איך הגיב ניק קייב לשיר "שלו" שנכתב ב-ChatGPT?

הזמר קיבל ממעריצים שיר "בסגנון ניק קייב" שנכתב באמצעות התוכנה - וכתב את דעתו עליו ● ספויילר: הוא לא אהב, ממש לא

לא אוהב את ה-ChatGPT. ניק קייב.

תוכנת ה-AI הפופולרית ChatGPT "כתבה" שיר "בסגנון של ניק קייב" – אבל הזמר ממש לא אהב אותו. יותר מכך, הוא קרא לשיר "בולשיט", "חיקוי גרוע" ו-"גרוטסקה שלועגת לכל מה שאנושי". עד כדי כך.

קייב, אחד הזמרים הבולטים בעשורים האחרונים, התייחס לשיר אתמול (ב') בניוזלטר שלו. הוא פרסם תגובה שלו לאחד מ-"עשרות" המעריצים ששלחו לו אותו – מארק מניו זילנד. אבל עוד לפני התגובה של קייב – מה בדיוק נכתב בשיר? הנה הפזמון שלו: "אני החוטא, אני הקדוש / אני החושך, אני האור / אני הצייד, אני הטרף / אני השטן, אני המושיע".

"אנחנו בדרך למצב אוטופי או להרס טוטאלי"

"אני לא מרגיש את אותה התשוקה (שמרגישים אחרים – י"ה) לטכנולוגיה הזאת", התחיל קייב, די בעדינות. "אני מבין שה-ChatGPT נמצא עכשיו בתקופת הינקות שלו, אבל ייתכן שזאת העלייה של אימת ה-AI", העלה הזמר את הטון. "יכול להיות שהוא תמיד יהיה בתקופת הינקות שלו, כי תמיד יש לו לאן להתפתח, והכיוון הוא תמיד קדימה, ותמיד מהר יותר. אף פעם לא ניתן יהיה להשיב את המצב לאחור או להאט את ההתקדמות, וזה מוביל אותנו למצב אוטופי או להרס הטוטאלי שלנו. מי יכול לומר לאן? אולם, אם לשפוט על פי השיר הזה, 'בסגנון של ניק קייב', זה לא נראה טוב. נראה בבירור שהאפוקליפסה בדרך. השיר הזה מגעיל".

בהמשך דבריו כתב קייב כי "נראה שאני לוקח את זה יותר מדי באופן אישי, אבל אני כותב שירים שכותב עכשיו שירים. זה עסק שנמצא בדמי והשירים נמצאים עכשיו על שולחני. הם דורשים ממני אנושיות". על אף שהוא לא אהב את השיר, קייב בחר לציין שורה ממנו: "יש את אש הגהינום בעיניי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים