היוזמה החדשה של האיחוד האירופי: סוללות סמארטפונים ניתנות להסרה

למרות שעדיין לא הועבר, באיחוד האירופי מעוניינים להעביר חוק, שיאלץ את יצרניות הסמארטפונים לייצר מכשירים עם סוללות ניתנות להסרה הן מטעמי קיימות והן כדי לאפשר למשתמשים החלפת סוללה בעצמם

הלכה הסוללה? בעתיד נוכל אולי להחליף אותה בעצמנו.

לאחר שהעבירו את החוקים המחייבים את חברות הטכנולוגיה לעבור ליציאת USB-C במגוון רחב של מכשירים, המחוקקים באיחוד האירופי רוצים כעת שסוללות הסמארטפונים יהיו ניתנות להסרה, וזאת למען הקיימות ומתן האפשרות למשתמשים להחליף סוללות בעצמם. המטרה היא גם לייעל את כל מה שקשור לסוללות, החל ממיצוי חומרי גלם ועד למוצרים המוגמרים ליישומים תעשייתיים וצרכניים. הפרלמנט האירופי עדיין לא חתם על החוק, ואולי מעניק לחברות הטק זמן הולם להתכונן ל"מלחמות "בלימה".

הדחיפה לסוללות הניתנות להחלפה על ידי המשתמש או לשירות המשתמש אולי נשמעת כמו צעד אחורה, אבל היא תתורגם ליכולת תיקון טובה יותר עבור גאדג'טים אלקטרוניים, לפחות באיחוד האירופי. סוללה נשלפת גם תעזור למשתמשים להאריך את חיי הטלפונים שלהם מבלי לבצע תיקונים יקרים הקשורים לסוללה – רוב סוללות ה-LiPo וה-Li-ion אינן ניתנות לתיקון ברמת מרכז השירות, בכל מקרה.

כדי לקדם ייצור בר-קיימא של סוללות בשנים הבאות, האיחוד האירופי קובע שלפחות 16% מהקובלט, 85% מהעופרת, 6% מהליתיום ו-6% מהניקל הכלול בסוללות צריכים להגיע ממקורות ממוחזרים. המחוקקים קבעו יעדי איסוף מוצרים משומשים לחברות כדי להבטיח שלא ייגמרו להם החומרים למחזור. מחזור ואיסוף מוצרים לא אמורים לעלות למשתמשי הקצה אגורה נוספת, ללא קשר לצריכת הסוללה.

מובן ששינויים מפליגים כאלה לא יכולים להתרחש בן לילה, והאיחוד האירופי יעניק לחברות 3.5 שנים לאחר העברת החקיקה כדי לתכנן מחדש סוללות שמשתמשים יכולים להסיר ולהחליף בנוחות בעצמם. בנוסף, השינויים עשויים לחייב חברות לחשוב מחדש על מקורות הסוללה, קשרים עם ממחזרים ואסטרטגיות שרשרת אספקה ​​ארוכות טווח כדי שהצרכנים לא יושפעו.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. פיני שמיר

    חובה להכריח את יברות הענק לאפשר לאנשי תחזוקת השטח לתקן ציוד. העליות הם עצומות בתחזוקת הציוד.

    1. אני

      אולי כדאי לחברות הגדולות לוותר על השוק הארופאי

  2. אורןן

    שכחתם דבר קטן שבלי הסוללה לא ניתן לעקוב אחרי המכשיר גם כשהוא כבוי והשילטונות רוצים לדעת בכל רגע היכן אנחנו

  3. גארפילד

    הסוללה להחלפה מקווה שיעשו כמו lg g5. היה פטנט מצוין. וגם הרבה יתרונות

אירועים קרובים