תומא בראבו רוכשת את חברת קופה תוכנה ב-8 מיליארד דולר

הנרכשת, שמציעה תוכנת ניהול הוצאות לעסקים גדולים, עברה שנה קשה בה ירד שווי מניותיה ב-64% וחוותה לחץ ממשקיעים פעילים להמתין למחיר גבוה יותר ● חברת ההשקעות שילמה יותר משישה מיליארד ד' במזומן מסך העסקה

רכשה את קופה תוכנה ב-8 מיליארד דולר. תומא בראבו.

חברת קוּפה תוכנה (Coupa Software) מקליפורניה, אשר פיתחה ומציעה ללקוחותיה פלטפורמת ניהול הוצאות ארגונית, הודיעה באחרונה כי היא נרכשת על ידי ענקית ההשקעות תומא בראבו (Thoma Bravo) תמורת 81 דולר למניה במזומן, ובמחיר כולל העומד על שמונה מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר במחצית הראשונה של 2023.

תומא בראבו זכתה בעסקה, אחרי שהתחרתה עליה מול מציעה אחרת, קרן ההשקעות ויסטה אקוויטי פרטנרז (Vista Equity Partners), שחשקה גם היא לקחת בעלות על קבוצת התוכנה.

נכס הליבה של קופה הוא פלטפורמת ניהול הוצאות עסקיות (BSM) מבוססת ענן, שלוקחת בחשבון תהליכים בשרשרת האספקה, הרכש והפונקציות הפיננסיות של חברות. פלטפורמה זו מיועדת בעיקר למנהלי הכספים הראשיים של חברות, כך לפי אתרה של קופה.

הרוכשת שילמה שישה מיליארד דולר במזומן, מתוך סך עלות העסקה, שאחרי שתושלם – קופה כישות נפרדת תימחק ותהפוך לחברה בת של תומא בראבו. העסקה כוללת השקעת מיעוט משמעותית מחברת בת בבעלות מלאה של רשות ההשקעות באבו דאבי, ה-ADIA.

על פי תנאי ההסכם, בעלי מניות קופה יקבלו 81 דולר למניה במזומן, במה שמהווה פרמיה של 77% למחיר הסגירה של קופה ב-22 בנובמבר, שהיה יום המסחר האחרון של החברה לפני הדיווחים בתקשורת על מכירה אפשרית.

רוב ברנשטיין, מנכ"ל ויו"ר קופה תוכנה, צייץ בטוויטר ועדכן כי החברה נכנסת כעת אל ה"פרק הבא שלנו". לדבריו, "המסע מתפתח, אנו נשארים מרוכזים בהבטחת הצלחת לקוחות, התמקדות בתוצאות וחתירה למצוינות עם קהילת הלקוחות ההולכת וגדלה שלנו, כעת בשיתוף פעולה עם תומא בראבו".

גם החברה עצמה עדכנה בכך את עוקביה והוסיפה ציטוט של המנכ"ל שאמר: "בעוד שהבעלות עלינו עשויה להשתנות, הערכים שלנו לא משתנים. תמיד נעמיד את הלקוחות שלנו במרכז".

חברה בקשיים שבכל זאת היוותה נכס נחשק להשקעה

כשצצו החדשות על מכירה אופציונלית בשבוע שעבר, משקיעים פעילים של קופה נקטו בצעד יוצא דופן של לחץ על החברה שלא למכור אותה בשווי הפחוּת מ-95 דולר למניה. לפי TechCrunch, נדיר לראות משקיעים שולחים מכתב המבקש מחברה לדחות מכירה – ולרוב המקרים הם הפוכים – אך הפעם הופעל לחץ על הנרכשת להתאפק ולהמתין למחיר גבוה יותר. אלא שהיא לא שעתה לתביעתה בעלי מניותיה, וסגרה את העסקה, כאמור, במחיר של 14 דולרים פחות פר-מניה מהשווי שהיה רצוי על ידם. 

בהודעה ששלחה לעיתונות הרחיבה קופה והסבירה כי ההפסד הנקי שלה ברבעון השלישי של שנת הכספים 2023, שהסתיים ב-31 באוקטובר, הצטמצם ל-84.68 מיליון דולר, לעומת 91.2 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, מחיר המניה של החברה ירד ב-64% בהשוואה לנתון מהתקופה המקבילה בשנה שעברה, וכן מתחילת השנה הנוכחית שווי השוק של החברה ירד ב-60.7%, ל-4.7 מיליארד דולר, כך שהחברה חוותה בזמן האחרון תקופה קשה מהבחינה הפיננסית. 

יצוין כי מניית קופה זינקה ב-27% במסחר המוקדם בניו יורק אתמול (ב') אחרי הבשורה על העסקה שלה עם תומא בראבו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים