סטיוארט באטרפילד, מייסד ומנכ"ל סלאק – פורש מתפקידו

באטרפילד, הודיע אתמול (ב') שבכוונתו לעזוב את תפקידו בינואר הקרוב, ושלידיאן ג'ונס, סגנית נשיא בכירה של סיילספורס, הבעלים, תכהן כמנכ"לית החברה הבאה

פורש מתפקידו. מייסד ומנכ"ל סלאק, סטיוארט באטרפילד.

מייסד ומנכ"ל סלאק (Slack), סטיוארט באטרפילד, הודיע אתמול (ב') שבכוונתו לעזוב את תפקידו בינואר הקרוב, ושלידיאן ג'ונס, סגנית נשיא בכירה של סיילספורס (Salesforce), החברה הבעלים, תכהן כמנכ"לית הבאה של סלאק, כך דיווח הביזנס אינסיידר.

סיילספורס הודיעה בשלהיי 2020 כי רכשה את סלאק – פלטפורמה לתקשורת פנים-ארגונית שהוקמה על ידי באטרפילד מספר שנים קודם לכן – תמורת 27.7 מיליארד דולר, והמהלך אירע, כמובן, בתקופת כהונת באטרפילד כמנכ"ל סלאק, והוא נשאר על כסאו זה עד כה.

באטרפילד, המייסד והמנכ"ל, הוביל אותה להצלחה גדולה. סלאק.

באטרפילד, המייסד והמנכ"ל, הוביל אותה להצלחה גדולה. סלאק. צילום: BigStock

דובר של סיילספורס אמר לאינסדייר כי באטרפילד שילב בהצלחה את סלאק ב-סיילספורס  והחמיא לו. הדובר לא נתן לתקשורת כל אינדיקציה על קרע או קצרים שהיוו גורם לעזיבת המייסד, ואולם כדאי לציין כי במקביל לבשורה על עזיבת המנכ"ל נודע, לפי דיווחי CNBC, כי לא רק באטרפילד אלא גם תמר יהושע, מנהלת המוצר הראשית של סלאק, וג'ונתן פרינס, האחראי על השיווק, מתכוננים לעזיבתה.

"אנחנו אסירי תודה לסטיוארט ומתרגשים בשביל לידיאן כשהיא משתלטת על המושכות של סלאק", צוין בהודעתה של סיילספורס לתקשורת.

"סטיוארט הוא מנהיג מדהים שיצר חברה מדהימה ואהובה בסלאק", נכתב בהודעת הדובר שנשלחה במייל. "הוא עזר להוביל את האינטגרציה המוצלחת של סלאק לתוך סיילספורס וכיום סלאק שזורה בפלטפורמת Salesforce Customer 360", הוסבר בהודעה. בנוסף הדגיש הדובר כי "סטיוארט גם היה גורם מכריע בבחירת לידיאן ג'ונס כמנכ"לית סלאק הבאה, שתוביל אותה לפרק הבא שלה".

באטרפילד הוביל את סלאק לסוג של הצלחה שלא תמיד מובטח בעמק הסיליקון, תוך כדי מאבק בענקיות כמו מיקרוסופט וניווט החברה בהצלחה גם במהלך מגפת הקורונה.

בראיון ל-The Verge ב-2020, אמר באטרפילד כי "מיקרוסופט עסוקה אולי בצורה לא בריאה בלהרוג אותנו", ועשה זאת חודשים ספורים לפני שסלאק הגישה תלונה על התנהלות אנטי-תחרותית נגד מיקרוסופט לנציבות האירופית.

פורש מתפקידו. ברט טיילור, סגן יו"ר סיילספורס ומנכ"ל משותף של החברה.

פורש מתפקידו. ברט טיילור, סגן יו"ר סיילספורס ומנכ"ל משותף של החברה. צילום: צילום מסך

גם המנכ"ל המשותף של סיילספורס פורש בקרוב

נזכיר כי בסוף נובמבר הודיעה סיילספור כי המנכ"ל המשותף שלה ברט טיילור יעזוב ב-31 בינואר בשנה הבאה, וישאיר את מארק בניוף לבדו כמנכ"ל.

טיילור בן ה-42 נחשב כדמות בולטת במיוחד בעולם הטק – הוא השתתף ביצירת כלי המפות של גוגל, שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיה של פייסבוק, והיה יו"ר טוויטר.

טיילור הפך למנכ"ל משותף של ענקית ה-CRM מכיוון ש-סיילספורס  קנתה את החברה שהקים ב-2016 – פלטפורמת שיתוף טקסט בשם Quip. הוא הצהיר כי מטרת עזיבתו היא לחזור לשורשי היזמות שלו.

עזיבתם של באטרפילד וטיילור מגיעה בזמנים בהם סיילספורס מנסה להגדיל את ההכנסות והרווחים שלה, בתקופה לא ממש יציבה מבחינה כלכלית.

החששות בארה"ב סביב אינפלציה גבוהה ומיתון פוטנציאלי בשנה הבאה מביאים לכך שסגירת עסקאות מתמשכת זמן רב בהרבה מבעבר, כך הסביר המנכ"ל והמייסד המשותף של סיילספורס, בניוף בשיחות הרווחים האחרונות.

החברה דיווחה על רווחים מוקדם יותר החודש, עבור הרבעון השלישי של שנת הכספים הנוכחית עם תוצאות שחלקן מתחת לציפיות של וול סטריט – ביניהם ההכנסות ממנויים. אבל היו בדו"חות גם מדדים שהביסו את הציפיות בוול סטריט, ביניהם ההכנסות של סלאק, שהגיעו ל-402 מיליון דולר. גם ההכנסות הכוללות ברבעון, שעמדו על 7.84 מיליארד דולר, ההכנסות משירותים שהגיעו ל-604 מיליון דולר, והרווח התפעולי שעמד על 22.7% הפתיעו לטובה את האנליסטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים