"התשלומים של העתיד יהיו שקופים – ולא נרגיש שאנחנו מבצעים אותם"

התשלומים השקופים והבלתי מורגשים יביאו להגברת האמון בין הארגונים ללקוחות שלהם – אמר ערן ויתקון, סמנכ"ל מוצרים בפינסטרה, בכנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים

ערן ויתקון, סמנכ"ל מוצרים בפינסטרה.

"תעשיית הפינטק גדלה ב-10% בשנה ומביאה חדשנות רבה לעולם הפיננסי. אחת הסוגיות הבולטות בה היא האמון בין אנשים וארגונים, שלעתים חסר. זה טבעי וזה יוצר הרבה חיכוך. הפתרון לכך הוא שקיפות, והעתיד של עולם התשלומים נמצא שם, וכן בכך שהם יהיו בלתי מורגשים", כך אמר ערן ויתקון, סמנכ"ל מוצרים בפינסטרה.

ויתקון, שדיבר בכנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ה') באולם האירועים של הבורסה בתל אביב, נתן כדוגמה לתשלומים "בלתי מורגשים" את חנויות Amazon Go, שבהן הלקוחות נכנסים לחנות הפיזית, בוחרים את המוצרים שהם רוצים – ויוצאים. זאת, מבלי לעבור בקופה, או לשלם במזומן או באמצעות הצמדת כרטיס האשראי למכונה. במקום זאת, הטכנולוגיה יודעת אילו מוצרים המשתמש קנה ולחייב אותו עליהם.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדבריו, "זהו חלק מהמגמה של יצירת תשלומים בצורה נוחה יותר, תנאים נוחים יותר שבהם מעבירים את הכסף. זה שינוי גדול שמגיע לעולם התשלומים".

ה(לא) דוגמה של בית המלוכה הבריטי

ויתקון ציין שהשינויים בעולם התשלומים מאפשרים גם שליטה טובה יותר עליהם. כדוגמה הוא נתן את בית המלוכה הבריטי, שבכל שנה מחלק בחג המולד כסף כדי שעניים יוכלו לקנות מזון – אלא שאין לו שליטה מה הם עושים עם הכסף. "כיום, יש פתרונות חדשים שמגבילים היכן ניתן להשתמש בכסף מיועד, ובמקרה הזה – במכולת. אם בית המלוכה הבריטי יבחר להטמיע את הטכנולוגיות האלה, הוא יוכל לשלוט מה אלה שמקבלים את התלושים עושים עם הכסף הזה, שהוא כסף ציבורי".

ככלל, הוא אמר כי "בעולם המטבעות הדיגיטליים אין שוק שחור, הכסף לא 'הולך לאיבוד'. במטבעות הדיגיטליים, הרגולטור יכול לראות מה כל אחד קנה – וזה קורה במקרי קצה, כמו של סין, שם הכול נשלט. בצד השני יש את המערב, שנדרש לסוגיות של זכויות אדם ופרטיות. אם הרגולציה תתאים את עצמה לעולם הזה – השמיים הם הגבול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים