"נשים, חצי מהאוכלוסייה, הן משאב לא מנוצל לאבטחה – וזו טרגדיה"

"חבל שתעשיית ההיי-טק לא יודעת לנצל משאב אנושי קיים ואיכותי שמצוי לפתחה: הנשים", אמרה קארה ספראג, סמנכ''לית מוצרים עולמית ב-F5, וקראה לענף להתעורר ולפעול בנושא

קארה ספראג, סמנכ''לית מוצרים עולמית ב-F5.

"העולם שרוי במצב מאתגר. לצד עבודה בעידן הפוסט קורונה, יש אתגר שמכביד זה שנים על התעשייה, והוא המחסור הכרוני במקצועני אבטחה. חבל שהתעשייה לא יודעת לנצל משאב אנושי קיים ואיכותי שמצוי לפתחה: הנשים, המהוות מחצית מהאוכלוסייה, לא משולבות מספיק בתעשיית ההיי-טק – בטח שלא ברמת ההנהלה, שם נשים מהוות רק 5%. לא פחות חשוב מזה, הן לא משולבות מספיק בהגנת הסייבר – וזו טרגדיה", כך אמרה קארה ספראג, סמנכ"לית מוצרים עולמית ב-F5.

ספראג הייתה דוברת המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד') בסנטרל פתח תקווה, בהשתתפות נציגים ממאות מלקוחות F5 ושותפיה העסקיים. הנחה אותו רן כהן, מנהל שותפים אזורי בחברה.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדבריה, "נשים יכולות לסייע במקומות רבים בענף: ממענה לצורך בכישורים ייחודיים לתפעול סביבות IT וסביבות ענן שונות, דרך תפעול וניהול סביבות המחשוב המסורתיות ועד לתחום שבו יש את מצוקת כוח האדם החמורה ביותר – אבטחת מידע והגנת סייבר".

"הטכנולוגיה – גורם לאי השוויון התעסוקתי, אבל גם מענה"

בדבריה ציינה ספראג את אחד הגורמים לאי השוויון התעסוקתי ואמרה שהוא בעצמו מהווה גם הפתרון: "הטכנולוגיה היא בין הגורמים למצב הזה, אבל גם התיקון שלו", אמרה. "אנחנו עובדות בתעשייה שבה התמהיל המגדרי עומד על 75% גברים, ונדרש לשנות אותו. הגיע הזמן ליותר ייצוג. זה שבראש יבמ ו-HP עמדו נשים (כוונתה היא למג וויטמן ולקרלי פיורינה, בהתאמה – י"ה) זה יפה אבל חריג, ובעיקר לא מספיק. נדרש להגיע למצב שבו התכנות יהיה מקצוע חובה עבור ילדות החל מכיתה ה'".

"רק מיקוד בילדות ונערות והזרקת טכנולוגיה לעורקיהן כבר בגיל צעיר יביא להשמה שלהן בתפקידי ניהול זוטרים וברמת הביניים, וישנה את הפער המגדרי. זו התשוקה שלי ולמענה אני פועלת רבות – בין השאר כשהייתי חברת הנהלה בעמותת Girls Who Code, שפועלת לשינוי המצב. כך נבנה אחווה נשית עולמית ונשנה את התמהיל המגדרי", אמרה.

"העולם נסוב סביב האפליקציות והנתונים שעליהן"

בהתייחסה לטכנולוגיה ציינה ספראג כי "העולם נסוב סביב האפליקציות והנתונים שעליהן. האפליקציות הפכו למרכיב משמעותי בהתנהלות הארגון בכלל ובעולם ה-IT בפרט. ארגונים נדרשים להטמיע פלטפורמות המאפשרות הטמעה של אפליקציות חדשות ויכולת לעבודה עם אלה הישנות בכל סביבה: און-פרם, כל ענן – פרטי, באירוח או ציבורי, וכן במחשוב הקצה. F5 היא היחידה שמספקת יכולת שכזו ללא כל מגבלה".

לדבריה, "יותר ויותר ארגונים עוברים לסביבות מחשוב מורכבות, מרובות עננים. מחקר שלנו העלה שמדובר ב-75% מהארגונים בעולם, כשבממוצע הם צורכים שירותים משלושה עננים ציבוריים. הלקוחות מתלוננים, הם רוצים עקביות עם נראות חוצת ארגון, כאשר בפועל הם נאלצים לפעול בתצורת 'עמודים' נפרדת. בנוסף, נדרש להגן על האפליקציות המצויות במקומות שונים, בענן ובקרקע, עם כלי ניהול אחד, ולא כפי שהמצב כיום, שבו יש כלי ניהול ובקרה שונים לכל אפליקציה. זאת, כדי למנוע מצב שבו התוקפים מוצאים סדקים בין מערכי ההגנה השונים, למשל בפער שבין 'פלוגה' 1 ל-'פלוגה' 2".

לסיכום אמרה ספראג כי "אנחנו מעניקים לארגונים יכולת לעבור ממצב של חבישת שכפ"צ וקסדה למצב שהם לבושים כמו איירון מן. אנחנו פותרים את בעיית העקביות עם כלי ניהול אחד מרכזי לכל שירותי האבטחה האפליקטיביים, בלא יחס למיקומן של האפליקציות. כמו כן, אנחנו מספקים נראות מקצה לקצה, ולא מתפשרים על מדיניות המחשוב ומדיניות האבטחה הארגונית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יקיץ

    נשים הן משאב לא מנוצל. מילים מחפירות. נשים. הן. לא. משאב.

אירועים קרובים