"הגעת הרשתות הבינלאומיות לישראל – הזדמנות לסטארט-אפים"

"הכניסה של הרשתות הגלובליות לארץ, בפרט בתחום המזון, היא הזדמנות עבור חברות הטכנולוגיה הצעירות המקומיות להתרחב לעולם, ללקוחות בינלאומיים, מבלי לעזוב את ישראל", אמר עמית זאב, מנכ"ל A Group

עמית זאב, מנכ"ל A Group.

"ההגעה של רשתות הקמעונאות לישראל, בפרט בתחום המזון – שהולכת ומתרחבת בשנים האחרונות, היא הזדמנות לסטארט-אפים מקומיים. זוהי השעה הגדולה של עולם הריטייל-טק", כך אמר עמית זאב, מנכ"ל A Group.

לדבריו, "הכניסה של רשתות כגון קארפור וסבן אילבן לארץ היא הזדמנות עבור חברות הטכנולוגיה הצעירות המקומיות להתרחב לעולם, ללקוחות בינלאומיים, מבלי לעזוב את ישראל. יותר ויותר קמעונאים ייכנסו בשנים הקרובות לארץ, וזוהי הזדמנות לסטארט-אפים למצוא לקוחות בינלאומיים שיהוו עבורם 'משפך' למכור את הטכנולוגיה שלהם בעולם".

זאב אמר את הדברים בכנס New Retail Fest של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ה') באולם הכנסים של הבורסה בתל אביב. לזאב ניסיון רב בעולם הריטייל: הוא כיהן בעבר כמנכ"ל דור אלון וכמנכ"ל יינות ביתן, שהיא גם קארפור ישראל, וכיום עוסק בהבאת רשת סופרמרקטים אחרת לארץ – SPAR. לכן, ואולי מטבע הדברים, דבריו עסקו בעיקר בריטייל, ופחות בטק. "קמעונאים בינלאומיים מגיעים לישראל וזה יעשה טוב מאוד לשוק הישראלי, לרבות לחברות הטכנולוגיה המקומיות", אמר. "מדובר בחלק מהתרחבות של רשתות הריטייל הבינלאומיות מעבר למדינות המוצא שלהן – תהליך שהואץ בקורונה".

האם רשתות המזון הבינלאומיות שנכנסות לישראל יצליחו כאן?

"אני שומע לא מעט גורמים שאומרים שהרשתות הבינלאומיות לא יצליחו בארץ. יש להם טיעונים רבים: הן לא יתפסו, אין להן תשתית בארץ, ישראל יקרה פי שניים ממקומות אחרים בעולם, וגם הכניסה והייבוא אליה יקרים, וזו סתם בועה של התקשורת. אלה שזה יקרה, ובגדול – וכבר מתחיל לקרות. בעוד חמש שנים נסתכל אחורה בגיחוך על איך חשבנו בעבר שאין מקום לרשתות בינלאומיות לישראל", אמר זאב.

לדבריו, "יש כמה סיבות לכך שחברות קמעונאיות בתחום המזון נכנסות לישראל, או מחפשות הזדמנויות כניסה לכאן, דווקא עכשיו: הסיבה הראשונה היא הסכמי אברהם. הנורמליזציה עם מדינות ערב משפיעה דרמטית על הנורמליזציה של ישראל בעיני מותגים שונים בעולם".

"סיבה שנייה היא יוקר המחיה", הוסיף. "חברות רואות שיוקר המחיה כאן הוא עצום: ישראל נמצאת במקום התשיעי בדירוג המדינות היקרות בעולם, ובמסעדות – במקום השביעי. הן גם רואות שיש פער בין יוקר המחיה לכוח הקנייה של הצרכנים הישראליים – שם אנחנו נמצאים במקום ה-32. החברות הללו מבינות שיש להן הזדמנות להוזיל את המחירים, באמצעות הייבוא שלהן, שנמצא אצלן, וכך להעביר אליהן לקוחות".

הוא ציין כי "הסיבה השלישית היא החקיקה ובכלל, הפעילות הממשלתית. בשנתיים האחרונות יש למשרדי הממשלה תשוקה רבה להוריד את יוקר המחיה, והם מוציאים לדרך רפורמות שונות. יש את רפורמת הקורנפלקס, שבתקווה תיכנס במלואה בינואר 2023, ואת רפורמת הכשרות, שהייתה מורידה את יוקר המחיה אבל היא אמורה להיעצר, על פי ההסכמים הקואליציוניים. נראה שמשרדי הממשלה ימשיכו בכיוון הזה".

לסיכום אמר זאב כי "אין לי ספק שהכניסה של הרשתות הבינלאומיות בתחום המזון לישראל תהיה הצלחה. אנחנו חיים בעולם אחד, ובתחום המזון הטרנדים הם גלובליים, אין טרנדים מקומיים. דוגמאות טובות לכך הן הטרנד העולמי של קראנץ' פיסטוק שוקולד לבן – גלידת הפיסטוק היא הנמכרת ביותר ברומא וקרואסון הפיסטוק הוא הנמכר ביותר בצרפת. הטרנד הזה תפס גם בישראל. יהיו עוד כמותו, וזאת הזדמנות עבור החברות הבינלאומיות בתחום המזון – ועבור הסטארט-אפים שיעבדו אתם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים