אישה ניסתה להבריח לסין יותר מ-200 מעבדים בבטן הריונית מזויפת

לאחר שעוררה את חשדם של המוכסים והועברה לבדיקה, התגלו בבטנה ההריונית המזויפת של אישה 202 מעבדים ו-9 מכשירי iPhone

המחסור במעבדים בסין מוביל לניסיונות הברחה.

הברחות של מעבדים ושל טלפונים יקרים הן לא דבר נדיר כל כך, במיוחד לתוך סין שחווה מחסור די קבוע של מעבדים, לצד דרישה לטלפונים באיכות גבוהה, במיוחד למכשירי iPhone של אפל. אחת הסיבות העיקריות היא המכס הגבוה שדורשת המדינה ממי שמנסה לייבא את המוצרים הללו אל תוך המדינה.

ההברחה האחרונה שלא הצליחה, ודווחה בידי הרשויות, הייתה של אישה שניסתה להסתיר לא פחות מ-202 מעבדים ו-9 טלפונים בתוך בטן הריונית מלאכותית. האישה, שחצתה את הגבול מהמושבה העצמאית מקאו לתוך סין, במעבר במחוז גואנדונג, עוררה את חשדם של המוכסים בגלל התנהגותה עצבנית. לאחר שסיפרה שהיא נמצאת בחודש חמישי להריונה, למרות שנראתה כאחת שמתקרבת לקראת לידה, העבירו אותה לבדיקה גופנית.

בבדיקה התגלה שזו בטן מזויפת ושהיא הדביקה עליה ומתחתיה, ישירות על הגוף, את המעבדים ואת הסמארטפונים. המעבדים הגיעו ללא סימון, אך הם זוהו כתואמים לתושבת LGA 1700, כך שמדובר במעבדי Core מהדור ה-11 או ה-12 של אינטל. מכשירי ה-iPhone זוהו כנראה כדגמי X/XS, ובסך הכל ההערכה היא ששווי ההברחה אמור להיות כ-100 אלף דולר במונחי השוק השחור.

כאמור, לא מדובר באירוע יוצא דופן. במרץ האחרון נעצר אדם שניסה להבריח באופן דומה 160 מעבדי אינטל ו-16 טלפונים מתקפלים, ועוד לפני כן זוג נהגי משאית שחזרו מהונג קונג ניסו להבריח ביחד 256 מעבדים, מה שנחשב לשיא המעבדים שנתפסו. שיא מכשירי ה-iPhone שנתפסו בניסיון הברחה לסין עומד על 146 מכשירים, וגם במקרה הזה מהונג קונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים