עובדי קבלן של אפל בפוקסקון סין ברחו מסגר במפעל החברה

סין חווה שוב התפרצות קורונה ובמפעל סיני של פוקסקון - יצרנית ה-iPhone עבור אפל - הוכרז סגר, אך חלק מהעובדים, שכידוע מועסקים בתנאים קשים, לא נשארו במקום ● הנמלטים קפצו מעל גדר ונאלצו ללכת עשרות ק"מ ברגל

עובדים חוו סגר במפעל קבלנית המשנה של אפל, פוקסקון. המשטרה התעמתה איתם כי מחו על תנאיהם. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

פה בישראל זה נראה כאילו הסיפור של הקורונה כבר מאחורינו, אבל בכמה מקומות בסין החל מספר הנדבקים בנגיף לעלות שוב, וכתוצאה מכך ננקטים במקומות אלו צעדים דרקוניים, לפי השלטונות במטרה לרסן את המגיפה.

בסין עדיין פועלת מדיניות קורונה נוקשה מאוד, ומשמעותה שכל הדבקה חדשה מיד נענית בסגרים, כשמאות אלפי אנשים נאלצים להישאר בבתים, ולפעמים הם מצטווים להיות בסגר אפילו במקום העבודה. הנחיות החירום שהטיל הממשל הסיני עד כה כללו, למשל, פעולה בקיבולת מופחתת של דיסנילנד שנגחאי, או קזינו בעיר ההימורים מקאו שנסגר לפני מספר ימים, כשבתוכו הצוות והאורחים אשר קיבלו הוראה להישאר סגורים בו עד מחר (ג').

הסגר על מפעל פוקסקון בעיר ג'נגג'ואו

אמצעים אלו הוחלו גם על מפעל פוקסקון (Foxconn) בעיר ג'נגג'ואו, אחרי ש-167 נשאי קורונה התגלו בעיר בשבוע שעבר. שבוע קודם לכן היו רק 97 מקרים שכאלו. אמנם מדובר על עיר שמספר תושביה עומד על יותר מעשרה מיליון, אבל הנתון המזערי לא הרתיע את השלטונות שהורו, אחרי שבמפעל התגלו גם כן כמה עובדים עם קורונה, שעל המקום להיכנס לסגר.

כידוע, פוקסקון היא חברה טיוואנית המשמשת כקבלנית עבור חברות טכנולוגיה גדולות, בעיקר – אפל (Apple). יש לחברה כמה וכמה מפעלים, וביניהם מתחם ענק בעיר הסינית ג'נגג'או, שבו מייצרים את מוצרי החברה האמריקנית. כקבלנית משנה של אפל, פוקסקון מייצרת כיום בין היתר את הדגמים האחרונים של ה-iPhone 14.

במפעל המסוים בג'נגג'אוו מועסקים כ-200 אלף עובדים, וכל אלו היו אמורים להינעל בו עד שהמצב ירגע.

"אנחנו עובדים עם הממשלה כדי להחזיר את העובדים שלנו הביתה", בישרה ההנהלה לתקשורת, אלא שאז החלו להתפרסם ברשתות החברתיות תיעודים שבהם נראים חלק עובדי פוקסקון בג'נגג'או מטפסים על גדר כדי להימלט מהסגר. לא ברור כמה עובדים נמלטו בדרך זו. וכן, לא לגמרי ברור האם העובדים פשוט הפרו את הנחיות המדינה או שהותר להם לעזוב את המפעל.

סטפן מקדונל, כתב BBC בסין, שיתף בטוויטר את הסרטונים שתיעדו את הבריחה, בהם נראים עובדים עם ציודם האישי ומסיכות על פניהם עושים ככל שניתן כדי להסתלק מהסגר הכפוי.

על פי דיווח בפייננשל טיימס, ששוחח עם כמה מעובדי פוקסקון – הידועה בשל תחקירים שמצאו כי היא מעסיקה את פועליה כמעט בתנאי עבדות מודרנית, בלאו הכי – המצב במפעל המסוים הפך לרע בשל הסגר. העובדים דיווחו על מחסור באוכל ובתרופות ושאר בעיות קיומיות שנבעו מתת התנאים במקום שלא אמור להלין ולהכיל עובדים נעולים.

"זה היה כאוס מוחלט", אמר לטיימס עובד בן 22. "קפצנו על גדר פלסטיק, ואז על מתכת כדי לצאת מהקמפוס". עוד סיפרו העדים כי אזור המפעל היה סגור למשך ימים, כי נערכו בו בקרות קפדניות כל העת, וכי העובדים נאלצו לעבור בדיקות קורונה מדי יום ביומו, וכל זה בזמן שפס הייצור המשיך לפעול.

הסיבה להמשך העבודה במפעל ה"נגוע" והנעול היא ככל הנראה החשש שהשבתתו תשפיע על אספקת מוצרי אפל במערב ערב עונת החגים העמוסה שבה, כידוע, נרכשים שלל מוצרים של הענקית מקופרטינו.

אפל לא נענתה לבקשת רויטרס לתגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים