אפרים אקרלינג, מנהל הרכש הטכנולוגי של מגדל, פורש

ממחשוב חברת הביטוח אליהו ועד לניהול הרכש הטכנולוגי של קבוצת מגדל, מנהל הטכנולוגיה הוותיק פורש לגמלאות ומסכם 50 שנות פעילות בתחום ה-IT

אפרים אקרלינג, מנהל הרכש הטכנולוגי הפורש של מגדל.

אפרים אקרלינג, מוותיקי מנהלי הטכנולוגיה בענף, שכיהן בשנים האחרונות כמנהל הרכש הטכנולוגי של מגדל, פורש לגמלאות, לאחר 50 שנות עבודה רצופות בעולם ה-IT. בשיחה עם אנשים ומחשבים, הוא מסכם את מסע הקריירה הארוך שלו.

אל עולם המחשבים הגיע אקרלינג סמוך לפרוץ מלחמת יום כיפור. "התארחתי אז אצל משפחתי בארצות הברית וכאשר פרצה המלחמה, הדרך היחידה להגיע לארץ הייתה להתגייס לצה"ל. הייתי אז עתודאי ברפואה ונרשמתי לקורס בממר"ם. עד אז, לא נחשפתי לעולם המחשבים ולא ידעתי מה זה ממר"ם", אמר.

לאחר סיום הקורס שובץ אקרלינג ליחידה 8200, שבה שירת 10 שנים. "זה היה שירות מעניין, זכיתי לפרסי הוקרה מראש אמ"ן, והייתי אף מועמד לפרס ביטחון ישראל", ציין.

היציאה לאזרחות

לאחר שיצא לאזרחות, התקבל אקרלינג לעבוד בחטיבת הביטחון של יבמ. אולם, אחרי פרק זמן קצר, חבר הפגיש אותו עם שלמה אליהו, שהיה אז הבעלים של חברת הביטוח אליהו. אקרלינג אמר כי "אליהו הציע לי לעבוד אצלו כדי למחשב את חברת הביטוח מאפס. אין ספק שהמפגש עם שלמה אליהו היה מיוחד והשפיע מאוד על המשך דרכי המקצועית".

אקרלינג החל לעבוד באליהו ב-1983. הוא נזכר כי אז, זו הייתה חברה שנוהלה בצורה יעילה אבל ידנית, ללא כל מיכון. "מחשבנו את החברה, והמחשוב סייע לה להיות שחקן משמעותי בתחום הביטוח האלמנטרי, לרבות שביעות רצון גבוהה מסוכנויות ומסוכני הביטוח", ציין. "הסבנו את מערכת ביטוח חיים מלשכת שירות אדי לוי, כאשר אף אחד לא האמין שנצליח לעשות את זה, ואפילו קלטנו את מערכת אליס, שלאחר מכן נקלטה גם בהראל והיא עובדת שם בהצלחה עד היום. זכינו בפרסים רבים על מערכות שהקמנו באליהו וזכיתי כמה פעמים להיות מנמ"ר השנה מטעם אנשים ומחשבים".

השלב המשמעותי הבא בקריירה המקצועית של אקרלינג הגיע כאשר שלמה אליהו רכש את מגדל, ועליו הוטל לנהל את מכירת תיק ביטוח החיים להראל בצד הטכנולוגי, וכן את מכירת תיק הביטוח האלמנטרי בצד הטכנולוגי למגדל.

לאחר השלמת המכירה, אקרלינג הצטרף לקבוצת מגדל, שם הוא ניהל את החברה הבת בידיוק, שהעניקה שירותי מחשוב ותפעול לסוכנויות הבית של הקבוצה. "ביצענו שם כמה מהפכות, לרבות הקמת מערכות חדשות כמו CRM, חיבור למסלקות פנסיוניות ועוד", אמר אקרלינג.

לפני שש שנים, עקב סגירת הפעילות של בידיוק כחברה, הוא עבר לקבוצת מגדל עצמה, והמשימה הראשונה שלו שם הייתה למחשב מחדש את תחום הביטוח האלמנטרי. במסגרת זו, אקרלינג ואנשיו הציגו מערכות חדשניות, שלא היו אז.

התפקיד האחרון לפני הפרישה

תפקידו הבא של אקרלינג, שאותו הוא מילא עד כה, הוא ניהול הרכש הטכנולוגי של קבוצת מגדל. לדבריו, "עשיתי זאת לאחר ששי בסון שכנע אותי לקבל על עצמי את התפקיד. היססתי, אבל החלטתי להיענות להצעתו, כי הגישה שלי בחיים היא שהאדם עושה את התפקיד ולא התפקיד את האדם".

הוא ציין כי "אני מסכם 50 שנות עבודה בעולם ה-IT, וכעת אני יכול להסתכל אחורה בגאווה על העשייה שלי. מי שמכיר אותי יודע שאני איש של אנשים, עם עקרונות של יושר אישי ומקצועי, ורואה את הספקים כשותפים שלנו".

מה הלאה?
"כעת אני פונה להשקיע קצת בנפש ובנשמה – למנוחה ולטיולים, וכן לתרומה לקהילה ולחברה".

תגובות

(11)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל

    איש יקר ומיוחד בהצלחה רבה עם הרבה סיפוק ואושר

  2. אתי גבע סוכנת ביטוח

    היי אפריים כל הכבוד על העשייה הנהדרת והחשובה שעברת במהלך עבודתך, מאחלת לך פרישה מהנה וכל מה שתרצה לו יהי🌷🙏🍷

  3. בועז נחשוני

    איש יקר המון בהצלחה. אכן איש של אנשים.

  4. אלי שחף

    מענטש אמיתי, הוגן, אדיב ונעים הליכות. בהצלחה מקרב לב.

  5. יצחק פורת

    אנחנו גאים בך ומאחלים לך ה הרבה בריאות ואושר לתמיד

  6. ניר ברמן

    הרבה כבוד, בהצלחה בהמשך לך ולמשפחתך.

  7. מוטי שפר

    סקירה מעניינת של עשייה פורצת דרך במגוון תחומים. וזאת בזכות כישרון, חריצות, מנהיגות ויחסי אנוש מצויינים. בהצלחה בפרק הגמלאות. בריאות ונחת.

  8. עופר

    תחום התוכנה לביטוח חייב רבות לאפרי. הוא יודע לעבוד עם ספקים ועם עובדים בהגינות, שיתוף ושקיפות והכל בנועם הליכות. אני בטוח שימשיך לתרום לקהילה מהידע הרב שלו ומנסיונו רב השנים.

    1. אלי

      אפרי, אלוף העולם בכל מיני דברים גדולים. מנהל בעל שיעור קומה שמעולם לא הרים קולו על אדם. כשאדם היה בלחץ גדול עקב טעות (גם אם הטעות חמורה), אפרי דאג לציין שמי שלא עובד לא טועה ושלח את האדם ראשית לשתות מיים ולהרגע. אנשים היו נאמנים וישרים ראשית כי היית הערכה גדולה לאפרי וכי ידעו שאי אפשר לעבוד על שר העבודה. בהצלחה בהמשך הדרך.

אירועים קרובים