בגלל הירידה בביקוש למחשבים אישיים: מיקרון תפטר 10% מהעובדים

מיקרון מצטרפת לחברות אחרות בענף, שסובלות מהמשבר בשרשרת האספקה ומההיצע הרב בהרבה מאשר הביקוש ● מתי המצב יתאזן? לפי מנכ"ל החברה, במחצית 2023

עוד חברה שסובלת מהמשבר. מיקרון.

מיקרון עולה על גל הפיטורים: יצרנית שבבי הזיכרון הגדולה ביותר בארצות הברית הודיעה אמש (ג') כי לאור הירידה החדה בביקוש למחשבים אישיים, היא תפטר בשנה הבאה 10% מכוח האדם שלה ותבצע צעדים נוספים לקיצוץ בהוצאות. החברה פרסמה אמש את הדו"חות הכספיים, שמראים על הפסד נקי, וציינה שתנאי השוק הנוכחיים יקשו עליה לחזור לרווחיות ב-2023.

על פי הדו"חות, החברה סיימה את הרבעון הראשון של שנתה הכספית עם תוצאות שהיו מתחת לתחזיות: ההכנסות שלה עמדו על 4.09 מיליארד דולר – 200 מיליון פחות מהצפי, וההפסד נקי למניה הגיע לארבעה סנט – שלושה סנט יותר מההערכות. מיקרון צופה שברבעון הנוכחי היא תרשום הפסד למניה של לא פחות מ-62 סנט. גם כאן מדובר בנתונים נמוכים מתחזיות האנליסטים, שצופים לה הפסד למניה של 30 סנט. לעומת זאת, בעוד שהאנליסטים צופים לה הכנסות של 3.75 מיליארד דולר, החברה עצמה צופה שהן יגיעו ל-3.75 מיליארד.

חברות הסמיקונדקטור, כמו מיקרון, מושפעות מהמשבר בשרשראות האספקה, אבל גם לא מעט מהמשבר הכלכלי העולמי, שמביא אנשים לקנות פחות ופחות מחשבים אישיים וסמארטפונים. כתוצאה מכך, יצרני המכשירים האלה, שהם הלקוחות העיקריים של חברות הסמיקונדקטור, פחות ופחות קונות מהן. עם זאת, החברות ייצרו ועדיין מייצרות הרבה שבבים, מה שמביא לכך שההיצע גדול מהביקוש.

מנכ"ל מיקרון, סנג'איי מהרוטרה, חוזה כי בשנה הבאה תחווה תעשיית הסמיקונדקטורים את הפער הגדול ביותר ב-13 שנים בין ההיצע לביקוש. לדבריו, המלאי יגיע לשיא בחודשים הקרובים, אולם לאחר מכן יצנח ויגיע לממדים "בריאים יותר", כלשונו, רק במחצית 2023. "הרווחיות תהווה אתגר לאורך 2023, בגלל היצע היתר שקיים בתעשייה", הוא אמר בראיון ליאהו.

חברות רבות בתחום עושות צעדים להתאמה למציאות החדשה, כלומר: קיצוץ בהוצאות, כולל פיטורים. אחת הבולטות שבהן היא HP, שהודיעה בחודש שעבר שהיא תפטר בשלוש השנים הבאות עד 6,000 עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים