ארה"ב: "מופתעים" ממיעוט הפעילות בסייבר של רוסיה ואיראן בבחירות

התסיסה המקומית באיראן ומלחמתה של רוסיה באוקראינה הביאו להסחת הדעת של טהראן ומוסקבה - והן פעלו מעט מדי בסייבר בניסיונן להשפיע או להתערב בבחירות האמצע בארה"ב השנה

היו עסוקות בדברים אחרים ופעלו מעט מדי בסייבר בניסיון להתערב בבחירות האמצע בארה"ב.

התסיסה המקומית באיראן ומלחמתה של רוסיה באוקראינה הביאו להסחת הדעת של טהראן ומוסקבה – והן פעלו מעט מדי בסייבר בניסיונן להשפיע או להתערב בבחירות האמצע בארה"ב השנה; כך אמר גורם צבאי בכיר מהסייבר שבצבא ארה"ב.

"ראינו הרבה פחות פעילות ממוקדת בסייבר מצד יריבים זרים, במיוחד הרוסים – בבחירות 2022 בהשוואה לבחירות האמצע הקודמות", אמר מייג'ור ג'נרל וויליאם ג'יי. הרטמן, מפקד כוח משימת הסייבר הלאומי בפיקוד הסייבר של ארה"ב. הוא דיבר במסגרת תדרוך עיתונאי שהתקיים השבוע במטה ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי, ב-פורט מיד, מרילנד.

הרטמן אמר, כי הוא "מופתע" מחוסר הפעילות, היחסי, של הרוסים והאיראנים במהלך בחירות האמצע. כזכור, כוחות הסייבר של צבא ארה"ב נטלו תפקיד פעיל יותר בהגנה על הבחירות בארה"ב מפני התערבות זרה, בעקבות ההתערבות הרוסית במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. מאז 2018, סייברקום שבצבא ארה"ב מתמקד בשיבוש רשתות מחשבים המשמשות את רוסיה ואויבות אחרות של ארה"ב. לדבריו, "שירותי הביטחון ברוסיה ובאיראן היו עסוקים (בדברים אחרים, י.ה.) בשבועות ובחודשים לפני בחירות האמצע בנובמבר".

מנהל ה-NSA, גנרל פול נקסונה, שמשמש גם כמפקד סייברקום, אישר החודש, כי הפיקוד שבראשותו ביצע פעולות סייבר התקפיות והגנתיות במאמץ להגן על תהליכי בחירות הביניים השנה מפני התערבות והשפעה זרות. נקסונה סירב להיכנס לפרטים על הפעולות, אך אמר כי הפיקוד התמקד ב"הורדת תשתיות מחשוב (לתקיפה) המשמשות גורמי איום זרים בזמני מפתח… הייתה לנו תוכנית שפעלנו לפיה, והיא לא יועדה רק לתאריך הבחירות, ה-​​8 בנובמבר. היא התממשה לפני, במהלך ולאחר הבחירות, עד לאישור תוצאות הבחירות". נקסונה הוסיף, כי "התוקפים בסייבר מאיראן ומרוסיה עשו בדרך כלל שימוש חוזר בטקטיקות ובכלים ישנים בפעולות ההשפעה שלהם – במקום לנסות כלי תקיפה ודברים חדשים לגמרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים