"ישראל – מדינה עם פוטנציאל עצום בתחום הטכנולוגיה והחדשנות"

שיחה עם ויווק מהג'ן, סגן נשיא ומנהל הטכנולוגיות של פוג'יטסו, על רקע החלטת החברה על הקמת מרכז פיתוח חדש בישראל

ויוק מהג'ן, סגן נשיא ומנהל טכני ראשי של פוג'יטסו.

ענקית התקשורת היפנית פוג'יטסו (Fujitsu) הודיעה על הקמת מרכז פיתוח בישראל במהלך כנס ביטחון מולדת וסייבר של מכון הייצוא ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה. בשיחה עם ויווק מהג'ן, סגן נשיא ומנהל הטכנולוגיות של פוג'יטסו, אמר מהג'ן, כי "אנחנו רואים בישראל מדינה עם פוטנציאל עצום בתחום הטכנולוגיה, בתחום החדשנות ועם כוח אדם איכותי. יש בישראל הרבה טאלנטים בתחום הטכנולוגי, בעיקר בתחום התוכנה והסייבר. החלטת החברה לפתוח מרכז פיתוח בישראל היא חלק מאסטרטגיה רחבה של החברה לזרז גיוס גלובלי של טאלנטים, כדי לקדם חדשנות בתחום הדטה ואבטחת המידע. לדעתנו, אלה הם תחומי מפתח בעולם של גידול בקישוריות ובקשר בין אנשים וארגונים לצד מידה רבה של חוסר יציבות, הנובעת מהעדר אמצעים מספיקים כדי להגן על המידע הסטטי והמידע במעבר".

כמה מרכזי פיתוח יש לפוג'יטסו מחוץ ליפן והאם המרכז בישראל היא הראשון מחוץ ליפן?

"מרכז הפיתוח בישראל הוא לא הראשון מחוץ ליפן, יש לנו מרכזי פיתוח בלונדון, בעמק הסיליקון, בסין ומרכז קטן בספרד. עכשיו הקמנו עוד שניים – בהודו (בנגלור) ובישראל (תל אביב). בשלב הראשון יהיה מרכז הפיתוח בישראל מרכז קטן, שיכלול צוות של מדענים ישראלים, אנשי מחקר ופיתוח מיפן ומהמרכז שלנו בלונדון, אך אני רוצה להדגיש שמדובר בשלב זמני בלבד, שכן הכוונה היא לשלב את כוח האדם שקיים בישראל. אני מאמין שהמרכז בישראל יגדל מהר, שכן אני בטוח ששיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בן גוריון יתרום רבות להצלחת מרכז הפיתוח".

האם המרכז החדש בישראל יתמחה בטכנולוגיות מסוימות?

"בשלב הראשון מרכז הפיתוח יתמחה בשילוב של בינה מלאכותית ואבטחת מידע. בהמשך נקדם פיתוח טכנולוגיות שיהיו לעזר לפעילויות שיתפתחו בעתיד, כמו נהיגה אוטומטית, קופאיות ווירטואליות בחנויות וסופרמרקטים, טכנולוגיות הגנת מולדת (כמו זיהוי פנים של אנשים שעשויים להיות מסוכנים) ועוד.

"אני רוצה לציין, שאני סבור שפעילות מרכז הפיתוח של פוג'יטסו בישראל, חברה יפנית מובילה וגדולה מאוד, יכול לקדם את הידוק הקשרים בין יפן לישראל. מרכז הפיתוח שלנו ישכנע חברות טכנולוגיה יפניות נוספות לפתוח מרכזי פיתוח בישראל ויקדם את פעילותן של חברות ישראליות ביפן וחברות יפניות ולא דווקא טכנולוגיות בישראל".

כשנאמר לי שאני צריך לראיין את סגן הנשיא ומנהל הטכנולוגיות של פוג'יטסו, חשבתי שמדובר בחברה עם אוריינטציה צרכנית. יש לי טלוויזיה פוג'יטסו ואם אני לא טועה היה לי מצלמה פוג'יטסו…

"הייצור של מוצרי צריכה כאלו היה משני, אנחנו חברה שמתמחה בתקשורת, עם דגש על חדשנות, קיימות ואמינות. העולם זקוק לחדשנות כדי להתגבר על האתגרים הרבים שניצבים בפניו, וטכנולוגיה וחדשנות הן התשובה".

ישראל מוכרת כסטארט-אפ ניישן. חברות הזנק שלנו מושכות משקיעים זרים. בעקבות ההשקעה במרכז פיתוח בישראל, תחשבו גם להשקיע בסטארט אפים ישראלים?

 "לחברה שלנו יש זרועות השקעה, זה לא התחום שלי, אך לא נראה לי שיש בזה בעיה כלשהי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים