מאסק מתכונן להגדיל ל-4,000 את מכסת התווים בציוצי טוויטר

הרשת החברתית המצייצת מכונה כבר מאז היווסדה 'רשת המיקרו-בלוגינג' בשל הקונספט שהנחה אותה לאפשר למשתמשים לצייץ פוסטים באורך מוגבל של עד 280 תווים בלבד, אבל גם במקרה הזה מסתמן כי הבוס החדש מתכונן למהפכה

הציפור הכחולה מתרחבת. תאפשר שימוש ב-4,000 תווים במקום ב-280 בלבד.

הבעלים החדש של טוויטר, אילון מאסק, ממשיך לחולל שינויים ברשת החברתית המצייצת והפעם – שינוי דרמטי באופיה ובקונספט המנחה שלה.

אתמול (א'), יום אחרי ש-טוויטר הכריזה על השקה מחדש של שירות המנויים שלה, Twitter Blue – שיעלה 8 דולר בחודש למשתמשי מכשירי אנדרואיד ו-11 דולרים לבעלי מכשירי אפל מבוססי iOS – עסקן הטק התזזיתי אישר כי החברה תקדם גם שינוי נוסף.

מדובר בשינוי שישבש את אחת התכונות העיקריות של הפלטפורמה, ותכליתו בהגדלת מכסת התווים המאושרת לכל ציוץ מ-280 בלבד ל-4,000 תווים.

הבשורה הרעישה רבים ממשתמשי הפלטפורמה, שיש המכנים אותה 'רשת מיקרו-בלוגינג' בשל הצמצום הטקסטואלי שנדרש כדי לצייץ בה, קונספט שככל הנראה הופך את השירות ליותר ענייני ומינימליסטי באופיו.

אלא ש-מאסק, שלא משאיר את טוויטר כשהייתה בשלל מובנים, אישר כי בקרוב מגבלת התווים לפוסטים תוגדל ומשמעותית.

נכון לעכשיו הצייצנים יכולים להשתמש בעד 280 תווים כדי לתקשר בטוויטר. הגבלה זו תבוטל והמכסה תוגדל בקרוב ל-4,000 תווים, כשרק ה-280 הראשונים מביניהם מוצגים בפיד. מאסק, כפי שניתן לראות בתגובתו הרצ"ב, אישר את השינוי המשמעותי המתגעש על הפלטפורמה שרכש ב-44 מיליארד דולר, מבלי למסור פרטים נוספים לגבי הלו"ז הצפוי לכניסת השינוי לתוקף.

התגובה של מאסק הגיעה כאשר משתמש שאל האם "נכון שטוויטר עומד להגדיל את מספר התווים מ-280 ל-4,000?". המנכ"ל והבעלים השיב לו בפשטות: "כן".

נזכיר כי בעבר כבר ציין האיש העשיר בתבל את העניין שלו בתוכניות דומות. בסוף נובמבר הוא אמר שהרחבת מגבלת התווים ל-1,000 היא ברשימת ה"to do" שלו. בערך באותו זמן, הוא תיאר בקשת משתמש להגדיר את הסף ל-420 כ"רעיון טוב".

הוא חוזר. ה-וי הכחול של טוויטר.

הוא חוזר. ה-וי הכחול של טוויטר. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: BigStock

האם טוויטר תהפוך למוטציה של עצמה בעידן מאסק?

כאמור, הפוסטים המוגבלים באורכם נחשבים כסמל של טוויטר, ואחד מסימני ההיכר של הפלטפורמה. המשתמשים נוהגים לנהל ביניהם מדי פעם דיונים סוערים סביב השאלה האם לשנות תכונה זו. מאסק מצידו כנראה לא מעוניין ביותר מדי התדיינויות וכבר החליט על השינוי הדרמטי הנוסף לשירות שהוא גם מנכ"לו החדש.

כפי שדיווחנו אתמול, טוויטר הודיעה כי תשיק היום את מערכת המנויים החדשה לשירותיה, הכוללת את מנגנון האימות שמספק למנויים את ה-וי הכחול המפורסם, והדבר קורה אחרי מספר דחיות מאז אוקטובר, כשמאסק הביא עימו את הקונספט החדש לטוויטר עם הפיכתו לבעליה.

החברה הסבירה שכדי שאנשים שירכשו את המנוי לא יתחזו לאחרים, כפי שאירע בניסיון הראשון להשקת חבילת המנוי, ה-וי הכחול שהיה מוענק לסלבס, ארגונים ופוליטיקאים יוחלף בסימון זהב וב-וי אפור בעוד שהסימון הכחול הוותיק יוענק מעתה רק למנויים "לאחר שחשבונם נבדק".

מנויים יוכלו גם לערוך את הציוצים שלהם, לפרסם סרטונים באיכות גבוהה יותר, ויזכו לעוד מספר הטבות, אך אין ספק שהעיקרית שבהן היא סוגיית הסימון הכחול.

מודל Twitter Blue הראשוני הוקפא לזמן מה עד חזרתו היום, משום שאינספור משתמשים מיהרו לרכוש אותו כדי להתחזות לחברות ומפורסמים, ולפגוע במוניטין שלהם לצורך הטרלה וסאטירה.

עניין נוסף וכבד משקל שמאסק כבר הבהיר כי בכוונתו לשנות בטוויטר, ושהיה כנראה אחת הסיבות העיקריות לעסקת הענק הזו, הוא כוונתו של הבוס החדש להפוך את השירות לפתוח בהרבה, לכזה שיש בו פחות צנזורה אם בכלל, ושיהווה בית "לכולם". מאסק – שהרפובליקנים רואים בו דמות הפועלת למענם – גם החליט, אחרי סקר שערך, להרשות לנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, לשוב לפלטפורמה. טראמפ בינתיים לא אימץ את ההצעה של הבוס החדש והסביר כי אינו רואה סיבה לעשות זאת.

כך או כך, מסתמן כי מאסק – שכבר פיטר יותר ממחצית מעובדי טוויטר, כולל את כל הנהלתה הבכירה – מתכונן להמשיך לשנות את הרשת החברתית שרכש לעצמו ואת אופיה המוכר לכל, כנראה עד לבלי הכר.

ביקורות מצוייצות

משתמשים ותיקים רבים התייחסו לשינוי הקרוב באופי השירות, וצייצו, כמובן, ביקורת עליו.

כך למשל, משתמש אחד כתב: "מעבר מ-280 ל-4,000 תווים כי יותר שווה יותר הוא חשיבה מיליארדרית כזו שהיא כמעט גובלת בסאטירה"

משתמשת אחרת צייצה כי "היופי של הציוץ טמון בתמצות שלו, ב-280 התווים שלו. הגדלת התווים ל-4,000 תגרום לו לאבד את הפריבילגיה הזו".

והיו גם מי ש"נכנסו" אישית במאסק. כך למשל נכתב בציוץ מסוים: "ככל הנראה טוויטר הולכת להגדיל את מגבלת התווים שלה מ-280 ל-4,000. זה 3,996 יותר תווים ממה שצריך כדי לתאר את אילון מאסק".

תגובות אחרות של קהל המשתמשים המיומן בתמצות הסתכמו בעיקר במסרים ויזואליים:

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים