סלאק נגד מיקרוסופט: הגישה תלונה באיחוד האירופי על הפגיעה בתחרות

אפליקציות הצ'אט הפנים-ארגוניות Microsoft Teams, מבית הענקית מרדמונד, וסלאק מנהלות ביניהן מאבק ארוך על משתמשים ● כעת טוענת האחרונה כי מיקרוסופט שילבה באופן בלתי חוקי את שירות ההודעות שלה, ה-Teams, אל תוך Office 365

מתמזגת אל סיילספורס. סלאק

חברת סלאק טכנולוגיות (Slack Technologies) העומדת מאחורי שירות המסרים המידיים הייעודי למקומות העבודה סלאק (Slack), הגיש תלונה באיחוד האירופי נגד מיקרוסופט (Microsoft), ובה הוא מאשים את הענקית התוכנה בהתנהגות אנטי תחרותית.

לדברי סלאק, מיקרוסופט שילבה באופן בלתי חוקי את מוצר המסרים המידיים שלה, Microsoft Teams, המעניק את אותו שירות כמו סלאק, אל תוך אופיס 365 (Office 365) – חבילת התוכנות שלה הכוללת את שירות הדוא"ל אאוטלוק ותוכנות עסקיות אחרות כמו וורד, אקסל ועוד, הנמצאות בשימוש נרחב של כולנו. לדברי סלאק, מיקרוסופט מאלצת חברות להתקין את Teams וחוסמת את הסרתה. הדבר, אם הוא נכון, אכן מחבל ביכולתה של סלאק להילחם באופן הוגן על לקוחותיה.

שירותי סלאק החלו ב-2016 וזכו לפופולריות, החברה שמאחורי השירות, Slack Technologies, נכנסה לבורסה ב-2019, וצומחת במהירות מאז. היא דיווחה על מכירות של 201.7 מיליון דולר ברבעון פברואר-אפריל, שמהווים עלייה של 50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן דיווחה החברה על 122,000 לקוחות בתשלום – עלייה של 28% בהשוואה לפרסום הקודם שלה, באפריל 2019.

Slack הודיע בחודש שעבר על כינון שותפות מורחבת עם חטיבת המחשוב לענן של אמזון, AWS – ניסיון לאחד כוחות עם יריבתה הראשית של מיקרוסופט. בהמשך הודיעה שהיא רוכשת את רימטו (Rimeto), שיוצרת ספריות צוותיות מפורטות.

ענקיות הטכנולוגיה – מסובכות באירופה אבל לא מתרגשות

הנציבות האירופית (European Commission) תבחן את התלונה ותחליט אם לפתוח בחקירה רשמית בנדון. אם הנציבות תחליט לחקור, מיקרוסופט עלולה למצוא את עצמה תחת איום לקנסות ענק בנדון, ממש כמו שקרה לגוגל (Google), שקיבלה קנס הגבלים עסקיים באירופה בגובה כמעט 10 מיליארד דולר, וכפי שעלול לקרות לאפל בקרוב.

כזכור, בחודש שעבר החלו חקירות הן בנוגע לחנות האפליקציות, ה-App Store, של אפל והן בנוגע לפלטפורמת התשלומים שלה, לנוכח חששות כי נוהליה חונקים תחרות ביבשת, וזאת בעקבות תלונה שהגיש שירות הזרמת המוזיקה ספוטיפיי (Spotify) במרץ השנה.

מאידך יש הטוענים כי קנסות גדולים לא השפיעו רבות על ענקיות הטכנולוגיה, ולא הם שירסנו את התנהגותן האנטי-תחרותית.

מרגרט וסטגר, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה. צילום: וויקיפדיה

מרגרט וסטגר, הממונה על ההגבלים העסקיים באירופה. צילום: וויקיפדיה

נציבות התחרות האירופית והעומדת בראשה, מרגרט וסטגר, ספגו באחרונה מכה לא פשוטה, כאשר בית משפט באיחוד קבע ש-אפל לא תצטרך לשלם בסופו של דבר 13 מיליארד יורו, שהיו אמורים להוות למעשה מסים שלא שילמה בעסקיה באירלנד (שהיוותה מקלט מס בעבורה לאורך שנים). מדובר בפרשיה מפורסמת שהחלה ב-2016, ושנראה היה שבמאבק זה הנחיל האיחוד האירופי לאפל תבוסה קשה. אלא שבית המשפט הכללי של האיחוד האירופי החליט כי הנציבות לא הצליחה להוכיח שממשלת אירלנד העניקה לענקית הטכנולוגיה האמריקנית מקופרטינו יתרון מס.

הפסיקה החדשה מוכיחה שוב שענקיות כדוגמת אפל, ומושא התלונה האחרונה מיקרוסופט, לא תמיד משלמות בכלל את העונשים והקנסות שהרשויות משיתים עליהן, ואם כן – זה לרוב מדגדג את כיסיהן התפוחים בלאו הכי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים