לפני ייל ו-UCLA: אוניברסיטת תל אביב – שביעית במדד היזמות

האוניברסיטה נמצאת בעשירייה הראשונה של המוסדות האקדמיים שהכשירו הכי הרבה יזמים עם סטנפורד, שנמצאת במקום הראשון, הרווארד ואחרות ● בהמשך הרשימה: הטכניון, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בן גוריון

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת.

כבוד לישראל: אוניברסיטת תל אביב מדורגת במקום השביעי בדירוג האוניברסיטאות שהכשירו הרבה יזמים, ועוברת אוניברסיטאות אמריקניות יוקרתיות כמו ייל ו-UCLA.

המדד, שאותו ערכה חברת המידע העסקי פיצ'בוק, פורסם השבוע, והוא מדרג את 100 האוניברסיטאות המובילות בעולם במספר הבוגרים היזמים שלהן שגייסו כסף מקרנות הון-סיכון. בראש הרשימה מדורגת אוניברסיטת העילית האמריקנית סטנפורד, עם 1,427 יזמים של 1,271 חברות שיצאו ממנה, שגייסו סכום מצטבר של 73.6 מיליארד דולר. הרבה מאחוריהם, מבחינת הסכום, נמצאים היזמים שלמדו באוניברסיטת קליפורניה, עם 45.7 מיליארד דולר. מספר היזמים שיצאו ממוסד אקדמי זה עומד על 1,406 ומספר החברות – על 1,266. אוניברסיטת הרווארד נמצאת במקום השלישי עם 1,184 יזמים של 1,061 חברות, שגייסו 49.5 מיליארד דולר. אחד מאותם יזמים בוגרי הרווארד הוא מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (כיום מטא), שייסד אותה כרשת חברתית לסטודנטים באוניברסיטה זו.

בהמשך הרשימה, בסדר יורד, נמצאים MIT והאוניברסיטאות פנסילבניה וקורנל. כאמור, אוניברסיטת תל אביב הגיעה למקום השביעי, עם 814 יזמים שהקימו 677 חברות וגייסו 26.5 מיליארד דולר. היא נמצאת באותו המקום עם אוניברסיטת מישיגן. סוגרות את העשירייה הראשונה האוניברסיטאות טקסס ו-ייל. UCLA נמצאת במקום ה-11 ולאחריה פרינסטון, קולומביה ואוניברסיטת אילינוי. מוסד ישראלי נוסף נמצא במקום ה-15 – הטכניון, שהוציא מקרבו 581 יזמים, שהקימו 541 חברות וגייסו 21.8 מיליארד דולר. שני מוסדות ישראליים נוספים ב-50 המקומות הראשונים הם האוניברסיטה העברית במקום ה-31 ואוניברסיטת בן גוריון במקום ה-45.

בין היוזמות של בוגרי אוניברסיטת תל אביב נמצאות שלוש חברות בולטות: טראקס, שגייסה 1.1 מיליארד דולר, ג'נרייט וארו.

פרופ' משה צבירן, מנהל מערך החדשנות והיזמות באוניברסיטת תל אביב..

פרופ' משה צבירן, מנהל מערך החדשנות והיזמות באוניברסיטת תל אביב.. צילום: דוברות האוניברסיטה

"ההצלחה מעידה בראש ובראשונה על הבוגרים"

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת, אמר כי "הצלחתם המסחררת של בוגרינו מעידה בראש ובראשונה עליהם, אך אוניברסיטת תל אביב מנסה כמיטב יכולתה לטעת בהם את רוח היזמות והחדשנות. לא במקרה פועל בקמפוס מרכז יזמות, שצפוי להתחזק בשנים הקרובות ולצייד את תלמידינו ותלמידותינו – מהמדעים המדויקים, דרך מדעי החברה וכלה במדעי הרוח – בכלים ובמוטיבציה החיוניים ליזמות, בכל התחומים הטכנולוגיים והחברתיים גם יחד".

"הטיפוס של אוניברסיטת תל אביב למקום השביעי בדירוג פיצ'בוק הוא עוד מדד לאיכויות הגבוהות של בוגרי האוניברסיטה ולתרומתו של האקו-סיסטם היזמי בקמפוס", אמר פרופ' משה צבירן, מנהל מערך החדשנות והיזמות באוניברסיטה.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבן חן

    אגב היא גם האונברסיטה הראשונה מחוץ לארה"ב ברשימה, וגם היחידה מחוץ לארה"ב בעשיריה הראשונה.

  2. אלון

    ההצלחה מעידה קודם כל על כך שמאות ואחפי בוגרי יחידה 8200 עושים מעבר לאוניברסיטת תל אביב , והסטארטאפים שהם פותחים הם פחות בזכות האקדמיה ויותר בזכות השרות הצבאי . כל הכבוד לצהל ופחות לאקדמיה , מחקר איכותני היה מבין מדוע ישראל נמצאת גבוהה.

אירועים קרובים