החברה האם של טיקטוק מודה: עובדים שלנו עקבו אחרי עיתונאים

ארבעה עובדים של החברה עקבו אחרי שני עיתונאים - מהפייננשל טיימס ומבאזזפיד, ופוטרו - כך על פי בייטדאנס עצמה ● בפורבס דווח כי גם כתבים שלהם היו נתונים למעקב

מלבה עוד את האלימות בחברה הערבית? טיקטוק.

בייטדאנס, החברה האם של טיקטוק, הודתה בסוף השבוע כי עובדים שלה עקבו אחרי המיקומים של שני עיתונאים שמכסים את האפליקציה הפופולרית, מהפייננשל טיימס ומבאזזפיד, באמצעות שימוש בדטה שלהם. עם זאת, בפורבס דווח כי מדובר בעיתונאים רבים, כולל של האתר עצמו, כאשר המטרה של המעקב הייתה לראות האם הם נמצאים בקרבת מקום.

המעקב בוצע כחלק מחקירת הדלפות מתוך בייטדאנס, שעל פי החשד של החברה הגיעו לאותם עיתונאים. דובר מטעם טיקטוק מסר ל-CNN כי המידע כלל כתובות IP של אותם עיתונאים. באמצעות כתובות IP ניתן לדעת נתוני מיקום.

על פי הדובר, מדובר בארבעה עובדים שביצעו את המעקבים האלה – שניים מסין ושניים מארצות הברית. עוד מסר הדובר שבעקבות חקירה פנימית שפירמת עורכי דין חיצונית ניהלה מטעם החברה, ארבעת העובדים הללו פוטרו.

מנכ"ל בייטדאנס, רובו ליאנג, כתב במייל פנימי שנשלח לעובדי החברה כי "התאכזבתי עמוקות כשהתוודעתי למצב… ואני בטוח שגם אתם מרגישים כך. אמון הציבור, שהשקענו מאמץ רב לבנות, הולך להינזק קשות בעקבות השימוש הלא מורשה של כמה אינדיבידואלים". הוא ציין כי "אני מאמין שהמצב הזה יהווה שיעור עבור כולנו".

המידע החדש הוא אישור לשמועות שרצות כבר כמה חודשים, ולדיווח על כך שפורסם בפורבס לפני כחודשיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים