדרך הנעלמים באופן ידני, ב-Windows 10 וגם ב-11.

במיקרוסופט, גם ציינו שאחרי העדכון ניתן להפעיל שוב ללא חשש את התכונה שגורמת את הבעיה, Block Win32 calls from Office macros, אבל כאמור לעיל, זה לא עוזר להחזיר את קיצורי הדרך, ויש ליצור אותם מחדש לאחר העדכון.

עם זאת, הסקריפטים שמציעה מיקרוסופט לא סיפקו את הקהילה. הטענות העיקריות היו, שלא מדובר בשחזור אלא ביצירה של קיצורי דרך חדשים, ובנוסף שקיצורי הדרך, שכן מופיעים מחדש הם רק אלה שהיו קודם בתפריט "התחל" ובשורת המשימות. משתמשים אחרים אף העלו סקריפטים משלהם, אך אלו ברובם המכריע אינם תומכים בממשקים שאינם בשפה האנגלית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים