"ניזום צעדים לעידוד יזמים לפעול בחו"ל, כדי להגדיל את הייצוא"

כך אמר שר הכלכלה הנכנס, ניר ברקת, בטקס חילופי השרים, שנערך היום (א') בירושלים ● לדבריו, "כמי שבא מהעולם העסקי ומתחום ההיי-טק, אני יודע כמה קשה לפעול כאן"

שר הכלכלה, ניר ברקת.

"בכוונתי ליזום צעדים שיעודדו יזמים לפעול עם הפנים החוצה, לחו"ל, כדי להגדיל את היקפי היצוא. יחד עם גידול בהיקפי ההשקעות בהיי-טק הישראלי, שאפעל גם בכיוון זה, בכוונתי לבסס את מעמדה של ישראל כמובילה בעולם הטכנולוגיה. כיזם וכאיש עסקים, אני מכיר את כל הסיכונים, ואין לנו ברירה אלא להצליח", כך אמר היום (א') שר הכלכלה החדש, ניר ברקת, בטקס חילופי השרים, שנערך במשרד הכלכלה בירושלים. ברקת מחליף את השרה היוצאת, אורנה ברביבאי.

לדבריו, "כדי להשיג את היעד של הגדלת הייצוא והצמיחה, חייבים להקטין את הנטל הביורוקרטי על בעלי העסקים והחברות, שמשפיע גם על יזמים ומשקיעים".

"כמי שבא מהעולם העסקי ומתחום ההיי-טק, אני יודע כמה קשה לפעול כאן", ציין ברקת, שלפני שנכנס לחיים הפוליטיים היה יזם סדרתי, ובין היתר היו"ר הראשון של צ'ק פוינט. כמו כן, הוא הקים את קרן BRM, שהשקיעה בצ'ק פוינט 400 מיליון דולר בראשית ימיה, היה ממייסדי קרן IVN וייסד יחד עם רעייתו, בברלי, את מיזם הלמידה המקוונת סנונית.

"הרגולציה היא סרטן בלב הכלכלה"

השר החדש אמר כי "צריך להפסיק להסתכל על העסקים כעל פרה חולבת, ולהפנים שהם מנוע הצמיחה של המדינה כולה. אחת הדרכים להתמודד עם הנטל על בעלי העסקים הוא הקטנת הרגולציה, שהיא סרטן בלב הכלכלה של ישראל, ובדעתי למגר אותה".

ברקת הזהיר בדבריו שעל אף שכלכלת ישראל נחשבת כעת כאי של יציבות לעומת מה שקורה בעולם, המיתון עלול להגיע גם לכאן. "הצונאמי הכלכלי, שפוגע בכל המגזרים בעולם, ולא רק בהיי-טק, נמצא על שערינו. אם לא נדע לבלום את ההאטה, המיתון יגיע גם אלינו", אמר.

שרת הכלכלה היוצאת, אורנה ברביבאי.

שרת הכלכלה היוצאת, אורנה ברביבאי. צילום: יש עתיד

הטקס נפתח בפרידה מהשרה ברביאי, שקיבלה מחמאות רבות מצד העובדים והמנהלים במשרד, על כך שבנוסף לתפקידה, היא הייתה חברה ודואגת לכולם, מעורבת ומסייעת. ברביבאי אמרה כי "כלכלת ישראל אינה סיפור פוליטי, אלא של חוסן לאומי". היא סקרה את הפעילות שנעשתה בתקופתה ביחידות השונות של משרד הכלכלה, וביו היתר ציינה את השלמת הקמת מערך הדיגיטל הלאומי, בראשותה של שירה לב עמי. היא פנתה לברקת וציינה, בהתייחסה למערך הדיגיטל, כי "יש לך פלטפורמה מצוינת להאיץ את הצמיחה".

היום ומחר (ב') נערכים טקסי חילופי השרים במשרדי הממשלה השונים. שני טקסי חילופים במשרדים שרלוונטיים גם הם להיי-טק ייערכו מחר: השר אופיר אקוניס יחליף את אורית פרקש הכהן במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, והשר ד"ר שלמה קרעי יחליף את יועז הנדל במשרד התקשורת.

מה כדאי לברקת במשרד הכלכלה ולשרים החדשים האחרים במשרדיהם לעשות למען ההיי-טק? קראו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים