יאהו רוכשת רבע מטאבולה – והופכת לבעלת המניות הגדולה בחברה

25% ממניות החברה שייסד אדם סינגולדה יעברו ליאהו, שמרחיבה בכך את ההשקעה שלה בפרסום דיגיטלי ● העסקה היא ל-30 שנה ועל פי ההערכה, היא תניב לטאבולה הכנסות של מיליארד דולר בשנה

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה.

ענקית האינטרנט לשעבר יאהו רוכשת 25% ממניות חברת המלצות התוכן האינטרנטי הישראלית במקורה טאבולה – כך הודיעו היום (ב') שתי החברות. בכך היא הופכת לבעלת המניות הגדולה ביותר בטאבולה. ההודעה הביאה לזינוק במניות של טאבולה במסחר שלפני פתיחת השערים בנסדא"ק. סכום העסקה לא נמסר, אולם דווח כי 60% ממנה יהיו במניות רגילות ו-40% האחרים במניות שלא מקנות ליאהו זכות הצבעה. בשתי החברות מעריכים כי היא תניב לטאבולה הכנסות של מיליארד דולר בשנה, כתוצאה מהצעות פרסום למפרסמים ומוציאים לאור.

העסקה אושרה על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות, וצפויה לעלות להצבעה בפגישה של בעלי המניות של טאבולה, שתתכנס ב-30 בדצמבר. היא עתידה להיסגר ברבעון הראשון של 2023.

טאבולה הוקמה ב-2006 בישראל על ידי אדם סינגולדה כחברה להמלצות על תכני וידיאו, ומאוחר יותר העבירה את המשרדים שלה לניו יורק. כמו חברות אינטרנט אחרות, גם היא סבלה בשנה וחצי האחרונה מירידה תלולה, של 80%, בשער המניה ובשווי השוק שלה. בעוד שביולי 2021, כשהיא הונפקה בהנפקת SPAC, שווי השוק שלה הוערך ב-2.6 מיליארד דולר, כעת הוא עומד על 455 מיליון. בספטמבר האחרון היא הודיעה על פיטורי 6% מכוח האדם שלה. הרכישה הגדולה האחרונה שלה הייתה של חברת האי-קומרס קונקסיטי, שבוצעה ביולי אשתקד תמורת 800 מיליון דולר. בשבוע שעבר דיווחה החברה על תוצאות הרבעון השלישי, שבו היא רשמה ירידה קלה בהכנסות ל-332.5 מיליון דולר ומעבר מרווח להפסד נקי של 26 מיליון.

רכישת טאבולה היא עוד השקעה של יאהו בעסקי הפרסום הדיגיטלי, שבהם שולטות ביד רמה מטא וגוגל. בכירים במטא ובטיקטוק הזהירו באחרונה כי לא מעט ארגונים צפויים למשוך את ידם מפרסום דיגיטלי לאור המשבר הכלכלי, אולם זה לא מרשים את ג'ים לנזון, מנכ"ל יאהו. לדברי לנזון, "הפרסום הדיגיטלי נהנה מרוח גבית לטווח הארוך. יש מאות מיליוני אנשים שצורכים חדשות, ספורט וחדשות פיננסיות בדיגיטל, וניתן לייצר מכך רווחים". עם זאת, הוא ציין כי יאהו תמשיך לנסות להגדיל את ההכנסות מתחומים אחרים שבהם היא עוסקת, ולהשקיע בעולמות כגון אי-קומרס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים