ניו יורק היא המדינה הראשונה שתגביל כריית קריפטו

קאת'י הוקול, המושלת, יזמה חוק העוצר כל חברות כרייה שמנצלת מקורות אנרגיה מבוססי פחמן, ולא מרשה להרחיב, לחדש אישורים או בכלל להתחיל בפעילות בשנתיים הקרובות, אלא אם החברה פועלת רק על בסיס אנרגיה מתחדשת

הקפיאה כריית קריפטו מזהמת במדינת ניו יורק. המושלת, מושלת המדינה, קת'י הוקול.

היסטוריה בניו יורק – מושלת המדינה, קת'י הוקול, העבירה חקיקה הכוללת הקפאה ראשונה מסוגה של פעילויות כריית קריפטו.

כריית המטבעות הווירטואליים – התהליך שבו משתמשת התעשייה לייצור יחידות מטבע נוספות – היא כידוע פעילות זוללת אנרגיה, והחוק החדש של הוקול קובע כי בשנתיים הקרובים יעצרו הנפקות אישורי כרייה אזוריים לחברות או כורים שבפעילותם נכלל ניצול מקורות אנרגיה מבוססי פחמן (משמע כאלו המסתמכים על מחשבים רבי עוצמה כדי לפתור אלגוריתמים מורכבים, ולשחרר יותר מטבעות דיגיטליים לשוק).

כידוע, המשק כולו נכנס בשנים האחרונות למעין משבר אנרגטי, והפעולה המסוימת של כרייה באופן זה צורכת כמויות עצומות של חשמל, מה שהופך גם לבעייתי עבור הסביבה כשהפעולות הללו מבוססות על דלקים מאובנים. לשם המחשת חומרת התופעה, הייצור העולמי של הביטקוין – סוג יחיד של מטבעות קריפטוגרפיים, אך המפורסם שבהם – משתמש ביותר חשמל בשנה מכל הטלוויזיות בארה"ב, כך לפי מחקר של אוניברסיטת קיימברידג'.

עם זאת, בניו יורק מבינים כי ההקפאה דורשת מחקר נרחב על ההשפעות הסביבתיות של התעשייה, וזה אמור להתחיל כבר בחודש הבא.

מחאה סביבתית שדרבנה את כינון החוק

את פעולת המושלת הוקול דרבנה כנראה מחאה קולנית נגד חברת הכרייה Greenidge Generation, אשר לה מפעל כרייה המופעל על גז טבעי ושוכן באגמי פינגר שבמדינת ניו יורק, שחווה מחאות סביבתיות ושמעליו מרחף איום סגירה פוטנציאלי השנה.

"הצעת החוק הזו תיצור את ההפוגה הדרושה לנו במגמה הנוכחית של רכישת תחנות כוח ישנות בניו יורק לרווחי תאגידים ותאפשר לנו להעריך כראוי את ההשפעה של התעשייה הזו על יעדי האקלים שלנו לפני שיהיה מאוחר מדי", אמרה חברת בית המחוקקים של המדינה בנושא.

בכל המדינה, החוק מכסה כ-50 תחנות כוח נטושות של דלק מאובנים, שעלולות להיות בסיכון לרכישה ושחזור פעילותן בידי כורים. אם אכן היו נכנסים לפעילות מחודשת, יחד, היו מתקנים אלה יכולים להוסיף לאוויר כ-18 מיליון טונות של פחמן דו חמצני ומתאן, כך על פי אנתוני אינגרפה, פרופסור להנדסה באוניברסיטת קורנל.

לאמברגו כריית הקריפטו שעוגן בחוק בניו יורק יכולות להיות השלכות רבות – את הטובות שבהן קיבלה המושלת ואולם תומכי התעשייה טוענים מנגד שלכל אחד מהמתקנים הללו יש השפעה כלכלית גדולה על הקהילה הסובבת אותו, על עובדים שהם חשמלאים, מהנדסים ופועלי בניין רבים, ושאפשר שהחקיקה גם תרתיע השקעה במקורות אנרגיה ידידותיים יותר לסביבה.

גם אנליסטים מסכימים כי הגירה של כורי קריפטו מהמדינה עלולה לגרום הן לאובדן אפיקי תעסוקה מקומיים והן לאובדן של הכנסות ממסים למדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים