באיזו ענקית טק הכי כדאי לעבוד?

שלוש ענקיות טק נמצאות בעשירייה הראשונה בדירוג השנתי של גלאסדור ● איזו חברה גדולה בענף רשמה צניחה של 65 שלבים?

חברות שטוב לעבוד בהן - וכאלה שפחות.

אנבידיה, גוגל וסרוויס נאו הן שלוש ענקיות הטק שהכי כדאי לעבוד בהן, לפחות בארצות הברית – כך לפי הרשימה השנתית של גלאסדור, שפורסמה אמש (ד'). הרשימה מדרגת חברות עם לפחות 1,000 עובדים מכלל מגזרי הכלכלה על פי קריטריונים של "תרבות חיובית, שכר גבוה והטבות, גמישות והרבה יותר", נכתב באתר. הדירוג מתבסס על תשובות של עובדים.

בראש הרשימה ניצבת חברת היי-טק – אם כי פחות ידועה: גיינסייט. החברה כותבת באתר שלה כי היא "ספקית של פלטפורמה להצלחת לקוח". בגלאסדור מציינים ש-"גיינסייט באמת ובתמים חיה ונושמת את ערכיה ומנסה לנצח בעסקים בעודה נוקטת בגישה של קודם כל אנשים". גם במקום השני נמצאת חברת היי-טק – ספקית הענן בוקס. במקום השלישי מדורגת ביין אנד קומפני וברביעי – חברת הייעוץ מק'ינזי.

אנבידיה סוגרת את החמישייה הראשונה, ובאתר מצוטט אחד העובדים שלה, שמציין ש-"תרבות החברה מבוססת על הכלה ועידוד, והאנשים שאני עובד אתם הם אינטליגנטים, בעלי תשורה, כישרוניים ותומכים". מדובר בירידה לאנבידיה, שברשימה של השנה שעברה דורגה במקום הראשון.

ענקית הטק הבאה ברשימה היא גוגל, שנמצאת במקום השמיני, אחרי ספקית התוכנה מת'וורקס ובוסטון קונסלטינג גרופ. ברשימה של 2022 היא דורגה במקום השביעי. סרוויס נאו רשמה עלייה יפה לעומת השנה שעברה – מהמקום ה-23 למקום התשיעי ברשימה השנה. את העשירייה הראשונה סוגרת רשת מסעדות המזון המהיר אין אנד אאוט בורגר.

אילו עוד ענקיות טק מדורגות ברשימה?

אחד הדברים שבולטים מאוד ברשימה הנוכחית הוא ההידרדרות של סיילספורס: בעוד שברשימת 2022 היא דורגה במקום ה-10, כעת היא מדורגת במקום ה-75 בלבד. זהו הדירוג הנמוך ביותר של ענקית הענן וה-CRM מאז שפורסמה הרשימה הראשונה, ב-2009. הדירוג הגבוה ביותר שלה היה ב-2017 – מקום רביעי.

מיקרוסופט, לעומת זאת, רשמה עלייה נאה – מהמקום ה-28 ל-13. שני מקומות לפניה נמצאת ספקית ה-CRM האבספוט. עוד חברות היי-טק גדולות בעשירייה השנייה הן אדובי במקום ה-14, קראוד סטרייק ב-15 ולינקדאין – ב-19. מארוול הגיעה למקום ה-22, AMD ל-26, רד-האט ל-27 ו-וואן דיגיטל למקום ה-30. פורטינט נמצאת במקום ה-34, נטפליקס ב-40, נט-אפ שלושה שלבים לאחר מכן, MongoDB במקום ה-45 וסיסקו – רק במקום ה-49. בעשירייה השישית ניתן למצוא את HPE במקום ה-51, את אינטואיט ב-57 ואת פאלו אלטו ב-59. דל מדורגת במקום ה-64, סאפ ב-69, אינטל ב-79 בלבד, אטלסיאן ב-84, HP ב-89 וספוטיפיי במקום ה-90. בעשירייה האחרונה ניתן למצוא את יאהו במקום ה-94 ואת שניידר אלקטריק ב-99.

ענקיות הטק שבולטות בהיעדרן

יש כמה חברות שבולטות בהיעדרן: מטא, שאשתקד דורגה במקום ה-47, אפל, שהייתה במקום ה-56, ואמזון, שכמו השנה, גם בשנה שעברה כלל לא הייתה ברשימה.

הרשימה של גלאסדור מפורסמת על רקע שנה מאתגרת שעברו חברות ההיי-טק, בפרט בחודשים האחרונים, ושנה מאתגרת נוספת שהן צפויות לעבור ב-2023, על פי התחזיות. כמה מהחברות המוזכרות ברשימה יצאו באחרונה במהלכי פיטורים נרחבים, לאור המיתון הכלכלי וכהיערכות לבאות. מעניין איך זה ישפיע על הרשימה של 2024.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מבולבלי

    לא ברור איך מנרמלים את התוצאות אם הניצוח נעשה על בסיס תשובות העובדים. כל חברה נמצאת במקום אחר עם אילוצים אחרים ותרבות שונה (עסקית ומדינית). נראה לי שניתוח אמיתי צריך לכלול מדד עומס בעבודה ושביעות רצון המתבטאים במשך חיים של עובד, ממוצע שעות עבודה, ממוצע ימי חופש שניתנו ונלקחו, כמה עובדים המליצו לחבר להצטרף, וכדומה.

אירועים קרובים