בעידן מאסק אין עוד צורך באמון ובבטיחות בטוויטר – המועצה פורקה

הבוס החדש פיזר את מועצת האמון והבטיחות, שכללה כ-100 ארגונים עצמאיים וארגונים לזכויות אדם ● הגוף הוקם בידי טוויטר ב-2016 לצורך טיפול בדיבור שנאה, בניצול ילדים, בסכנות פגיעה עצמית ובעיות בשירות

נתבעים על ידי עובדים. אילון מאסק, הבעלים, וטוויטר.

עידן אילון מאסק בטוויטר מספק למשתמשיה הרבים ולעולם כולו שלל דרמות ושינויים, כשהאחרון בהם הוא הבשורה כי מועצת האמון והבטיחות של הפלטפורמה (Trust and Safety Council) נפחה את נשמתה בהוראת הבוס החדש.

מועצת האמון והבטיחות של טוויטר כללה כ-100 ארגונים עצמאיים אזרחיים, ארגונים לזכויות אדם ועוד גופים דומים השומרים על ביטחון הציבור במדיה החברתית ובכלל. הגוף הוקם בידי טוויטר ב-2016 לצורך טיפול בדיבור שנאה, בניצול של ילדים, בסכנות פגיעה עצמית והתאבדות ובבעיות דומות אחרות בשירות.

במועצה נכללו בין השאר ארגונים כמו Childnet, הליגה נגד השמצה, אינטרנט ללא גבולות, כתבים ללא גבולות וארגונים רבים אחרים המוכרים בידי מומחים ממדינות רבות בשל רצינותם והעבודה הטובה שהם מבצעים לאורך השנים.

"קבוצות מייעצות עוזרות לנו לשפר את בריאות השיח הציבורי. מועצת האמון והבטיחות של טוויטר היא קבוצה של ארגוני מומחים עצמאיים מרחבי העולם. יחד, הם דוגלים באבטחה ומייעצים לנו בפיתוח המוצרים, התוכניות והמדיניות שלנו", נכתב בעמוד המועצה בטוויטר, לפני שהוא פשוט נמחק בימים האחרונים.

תודה, אבל לא תודה

אתמול (ב') נשלח מייל לחברי המועצה ובו נכללו דברי תודה למתנדבים שעבדו בתוך הגוף על תרומתם לטוויטר, וזאת לקראת פגישה שתוכננה עם הנהלתה המחודשת העכשווית שכבר לא תצא אל הפועל, כך לפי דיווח של הוושינגטון פוסט.

פירוק זה הוא חלק מפיתוח מדיניות תוכן חדשה, שחל בשירות מאז רכישתו על ידי יזם הטק מאסק.

"אנחנו בוחנים מחדש את הדרך הטובה ביותר להביא נקודות מבט חיצוניות לעבודת פיתוח המוצר והמדיניות שלנו. כחלק מהתהליך הזה, החלטנו שמועצת האמון והביטחון היא לא המבנה הטוב ביותר", הסביר המכתב שנשלח בידי טוויטר.

יצוין כי החברה הבטיחה במכתבה כי תמשיך בעבודתה על אבטחת ובטיחות התוכן בפלטפורמה שלה באופן שהיא טוענת שיהיה "מהיר ואגרסיבי יותר מאי פעם". טוויטר הוסיפה ופנתה לחברי המועצה ה"מפוטרים" וציינה: "נמשיך לקבל בברכה את הרעיונות שלכם כיצד להשיג את המטרה הזו".

במייל החתום בידי טוויטר, ללא אזכור שמו של מאסק, גם הודתה החברה, כאמור, לחברים על ה"מחויבות", ה"עצות" ו"שיתוף הפעולה" שלהם במהלך השנים האחרונות ואיחלה להם "הרבה הצלחה לעתיד".

חששות גוברים מהרפורמות ומשינוי הפלטפורמה

מעניין לציין כי כמו רבים ממשתמשי טוויטר, גם כמה מחברי המועצה – לפני שפורקה – הביעו במהלך הימים האחרונים את חששותיהם הגוברים מההחלטות האחרונות שהתקבלו על ידי הפלטפורמה, ומהשינויים שמחולל בה הבעלים החדש מאסק.

נזכיר כי מאסק כבר שינה לא מעט ברשת החברתית שאותה קיבל לידיו בשלהי אוקטובר – הוא פיטר את כל ההנהלה הבכירה, כולל את המנכ"ל פרג אגראוול, שאל נעליו נכנס; הוא המשיך ופיטר יותר ממחצית מעובדי השירות, כדי לקצץ בהוצאות, ונקט בעוד מספר שינויים בהתנהלות החברה עןל מנת להימנע מבזבוז כספים (למשל, רק באחרונה דיווחנו כי החברה מסרבת לשלם לספקית טיסות פרטיות שלה על טיסת הלוך ושוב של ראשת מחלקת השיווק לשעבר בחברה, לסלי ברלנד, שבוצעה ביום בעברת מפתחות החברה לידי מאסק); מאסק גם הכניס לשירות אפשרות בעבור המשתמשים לרכוש חבילת מנוי, שמספקת לכל דיכפין את סימון האימות הכחול, אם יחפצו בכך, וזאת לדבריו כדי להשתחרר ממדיניות "האיכרים והעבדים" שהייתה נהוגה לטענתו בטוויטר בטרם הפך לבעליה.

בנוסף, וחושב מכך – מאסק בישר, למעשה עוד בטרם כניסתו לנעלי הבוס, כי טוויטר מקיימת מדיניות צנזורה לא ראויה, בעיקר כנגד הקול השמרני, והודיע שבכוונתו להפוך אותה לפלפורטמה שבה "כולם" יכולו להתבטא ביתר חופשיות. כחלק מרביזיה זו, הוא גם הסיר את החסימה שחלה על חשבונו של מי שהיה בעבר המשתמש בכי פופולרי של טוויטר – דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב לשעבר, שבינתיים לא נענה להזמנה לשוב לטוויטר.

"אילון לא רוצה ביקורת והוא ממש לא רוצה עצה שהוא יקבל, בוודאי, מקבוצת ייעוץ ביטחונית, שכנראה תאמר לו לשכור מחדש חלק מהצוות שהוא נפטר ממנו. להחזיר כללים מסוימים", אמר למשל לארי מגיד, המנהל הכללי של ConnectSafely, ארגון לא ממשלתי המתמחה בחינוך צעירים בטכנולוגיה דיגיטלית.

גם הוועדה להגנה על עיתונאים מצידה הביעה דאגה בפומבי מההחלטה החדשה הזו של מאסק וכינתה אתה פוליטית. "ההחלטה של היום לפרק את מועצת האמון והביטחון מדאיגה מאוד, במיוחד מכיוון שהיא מגיעה יחד עם הצהרות עוינות יותר ויותר של הבעלים של טוויטר אילון מאסק על עיתונאים ותקשורת", כתבה נשיאת הארגון ג'ודי גינסברג בהודעה לעיתונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים