הצרות של בייננס: המשקיעים משכו 12 מיליארד דולר בחודשיים

לפי פורבס, מדובר במשיכה של בין 20% ל-30% מכלל הנכסים הדיגיטליים שהיו בבייננס בתחילת נובמבר האחרון ● המנכ"ל לא מתרגש

הצרות בשוק הקריפטו באות בצרורות. בייננס והמנכ"ל שלה, צ'אנגפנג ז'או.

נראה שעוד ענקית קריפטו נמצאת בקשיים – בייננס: המגזין הכלכלי פורבס דיווח בגיליונו האחרון שבמהלך נובמבר ודצמבר האחרונים, המשקיעים בבורסת הקריפטו משכו סכום עתק של 12 מיליארד דולר. הוצאות הכספים התרחשו בזמן התמוטטות בורסת קריפטו ענקית אחרת, FTX, שפגעה מאוד באמון של ציבור המשקיעים במטבעות הווירטואליים.

המשיכות של נכסים דיגיטליים בשווי של 12 מיליארד דולר מהווים, על פי ההערכות, בין 20% ל-30% מכלל הנכסים שבייננס החזיקה בהם בנובמבר, בזמן שהן התחילו. צ'אנגפנג ז'או, מנכ"ל בייננס, ניסה להרגיע ואמר שהמשיכות הם חלק ממהלך העסקים הרגיל בבורסה זו. "בימים מסוימים יש לנו משיכות נטו, ובימים אחרים – הפקדות נטו. אני לא מתרגש". החברה אף הוציאה הודעה שלפיה כ-97% מההפקדות של הלקוחות מבוטחות.

גורמים בשוק מסבירים שהתמוטטות FTX זעזעה אותו וכחברת הקריפטו הגדולה ביותר, אך טבעי שבייננס ספגה את המשיכות הגדולות ביותר. בנוסף, הרשות האמריקנית לניירות ערך (ה-SEC) הביעה בשבוע שעבר התנגדות לבקשת בייננס לרכוש את חברת הקריפטו וויאג'ר דיגיטל תמורת 1.02 מיליארד דולר, בטענה שהיא "לא סבורה שבייננס תוכל לעמוד בעסקה".

בייננס היא לא החברה היחידה שהושפעה מהתמוטטות הבורסה של סם בנקמן-פריד: בורסת קריפטו אחרת, קוינבייס, הודיעה השבוע על פיטורים של חמישית מעובדיה, לאחר שלפני כשבעה חודשים פיטרה 18% מהעובדים דאז.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טוטו

    זה בערך כמו שביבי יגיד לכם לא לדאוג. הוא ישמור על הדמוקרטיה.

  2. אלכס

    עולם של פיתויים וחזירות. נגמר לא טוב.

אירועים קרובים