גמרנו עם סיסמאות: דפדפן כרום תומך ב-Passkey

ה-Passkey הוא תקן חדש שמטרתו להחליף לחלוטין את השימוש בסיסמאות בזיהוי ביומטרי באמצעות הטלפון בכניסה לאתרים ולאפליקציות הדורשים זיהוי של המשתמש ● השימוש מתאפשר באתרים שיטמיעו את התקן החדש

חדש בכרום: זיהוי משתמש באמצעות Passkey.

הגרסה החדשה של כרום משלבת את התמיכה שהבטיחה גוגל ב-Passkey. מדובר בתקן תעשייתי חדש, שמטרתו להחליף לחלוטין את השימוש בסיסמאות. הכוונה שעומדת בבסיס היא להקל באופן במשמעותי על כניסה לאתרים ולאפליקציות שדורשים זיהוי של המשתמש.

באמצעות Passkey משתמשים יכולים לבצע את הזיהוי באמצעות הטלפון שלהם, כל עוד מדובר במכשיר מודרני מבוסס iOS או אנדרואיד. בעת ביקור באתר שתומך ב-Passkey, הם יכולים להיכנס לחשבון שלהם באמצעות זיהוי ביומטרי, לדוגמה על ידי הנחת האצבע על חיישן טביעות האצבע של המכשיר.

במקרה של שימוש במחשב שולחני, האתר יכול להציג, לבקשת המשתמש ,במקום את שורות הכנסת שם המשתמש והסיסמה שלו  -ברקוד שניתן לסרוק אותו בטלפון, ואז שוב לאשר באמצעות חיישן טביעות האצבע או צילום סלפי.

לפי גוגל, בעת השימוש ב-Passkey אין נתונים שנוצרים במכשיר הנייד. "יש רק קוד שנוצר בצורה מאובטחת ומוחלף עם האתר, כך שבניגוד לסיסמה, אין שום דבר שיכול לדלוף", מסרה החברה.

כאמור, גוגל מציעה את היכולת הזו בגרסה היציבה החדשה של כרום, גירסה 108.0.5359.99, וזאת לאחר שבדקה את השימושיות שלה מאז אוקטובר האחרון. היא אמורה לעבוד ב-Windows 11, בגרסה המעודכנת של macOS וכן באנדרואיד. לפי הדיווח, גוגל גם מאפשרת לבצע סנכרון של Passkeys מאנדרואיד למכשירים אחרים, כולל שימוש באפליקציות צד שלישי.

בכל מקרה, השימוש יהיה תלוי באתרים שיטמיעו את התקן החדש.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

    1. מישהו

      די להיות פרמטיבים צריך להתקדם... הגיע הזמן שיעשו את זה... קצת קידמה

אירועים קרובים