אנבידיה: שת"פ עם מיקרוסופט ופלטפורמה לביצועי מחשוב-על

החברה הכריזה על פלטפורמה חדשה, שנועדה להביא ביצועי מחשוב-על מהליבה אל הקצה כדי לאפשר לחוקרים לעבוד באופן בטוח יותק מרחוק

עוד כלי GenAI. אנבידיה.

כנס מחשוב-העל Supercomputing 2022 שימש  עבור אנבידיה במה לכמה הכרזות, כשהראשית שבהן היא שיתוף פעולה עם מיקרוסופט שלפיו  זו תאמת את פלטפורמת התקשורת הפנימית המהירה Quantum-2 InfiniBand, שפותחה בישראל, בשרתי ה-Azure שלה. המטרה היא לספק תמיכה ייעודית עבור מחשוב עתיר ביצועים, ומעבר לכך אמורה מיקרוסופט להשתמש בכרטיסים הגרפיים מסדרת H100 עם ליבות ה-Tensor המעודכנות שלהם.

כן הכריזה אנבידיה על פלטפורמה חדשה, שנועדה להביא ביצועי מחשוב-על מהליבה אל הקצה כדי לאפשר לחוקרים לעבוד באופן בטוח יותק מרחוק, וגם להקל על שיתוף הפעולה הנדרש בין צוותים כדי לפתור אתגרים שונים – כשתחנות הקצה מקשרות למעשה את כוח המחשוב.

לפי החברה, הפלטפורמה תורכב משלושה חלקים: Holoscan – ערכת פיתוח תוכנה, שמאפשרת בנייה של יישומים מונעי כרטיס מסך לטובת מערך חיישנים והזרמת נתונים,  BlueField-3 DPU החדש מבית אנבידיה, שפותח בישראל להעברת נתונים מואצת ומאובטחת, וכן MetroX-3, שהיא מערכת שמאפשרת להרחיב את יכולות התקשורת המואצת של InfiniBand גם לאתרים מרוחקים.

הכרזה מעניינת אחרת הייתה של המנהל הלאומי לאוקיאנוס ואטמוספירה בארצות הברית, כי בחר באנבידיה ובלוקהיד מרטין לפתח ולהקים אב טיפוס של תאום דיגיטלי של כדור הארץ, שישמש לקידום המחקר בתחום שינוי האקלים וחקר מזג האוויר. המערכת תיבנה על פלטפורמת האומניברס הווירטואלית של אנבידיה, והיא מיועדת לחוקרים ומדענים בתחום, עם מיזוג נתונים ממגוון גדול מאוד של מקורות. לפי אנבידיה, המערכת תוכל להפחית באופן משמעותי את הזמן הדרוש ליצירת סימולציות מורכבות של מזג אוויר ממספר שעות לכמה דקות בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים