הבנק המרכזי של הודו מזהיר ממשבר פיננסי שיתרחש בשל קריפטו

נגיד הבנק המרכזי של הודו, שאקטיקנטה דאס, מאמין שמטבעות דיגיטליים פרטיים עלולים להוביל לקריסה הפיננסית הבאה שיחווה העולם - האם זה קשור למטבע של הבנק שברצון הנגיד והמדינה לקדם או שמדובר בהתרעה אותנטית?

מספק נבואות זעם על קריפטו. שאקטיקנטה דאס, נגיד הבנק המרכזי ההודי, ה-RBI.

שאקטיקנטה דאס, נגיד הבנק המרכזי ההודי, ה-RBI (ר"ת The Reserve Bank of India) אמר אתמול (ד') במפגש פסגה בו נוכח כי מטבעות קריפטוגרפיים פרטיים עלולים להוביל ליום הדין הפיננסי הבא. הוא טען שבמקור שלהם מטבעות וירטואליים פרטיים נוצרו "כדי לעקוף ולשבור את המערכת".

ה-RBI, הידוע בעמדתו הנוקשה נגד קריפטו פרטי, חזר שוב על עמדתו זו של דאס מאוחר יותר, והפך אותה גם לעמדת הבנק עצמו.

הנגיד של הבנק המרכזי ההודי אמר במפגש: "אני עדיין מחזיק בדעה שיש לאסור זאת (קריפטו – ג"פ), כי אם יאפשרו לו לצמוח… זכרו את דבריי, המשבר הפיננסי הבא יגיע ממטבעות קריפטוגרפיים פרטיים".

הנגיד הוסיף וטען כי ההתפתחויות בתחום הקריפטו שהרחשו בשנה האחרונה תומכים באמונתו זו. בין השאר כלל דאס באזכוריו בהקשר זה את התרסקות בורסת הקריפטו השנייה בגודלה בעולם – בורסת FTX שייסד סם בנקמן-פריד אשר הוסגר אתמול לארה"ב ועתיד להישפט שם בקרוב בגין האשמות בהונאת ניירות ערך, הונאת קריפטו והלבנת הון.

האם הוא יביא לרקיסה פיננסית עולמית? הקריפטו. אילוסטרציה.

האם הוא יביא לרקיסה פיננסית עולמית? הקריפטו. אילוסטרציה. צילום: BigStock

ומה בדבר קריפטו של המדינה?

דאס ציין שמדינות שונות פונות ומתייחסות לסוג זה של נכסים בצורה שונה, אך RBI נחוש בדעתו לגבי הבחירה להחרים את אמצעי התשלום והסחר הדיגיטלי האלטרנטיבי הפרטי. 

בינתיים, ראש ה-RBI הכחיש שהוא מנהל מלחמה בסוג זה של נכסים, והדגיש כי למטבעות הקריפטו אין ערך בסיסי משלהם כלל. מאידך, כדאי לזכור כי RBI מקדם CBDC – מטבע וירטואלי בהנקפת בנקים מרכזיים – אך לא כמתחרה לקריפטו הפרטי.

ממשלת הודו עובדת על חקיקת קריפטו שיכולה לאסור פעילות מסוימת סביב מטבעות דיגיטליים במדינה, תוך יצירת מסגרת חוקית רק למטבע הדיגיטלי של הבנק המרכזי שלה.

לדברי דאס, להכנסת הרופי הדיגיטלי בגיבוי הבנק המרכזי אין כל קשר לערעור המגזר הפרטי עליו הוא מתנבא. הוא אמר בנוגע למטבעות CBDC: "לא מדובר בהצעת תחרות למטבע קריפטוגרפי פרטי. אני חושב שככה העולם הולך להתפתח".

בנקים מרכזיים אמרו לעתים קרובות שמטבעות דיגיטליים אינם מהווים סיכון גדול לכלכלה, כאשר הם מייצגים סוג נכסים קטן בהרבה. אבל מספר גדל והולך של קולות מזהיר באחרונה מפני ההשפעה המקרו-כלכלית הפוטנציאלית של התחום הפיננסי האלטרנטיבי, במיוחד אם מטבעות קריפטו לא יפוקחו ויוסדרו בחוק לאלתר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים