ג'ף בזוס העניק לזמרת דולי פרטון 100 מיליון דולר – מדוע?

המייסד והבעלים של אמזון, שהוא אחד מעשירי תבל הבולטים, נתן לכוכבת הקאנטרי את הסכום שהוקצה לשנת 2022 בגין "אומץ אזרחי" ● את ההון הרב הזה עתידה פרטון לתרום לארגוני צדקה לבחירתה

תרם לה שתתרום לצדקה. ג'ף בזוס ודולי פרטון. עיבוד ממוחשב.

ג'ף בזוס, המייסד והבעלים של ענקית הקמעונאות אונליין אמזון, בחר באחרונה בזמרת הקאנטרי, האמריקנית המיתולוגית, דולי פרטון, לקבל את פרס האומץ והאזרחות שלו לשנת 2022. בזוס, יחד עם זוגתו לורן סנצ'ז, העניקו ביום ו' האחרון לאגדת המוזיקה 100 מיליון דולר, שאותם תחלק לארגוני צדקה לבחירתה.

"היא נותנת מכל הלב. מה שהיא עשתה עבור ילדים, עבור אוריינות ועבור כל כך הרבה דברים אחרים הוא מדהים", אמר בזוס במועד הענקת הסכום הנכבד.

בזוס העלה אתמול (א') סרטון שתיעד את המעמד לחשבונותיו ברשתות החברתיות וכתב: "זה עתה הכרזנו על זוכה חדש בפרס האומץ והאזרחות – דולי פרטון, שמובילה עם הלב שלה, ותשתמש בפרס של 100 מיליון דולר זה ביעילות רבה כדי לעזור לכל כך הרבה אנשים". הוא קינח ב-"מזל טוב, דולי!".

"תמיד אמרתי שאני מנסה לשים את הכסף שלי במקום שבו הלב שלי נמצא, ואני חושבת שאתה עושה את אותו הדבר", אמרה פרטון, שעלתה לבמה, לאיל הטכנולוגיה. "אני אעשה כמיטב יכולתי לעשות דברים טובים עם הכסף הזה. תודה ג'ף", הצהירה.

מה עושה פרטון כיום?

פרטון, שכיום היא כבר בת 76, ניהלה קרן שחילקה ספרים לילדים ברחבי העולם. בנוסף היא הפכה להיות מזוהה בתקופת מגיפת הקורונה כתומכת חזקה בחיסונים, וספציפית בזה מתוצרת מודרנה (Moderna), אחרי שבאותם זמנים תרמה מיליון דולר למרכז הרפואי של אוניברסיטת ואנדרבילט לצורך הרחבת המחקר אודות הנגיף והחיסון הספציפי נגדו.

"הרגשתי גאה מאוד שהייתי חלק מאותו הון ראשי קטן, שבתקווה יגדל למשהו גדול ויעזור לרפא את העולם הזה", אמרה פרטון לאחר שהפיתוח של החיסון מבית מודרנה הצליח. "היום אני ילדה מאוד גאה לדעת שהיה לי משהו לעשות עם משהו שעומד לעזור לנו במגיפה המטורפת הזו", אמרה אז.

בין המאמצים הפילנתרופיים שלה במדינת הולדתה, טנסי, פרטון גם יצרה את 'מלגת דולי פרטון', המעניקה למקבלים 15,000 דולר ללימודים בקולג'.

בשנים עברו גייסה פרטון כספים עבור מרכזים רפואיים, בית חולים ומרכזים העוסקים ספציפית במחלת הסרטן, אשר פועלים ברחבי ארה"ב. בית חולים שנפתח ב-2010 בטנסי אף קרא למחלקת בריאות האישה שלו על שמה.

בת הזוג סאנצ'ז חילקה את הפרס בטבעיות לצד בזוס

מגישת החדשות, סאנצ'ז – שכידוע חולקת עם יזם הטק בזוס את חייו מאז שהתגרש למענה מאשתו, מקנזי סקוט בשנת 2019, אחרי חשיפת הרומן בין השניים – השתתפה, כאמור, אף היא בטקס. סנצ'ז, שהגישה את הפרס יחד עם בזוס, שיתפה אף היא את הקליפ מהטקס ועשתה זאת בחשבון האינסטגרם שלה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lauren Sanchez (@laurenwsanchez)

"ג'ף ואני גאים מאוד לשתף שיש לנו זוכה חדשה בפרס בזוס לאומץ ואזרחות: אישה שנותנת עם הלב ומנהיגה באהבה ובחמלה בכל ההיבטים של עבודתה", כתבה בפוסט. היא ציינה בנוגע למענק, "אנחנו לא יכולים לחכות לראות את כל הטוב שאת הולכת לעשות עם הפרס הזה של 100 מיליון דולר, דולי פרטון".

בזוס העניק בעבר סכום זהה לשף חוסה אנדרס, שארגון World Central Kitchen שלו מאכיל אנשים באזורים מוכי אסונות ברחבי העולם. כמו כן קיבל בעבר את המענק גם וואן ג'ונס – מגיש ב-CNN, פרשן פוליטי, מפיק זוכה פרס אמי ומחבר רבי המכר של הניו יורק טיימס, שהוא גם יזם חברתי שייסד בין השאר את Dream.Org. ב-Dream.Org, לפי תיאור הארגון את עצמו, "אנו סוגרים את דלתות הכלא ופותחים דלתות של הזדמנויות. אנו מפגישים אנשים מרקעים גזעיים, חברתיים ומפלגתיים שונים כדי ליצור עתיד עם חופש, כבוד והזדמנות לכולם".

בזוס הוא כיום האדם הרביעי בעושרו בעולם, עם הון של 123.9 מיליארד דולר, אבל היה אדם אמיד במיוחד כבר מזה זמן רב. עם זאת, רק בשנים האחרונות הוא הגביר את מאמציו הפילנתרופיים, בעיקר מאז שפרש מתפקיד מנכ"ל אמזון בשנה שעברה.

אחרי שספג ביקורת חמורה מארגוני אקלים עולמיים ובעיקר מארגון של עובדי אמזון, כמו גם לנוכח האשמות שספגה אמזון בכך שאינה מסייעת למאבק במשבר האקלים שהיא תורמת רבות להתהוותו, החל בזוס ממקד את רוב תשומת לבו בשינויי האקלים, ואף ייסד את קרן כדור הארץ של בזוס (Bezos Earth Fund) שעורכת מאמצים בתחום, והשקיע בה מהונו הרב 10 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים