יממה קשה עברה על מאסק: נזרק מהובלת רשימת עשירי העולם פעמיים

יזם הטק הדומיננטי הודח ממעמדו כאדם העשיר בתבל פעמיים אתמול (ד') ● מי שקטף לרגע את התואר הנחשק - אשר נקבע במדד העושר של פורבס - הוא המולטי-מיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו, אלא שמאסק חזר לפסגה ובמהירות

הפסיד לברנאר ארנו (משמאל) את הובלת טבלת עשירי תבל ולא הוזמן לדאבוס. אילון מאסק.

אילון מאסק – יזם הטק האגדי וחסר המנוח – שרוי בדרמות תמידיות. האקשן סביבו כיום עוסק בכל הקשור לבעלותו החדשה יחסית על טוויטר ואופן ניהולה; בחברת המכוניות החשמליות שהוא ממנכ"ל, טסלה, שלא תמיד עומדת בבאזזז שהיא עצמה מייצרת ובהבטחות העומד בראשה; ובאחרונה גם בשתלי המחשב שמאסק מתיימר להכניס למוחם של בני האנוש בדרכם להיות סוג של סייבורג, שכעת נודע כי "על הדרך" החברה שבה מבוצע הפיתוח של היכולת העתידינית, נוירלינק שמה, כנראה מתעללת בבעלי חיים תוך כדי ניסויה.

אתמול (ד') שוב חווה מאסק דרמה וכיכב ביום מיוחד נוסף בתקשורת – הוא הודח ממקומו הבטוח בראש רשימת עשירי תבל של המגזין פורבס – פעמיים.

ברשימה – המציגה את עשירי העל של העולם ומתעדכנת כל העת לפי מצבם הפיננסי – מאסק היה שרוי במלחמה על המקום הראשון, שבה הובס לרגעים אתמול.

מי שהתחרה, ועדיין מתחרה, במאסק בהיקף הונו הוא ברנאר ארנו הצרפתי, מנכ"ל LVMH – תאגיד צרפתי בינלאומי בתחום מוצרי מותרות, שמטהו נמצא בפריז.

ארנו הצליח להדיח את מאסק מהמקום הבלתי מעורער הראשון שלו ברשימת האנשים העשירים בעולם ואף החזיק את התואר כשעתיים, עד שמאסק עקף אותו שוב. שעות לאחר מכן, ארנו שוב כבש את הפסגה עם 100 מיליון דולר שהפרידו בינו לבין הבוס של טוויטר, אך שוב לא הצליח להישאר בראש הצמרת.

הונו נקבע בעיקר לפי שווי מניותיה. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה במפעל החברה.

הונו נקבע בעיקר לפי שווי מניותיה. אילון מאסק, מנכ"ל טסלה במפעל החברה. צילום: וויקיפדיה

והנה גם המספרים

כשעקף את מאסק עמד הונו של ארנו על 184.7 מיליארד דולר, לעומת 184.6 מיליארד הדולרים שהיו, לפחות על הנייר, בכיסיו של מאסק, אחרי שהונו פחת בכ-4 מיליארד דולרים. ואולם מאסק החזיר לעצמו את ההובלה כעבור זמן קצר, עם שווי נקי מעודכן שהוערך ב-185.4 מיליארד דולר, שהם "בסך הכל" כמה מאות מיליון דולרים יותר מהונו של ארנו.

אבל מה בעצם מביא לשינויים הללו? מאסק מחזיק או שולט בכ-20% ממניות טסלה, שמהווה חלק גדול מהעושר העצום שלו. אבל, חברת הרכב ראתה ירידה בערך שלה בשבועות האחרונים וירידה זו, כמו גם טלטלות בשווי המניות של ענקית הרכבים החשמליים, הן שמשפיעות על מצב הונו של מאסק.

ובנוגע לארנו, שלא בא מתחום הטכנולוגיה, גם כאן משחקות המניות תפקיד – כריסטיאן דיור היא חברת ההחזקות שבבעלותה 41.36% ממניות LVMH ו-59.01% מזכויות ההצבעה בה. ארנו הוא בעל מניות השליטה ב-דיור ומשמש כיו"ר מועצת המנהלים של שתי החברות.

נכון למועד כתיבת שורות אלו המצב ברשימה המתעדכנת כבר שונה: הונו של מאסק מוערך ב-$190.9 מיליארד דולר והוא, כמובן, מוביל את הטבלה, ואילו ברנרד ארנו נותר "רק" עם הון של 184 מיליארד דולרים באמתחתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים