פרוסיד מטמיעה את מערכת ג'ירה במפעל הפיס

בימים אלה מוטמעת בארגון תוכנת המעקב אחרי בעיות ומשימות של אטלסיאן, בפרויקט שהיקפו עומד על מאות אלפי שקלים

דניאל נחום, סמנכ"ל ומנהל חטיבת המחשוב של מפעל הפיס.

פרוסיד מטמיעה בימים אלה את מערכת ג'ירה (Jira) לניהול משימות ופרויקטים במפעל הפיס. בספטמבר השנה עבר הפרויקט משלב הפיילוט לשלב ההטמעה, וזה צפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2023. ההיקף הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

ג'ירה היא תוכנת מעקב אחרי בעיות ומשימות, פרי פיתוח של אטלסיאן. התוכנה מאפשרת מעקב אחרי באגים, פיתוח תוכנה זריז, ניהול פרויקטים וניהול עבודה. הפתרון מספק כלים חכמים לניהול צוותים, תוכניות ופרויקטים – במתודולוגיית אג'ייל.

המניע לביצוע הפרויקט היה הרצון של מפעל הפיס ליישם כלי עבודה אחודים בתהליכי הפיתוח המתבצעים בחטיבת המחשוב של הארגון. מדובר בחלק מתוכנית רחבה לייעול תהליכי עבודה ובניית תוכנית עבודה שנתית, שתשקף את פעילות הארגון באופן אחיד. במסגרת התוכנית, פרוסיד מטמיעה גם מערכת לניהול ידע של קונפלואנ .

מערכת ג'ירה מיועדת להחליף שיטות ותהליכי עבודה לא אחודים בגופי הפיתוח והטכנולוגיה של מפעל הפיס. אלה הסתמכו לאורך השנים בעיקר על אקסלים לניהול פרויקטים וסנכרון באמצעות מייל. הבחירה במערכת ג'ירה נועדה לספק לצוותי הפיתוח והתשתיות בחטיבת המחשוב של מפעל הפיס כלי עבודה לניהול משימות ופרויקטים, שיאפשרו לייצר תמונה פרויקטלית אחידה, מרמת הפרויקט הבודד ועד לכלל היצע הפרויקטים הארגוני – ולעשות זאת בצורה קלה ואחודה.

בשל הפרויקט, מפעל הפיס יקבל יכולות לניהול מרחוק של צוותים ופרויקטים, זיהוי מבעוד מועד של בעיות וצווארי פרויקט בתהליך היישום של פרויקטים, וביצוע תהליך של בחינת תכנון מול ביצוע. בשלב הראשון המערכת תשרת כ-50 משתמשים בגופי הטכנולוגיה של הארגון, והיקף השימוש בה צפוי לגדול בעוד עשרות משתמשים בהמשך.

"הפרויקט – לקידום הפעילות השוטפת של מפעל הפיס"

דניאל נחום, סמנכ"ל ומנהל חטיבת המחשוב של מפעל הפיס, אמר כי "המערכת תשפר את זמני פיתוח בארגון, תביא להעלאתם של מדדי איכות הפיתוח, ותאפשר תהליכי פיתוח ברורים ואחודים בכלל גופי הטכנולוגיה בארגון". נחום הוסיף כי "הפרויקט נועד לקדם את הפעילות השוטפת, לטובת ניהול פשוט, אחיד ומשותף בין כל הגורמים המעורבים במפעל הפיס. האינטגרציה עם תוכנות רבות ושונות מעולמות הפיתוח תביא להרחבה של יכולות הניהול, השליטה והבקרה, תוך ריכוז כל הפעילויות תחת פלטפורמה אחת".

גילי רגב, מנכ"ל פרוסיד, ציין כי "חלק מהמסע של הטרנספורמציה הדיגיטלית צריך לכלול מעבר לעבודה ולכלים התומכים בתהליכי פיתוח אג'יליים. אלה נדרשים להיות מהירים, אחודים ומנוהלים. ארגוני אנטרפרייז נדרשים לאמץ כיום שיטות עבודה חדשות ויעילות. הפרויקט יניב למפעל הפיס ייעול תהליכי עבודה, כלים חדשים, שקיפות ופתיחות לשינוי. הוא יקבל תמונת מצב בזמן אמת על הפרויקטים, לצד יכולת לייצר שפה אחידה בין הצוותים, עם תכנון חכם של תהליכי העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים