"בישראל אין ערים חכמות; השלטון המקומי מפגר בהיבט החדשנות"

כך אומר שי רוזנצוויג, ראש מועצת אלפי מנשה ויו"ר ועדת הטכנולוגיה בשלטון המקומי, בכנס השנתי של המנמ"רים בשלטון המקומי ● ליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה: "תפקיד המנמ"ר השתנה - הוא מקדם את החדשנות בעיר"

מימין: רון ברזני - סמנכ"ל משכ"ל ומנהל חברת החדשנות, מנחה הפאנל, עו"ד ליאת שוחט - ראשת עיריית אור יהודה, ושי רוזנצוויג - ראש מועצת אלפי מנשה ויו"ר ועדת הטכנולוגיה בשלטון המקומי.

"בישראל אין ערים חכמות, החדשנות בשלטון המקומי נמצאת בפיגור, ויש רשויות שאין שם בכלל חדשנות". כך אמר שי רוזנצוויג, ראש מועצת אלפי מנשה ויו"ר ועדת הטכנולוגיה בשלטון המקומי. "חדשנות אינה מילה נרדפת לטכנולוגיה. לדעתי, חדשנות היא כל דבר חדש שאתה מכניס לעירייה שלא היה קודם ומצליח להטמיע אותו".

רוזנצוויג השתתף בפאנל ראשי רשויות שנערך במסגרת הכנס השנתי של איגוד המנמ"רים בשלטון המקומי, שמתקיים השבוע באילת. בפאנל השתתפה גם ראשת עיריית אור יהודה, עו"ד ליאת שוחט, והנחה אותו רון ברזני, סמנכ"ל משכ"ל ומנהל חברת החדשנות. הנושאים שעליהם דנו בפאנל היו חדשנות בשלטון המקומי, מעמד המנמ"ר ברשויות המקומיות ותפקידם של ראשי ערים בקידום חדשנות.

רוזנצוויג התייחס למעמד המנמ"ר ברשות ואמר, כי "לפני שמטילים על המנמ"ר את האחריות לחדשנות צריך לוודא שהוא וראש העיר שלו יודעים במה המדובר, שיגדירו לעצמם מה זה חדשנות. לצערי, יש ראשי רשויות שלא מבינים מהי טכנולוגיה", אמר רוזנצוויג והוסיף, כי "לתפיסתי המנמ"ר הוא איש הטכנולוגיה של הרשות והוא זה שצריך רעיונות חדשים, והרשות עצמה אמורה לבצע את זה. הייתי מצפה שכל רשות שרוצה ליישם חדשנות תקים פורום חדשנות, בשיתוף כל הגורמים, וגם התושבים. לצערי זה לא קיים בכל מקום".

לדעת רוזנצוויג, ראש הרשות הוא זה שצריך להוביל את תפיסת החדשנות, כחלק מעיר חכמה. הוא זה שצריך להוביל יחד עם המנמ"ר לצידו, שיביא לו עוד יוזמות. הוא לא חייב להיות איש ביצוע".

עו"ד ליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה, אמרה, כי "טכנולוגיה היא אמצעי למימוש חדשנות. אצלי ברשות אם אחד המנהלים מציע לי משהו חדש, שקשור לליבת העסקים, מבחינתי זו חדשנות. אצלי כל המנהלים נדרשים לחשוב מחוץ לקופסה".

לגבי מעמד המנמ"ר ברשות, אמרה שוחט, כי "בשנתיים האחרונות תפקיד המנמ"ר משנה כיוון. ממעמד של טכנאי מחשבים – למי שיוזם חדשנות וגם מבצע אותה". היא ציינה, כי בעיר שלה הוקם פורום חדשנות, שהמנמ"ר חבר בו, והוא זה שמקדם לדעתי את האסטרגיה בעיר וגם מיישם את הפתרונות. "בכל ישיבת הנהלה אנחנו מציפים בעיות שהגיעו מתושבים ומחפשים להם אמצעים טכנולוגים", המשיכה שוחט וציינה דוגמה לבעיה של רעש של בני נוער במרחבים ציבוריים בשעות הלילה. "בעיר שלנו מצאנו לזה פתרון טכנולוגי והתקנו 1,300 מצלמות, שיודעות להתריע בכל פעם שיש בעיות כאלו, והיחידות המתאימות מטפלות בכך".

גם רוזנצוויג וגם שוחט אמרו, כי הממשלה לא מסייעת לרשויות, למרות שהרשות היא זו שמחזיקה את המדינה. במיוחד מורגשת היעדרותה של המדינה בתחום הסייבר, והם בירכו על יוזמת השלטון המקומי להקים מרכז ניטור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים