ג'ואל שמחאי – מייסד גריינדר – משיק אפליקציית היכרויות חדשה לגייז

שמחאי, יזם טק ישראלי-אמריקני, מציע את האפליקציה החדשה ששמה מוטו, ומבהיר כי מטרתה היא להפחית ההתנהגויות המזוהות עם יצירתו הקודמת, למשל פרסום תמונות גוף נטולות ראש ופנים

מייסד גריינדר, יואל שמחאי, על רקע דף הבית של אפליקציית ההיכרויות החדשה שלו לקהילתה הלהטב"ק.

יואל שמחאי הוא איש העסקים הישראלי-אמריקני שייסד את אפליקציית ההיכרויות המצליחה לגייז, גריינדר (Grindr). הוא גם היה מנכ"לה בעבר. כעת יזם ההיי-טק משיק שירות זהה להיכרויות בין הומואים, אך מצהיר כי היישום החדש יהיה כזה שיתקן דברים אשר מאפיינים את התנהלות משתמשי גריינדר, אותה, כך מסתמן, אינו אוהב כיום.  

האפליקציה שמשיק כעת מייסד גריינדר, מוטו (Motto) שמה, שואפת ליצור קהילה חדשה להיכרויות מקוונות, להפחית את ההתנהגות ה'רעילה' המוכרת באפליקציות ייעודיות לקהילת ההומואים, אך גם להוסיף לשירות פונקציונליות חדשה.

יותר מדי ישירה וקרה? גריינדר.

יותר מדי ישירה וקרה? גריינדר. צילום: BigStock

גברים בלי ראש בגיינדר

שמחאי השיק את גיינדר ב-2009 ומאז היא הפכה לאפליקציה מבוקשת ומצליחה, אך גם לכזו ששינתה לחלוטין את הדרך שבה מתנהלות ההיכרויות בקהילת הלהטב"ק.

בחלוף מספר שנים, ב-2016, הוא מכר את הפלטפורמה לחברת הטכנולוגיה הסינית קונלון טק (Kunlun Tech) בסכום המרשים 245 מיליון דולר, שלפי הדיווחים הלך בעיקר לכיסיו. האפליקציה נמכרה שוב ב-2020, הפעם תמורת 608.5 מיליון דולר, ובאותה שנה גם דווח כי חצתה את רף 13 מיליון המשתמשים.

כעת, כאמור, שמחאי חוזר שוב לעסוק בתחום, עם חידוש שלדבריו עשוי להטיב עם סוג השירות המסוים, ועם לקוחותיו.

"גריינדר היא עדיין דרך לפגוש אנשים ולאפליקציה כבר יש הרבה משתמשים. אז זה יעיל לשימוש", אמר שמחאי באחרונה בראיון ל-Fast Company. אולם לדבריו, "הבעיה היא האפליקציה שלא התפתחה יותר מאז שהושקה".

שמחאי סיפר גם כי ב"מוטו" יש פיצ'רים שפותרים את הבעיות שהיו קיימות בעבר בגריינדר או בכל אפליקציה דומה אחרת – כשבעקרון הוא מתייחס, אם נסכם את דבריו, לאופי ההיכרויות של ההומואים, שהפכו לענייניות וישירות מדי, ואולי אף לקרות ומנוכרות, כנראה בסיוע גריינדר עצמה.

לדבריו, ל-מוטו יש עקרונות מסוימים ו-"אנחנו מקפידים (בפלטפורמה – ג"פ) על העיקרון שאנשים ראויים לבנות מערכות יחסים איכותיות".

הכותרת של מוטו בחנויות האפליקציות אומרת: "לא עוד פלג גוף עליון נטול ראש", ואילו באתר האינטרנט שלה, המוטו של מוטו הוא: "שידוכים הומוסקסואלים וקוויריים לחיבורים ודייטים מזדמנים" – משמע, פחות דגש על סטוצים מזדמנים.

התנהגויות שליליות עקב חופש ביטוי מלא

בראיון אחרון שלו ל-Queerty הדגיש שמחאי: "אני יצרתי את גריינדר", ולכן "אני מניח שאני אחראי למה שקורה בה במידה מסוימת". הוא התוודה שלהרגשתו, "תחת השגחה שלי היו דברים שליליים", והדגיש: "עזבתי לפני חמש שנים, ואני חייב לומר שהרבה מהדברים השליליים האלה די הכבידו עליי בצורה לא טובה, ישבו לי במודעות".

לפי תיאוריו, בתחילה הגישה שלו הייתה "תנו לקהילה לנהל את עצמה… מי אני שאגיד למישהו איך להתנהג?", קצת בדומה למה שמסתמנת כגישת אילון מאסק לטוויטר שרכש ולאופי הנחוץ בה. אך כיום שמחאי מודה שהפרופילים הרבים בגריינדר, אינטראקציות הצ'אט והגלילה האינסופית אמנם סייעו לה לייצר הכנסות יפות מפרסום, אך לדבריו עם זאת "זה יוצר הרבה התנהגויות שליליות, כאשר אנשים יכולים לבטא את עצמם באופן מוחלט, בחופשיות".

"אני מזהה חלק מההשפעות החיצוניות השליליות של משהו שיצרתי ולא נמצא בעמדה לפתור זאת בגריינדר יותר", הבהיר שמחאי, שהסביר כי מטרתו במוטו היא "ליצור מוצר שבאמת בנוי מהיסוד עם הידע של כל הדברים האלה, ועם מחויבות לנסות לעצור את זה".

שמחאי, והמייסד השותף שאיתו, אלכס הוסטלר, מנהל מוצר לשעבר ב-אובר (Uber), סיפרו לתקשורת כי השתמשו במחקר ובפידבקים מאלפי אנשים ודיברו עם רבים מהם, כדי להבין את העקרונות והגישות הייחודיות שאנשים משתמשים בהן בשידוכים מקוונים. מכל אלו, לדבריהם, הסיקו מסקנות שתמבטאות ביישום החדש, בסגנונו ובאופיו.

עם זאת שני המייסדים הודו באחרונה בראיון ל-גיזמודו שהם "גם מצפים של-מוטו יהיו כמה היבטים שליליים". הם המשיכו וציינו כי התקווה שלהם היא לעבוד כל הזמן על הפלטפורמה ולשדרג אותה, בתוך התייחסות לאלמנטים הפחות רצוים שעלולים "להתגנב פנימה" עם השימוש ובחלוף הזמן. "איך נוכל לטפל בחלק מהרעילות בקהילה שלנו?", הם תהו והסבירו: "עבורנו, חלק מזה יהיה להעיף אנשים מהקהילה שלא מוכנים להתנהג בצורה מסוימת. אנחנו מאוד מצפים לחזור על שלבים (בפיתוח – ג"פ) כל הזמן, גם עם הקהילה שלנו וגם עם הטכנולוגיה שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים