אמדוקס מצטרפת לגל: תפטר 700 עובדים, מהם 100 בישראל

מדובר בפיטורים של 2.5% מכוח האדם של החברה, והם מגיעים על אף שהיא השיגה תוצאות טובות ושהתחזית שלה אופטימית

מפטרת. אמדוקס.

גם אמדוקס עולה על גל הפיטורים בהיי-טק: אתמול (ב') דווח כי החברה תפטר 2.5% מכוח האדם שלה, ובסך הכול 700 עובדים. החברה אמנם לא מסרה נתונים אודות המיקומים הספציפיים שמהם יבואו המפוטרים, אולם דווח כי 100 מהם יהיו מקרב עובדיה בישראל.

אמדוקס, שאותה מנהל שוקי שפר, נמצאת בימים אלה בתהליך של מעבר למשרדיה החדשים ברעננה, וכמחצית מעובדיה בארץ כבר עברו אליו. הפיטורים הנוכחיים באים כשנתיים וחצי לאחר גל הפיטורים הקודם בחברה, שבו עזבו אותה כ-200 מהעובדים שלה בישראל.

על פי הדו"חות האחרונים שהחברה פרסמה, מספר העובדים הכללי שלה עומד על קרוב ל-31 אלף. היו אלה דו"חות חיוביים, שעמדו בתחזיות האנליסטים והראו עליות הן בהכנסות, לכ-4.6 מיליארד דולר, והן ברווח הנקי למניה (non-GAAP). יתרה מזאת, החברה צופה גידול של בין 6% ל-10% בהכנסות שלה ב-2023, ובניגוד למניות של חברות היי-טק אחרות, שירדו בשנה האחרונה, ואפילו מאוד, זו של אמדוקס צמחה ביותר מ-20%. כלומר: החברה מפטרת לא בגלל התוצאות בתקופה האחרונה, אלא מחשש לבאות, למיתון שעלול לבוא.

בהודעת החברה נכתב כי "אמדוקס היא חברה איתנה, בצמיחה מתמשכת ועם תחזית חזקה להמשך. עם זאת, מתוך אחריות וערנות למתרחש בעולם, אנחנו נדרשים לנקוט בפעולות למיקסום הגמישות והיעילות שלנו, ועושים זאת בזהירות ובמתינות, ובהן הקטנת מצבת כוח האדם הגלובאלי בשיעור של 2%-3% גלובלית".

אמדוקס מצטרפת בפיטורים הנוכחיים לחברות היי-טק רבות שמבצעות מהלכים דומים בישראל, או ביצעו אותם בחודשים האחרונים. בחודש שעבר דיווחה ענקית הגיימינג פלייטיקה על פיטורים של 600 מעובדיה, מהם 180 בארץ. בין החברות הנוספות מהענף שפיטרו בחודש דצמבר ניתן למצוא את אוטונומו, שמקצצת 50% ממכסת כוח האדם שלה, ארמיס, דטה ריילס, אקווה סקיוריטי, קוגנייט וביזאבו. בנובמבר האחרון דווח כי גם ראפיד, החברה הפרטית הגדולה בארץ, נערכת לפיטורים. בעולם, רק בחודש האחרון הודיעו סיסקו ו-HP על פיטורים נרחבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים