"האתגר הגלובלי הבא – המחסור במים"

"עד שנת 2050 יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם תתגורר במקומות בהם יהיה מחסור במים", אמר אדם סליפסקי, מנכ''ל אמזון ווב סרביסז, והכריז כי עד 2030, החברה בראשותו תחזיר יותר מים לקהילות ממה שהיא צורכת בפעילותה

אדם סליפסקי, מנכ''ל אמזון ווב סרביסז.

"לפי חוקרי MIT, עד שנת 2050 יותר ממחצית אוכלוסיית העולם, 52% מ-9.7 מיליארד בני האדם שיחיו אז, צפויה להתגורר באזורים שחונים, מדבריים, או במקומות בהם יהיה מחסור במים, או בעיה באספקת מים, וזאת כתוצאה משינויי אקלים. מחסור במים הוא נושא מרכזי ברחבי העולם, ויש לענות לאתגר הזה, כי כל יום קובע. כולנו צריכים לפתח דרכים חדשות כדי לסייע בשימור ובשימוש חוזר של המשאב היקר הזה", כך אמר אדם סליפסקי, מנכ"ל אמזון ווב סרביסז (AWS).

סליפסקי היה דובר המפתח בכנס של ענקית הענן, re:Invent 2022 AWS. הכנס נערך השבוע בלאס וגאס, בהשתתפות עשרות אלפי לקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

"העולם שופע בעיות", אמר, "פגיעה בשרשראות האספקה, מחסור בשבבים, מצב גיאו-פוליטי מתוח, עלייה במחירי האנרגיה – ומעל כל זה – המשך ההשפעה של מגיפת הקורונה. אולם המחסור במים בעייתי יותר".

"אנו מתחייבים לעשות את חלקנו כדי לעזור לפתור את האתגר הזה, ההולך וגדל במהירות", אמר סליפסקי, והכריז כי עד שנת 2030, החברה בראשותו תהיה "חיובית בתחום המים, משמע נחזיר יותר מים לקהילות ממה שאני צורכים במסגרת הפעלת הענן שלנו".

נערך השבוע בלאס וגאס. כנס re:Invent 2022 AWS.

נערך השבוע בלאס וגאס. כנס re:Invent 2022 AWS. צילום: לכידת מסך מאתר הכנס

מדד יעילות השימוש במים של AWS

במסגרת ההתחייבות החדשה שהוכרזה, ענקית הענן מסרה שהיא מציבה מדד יעילות שימוש במים (WUE), כדי להדגים "את המנהיגות וההובלה שלה בתחום ניצול יעיל של מים" על פי ספקיות ענן אחרות.

לדבריו, "למרות שאנחנו גאים בהתקדמות שעשינו, אנחנו יודעים שיש עוד פעילות שביכולתנו לעשות. זה הדבר הנכון לעשות, עבור הסביבה – ועבור הלקוחות שלנו".

לצד תפקידו כמנכ"ל AWS, הוא אוחז בתפקיד המפקח על יוזמות קיימות באמזון. סליפסקי אמר כי התחום, לרבות שימוש באנרגיה נקיה, יקבל עדיפות עליונה הן באמזון והן ב-AWS.

בספטמבר האחרון אמזון תרמה 10 מיליון דולר ל-Water.org, כחלק ממאמצי החברה להביא גישה למים נקיים עבור מיליון אנשים עד 2025. היוזמה הנוכחית, מכוונת ליעד של אספקת שלושה מיליארד ליטר מים בשנה לאזורים שחונים. עוד הכריזה AWS על כמה פרויקטים חדשים לטיהור וחידוש מים ולניצול מי תהום – בארה"ב, בריטניה והודו – שלדבריה, כאשר הם יושלמו, הם יספקו יותר מ-823 מיליון ליטר מים מדי שנה.

"אי הוודאות השוררת בעולם מאד מפתה להאט פעילויות", אמר, "אבל ההפך הוא הנדרש: הענן יכול לקדם ארגונים, כי הוא מניב חיסכון בעלויות ה-IT של עד 30%. בנוסף, צריכת משאבי המחשוב היא גמישה. הענן גם מסייע להפקת תובנות בשלל תחומים, כמו הקשר עם הלקוחות. יכולות החיזוי על בסיס הבינה המלאכותית עשויות לצמצם את אי הוודאות הזו. ולא פחות חשוב, הענן מביא יותר יכולות להזרקת חדשנות, וככזה, הוא מבדל תחרותית".

הענן יטפל במסת הנתונים

AWS

AWS

"יכולת נוספת שיש בענן", אמר סליפסקי, "היא הטיפול בנתונים. הם ממשיכים לצמוח בקצב מהיר: בתוך חמש שנים ניצור נתונים בהיקף שיהיה יותר מכפול, למול הנתונים שנוצרו מאז עידן המידע. דטה הוא אבן דרך מרכזית של כל ארגון, הנתונים הם המרכיב העיקרי בכל אפליקציה. על מנת לטפל בהם באופן נכון ומעמיק, נדרשים כמה דברים: כלים לעשות זאת, ניראות כוללת, ויכולות חיקור וחיזוי. הבינה המלאכותית נותנת כלים לעשות זאת יותר – ולעומק".

"אחרי שלב האיסוף ושלב הניתוח, מגיע השלב שבו נדרש לשלב מידע ממקורות שונים. החזון שלנו הוא 'עתיד נטול ETL (כלי גזירה ושליפת נתונים)', בו לא יבוצע איסוף נתונים ידנית", אמר סליפסקי והשיק את השירות הראשון בדרך למימוש החזון, "בלי שיידרש לשנע מידע ובלי לבנות מחברים (קונקטורים)".

מנכ"ל AWS תיאר בהרחבה את המירוץ לגילוי הקוטב הדרומי, בין רואלד אמונדסן לרוברט פלקון סקוט – כדי להמחיש את איומי אבטחת המידע בכלל ובענן בפרט. צוותו של אמונדסן היה מצויד היטב והגיע אל המטרה בדצמבר 1911, 33 ימים לפני סקוט.

"בסביבה בה מתקיימים תנאים קיצוניים – אז 'מספיק טוב' זה לא טוב מספיק. אנו פועלים לניטור החשבונות בענן של הלקוחות על בסיס קבוע, לסריקת איומים מתמשכת, להצפנה ולהגנה כוללת", אמר סליפסקי והשיק שירות "אגם אבטחה", כמו גם שיתוף פעולה של החברה עם ספקיות אבטחה מובילות בשוק.

"על מנת לחשוף את הדרך הנכונה לפעול בממלכת הנתונים", סיכם סליפסקי, "יש לנצל כמה יכולות: כלים, אינטגרציה, ממשל נתונים, טיפול בהיקף הגדל שלהם ויצירת תובנות. הוסיפו לזה את העובדה שהכל צריך לעבוד בשקט – ותקבלו אסטרטגיית נתונים ארגונית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי ויסברט

    הכתבה הראשונה שחשובה מזה זמן רב - הירתמות ההייטק להיערכות לשינוי אקלים.

אירועים קרובים