קנס של 113 מ' ד' לגוגל בהודו: ניצלה את הדומיננטיות של Google Play

רגולטור ההגבלים העסקיים בהודו הטיל את הקנס על גוגל והורה לה גם לאפשר למפתחי אפליקציות להשתמש בשירותי עיבוד תשלומים של צד שלישי לרכישות בתוך האפליקציה או לרכישת אפליקציות

האם גם היא תפטר הרבה עובדים? גוגל.

רגולטור ההגבלים העסקיים בהודו הטיל על גוגל קנס של 113 מיליון דולר בגין ניצול לרעה של מעמדה הדומיננטי של חנות Play שלה, והורה לחברה לאפשר למפתחי אפליקציות להשתמש בשירותי עיבוד תשלומים של צד שלישי לרכישות בתוך האפליקציה או לרכישת אפליקציות, הקנס השני תוך כמה שבועות בשוק הגדול ביותר שלה מבחינת מספר המשתמשים.

ועדת התחרות של הודו, שפתחה את החקירה נגד ענקית הטק בסוף 2020, אמרה שחיוב המפתחים להשתמש במערכת החיוב של גוגל עבור אפליקציות בתשלום ורכישות בתוך האפליקציה דרך חנות Play מהווה "תנאי לא הוגן" ובכך מפירה את הוראות החוק בהודו.

הרגולטור – שראיין שחקנים בתעשייה – בין היתר סמסונג, מיקרוסופט, שיאומי, רילמי ועוד – ציין כי העובדה שגוגל לא משתמשת במערכת החיוב שלה עבור אפליקציות משלה, כמו יו-טיוב, מהווה "הטלת תנאים מפלים".

עוד הגיעה החקירה למסקנה, כי החיוב להשתמש במערכת החיוב של Play משבש את תמריצי החדשנות ואת יכולתם הן של מעבדי התשלומים והן של מפתחי האפליקציות לפתח ולהציע חידושים, וגם מונעת גישה לשוק של חברות תשלומים ומפתחי אפליקציות, וכי הפרקטיקות שגוגל נוקטת בהן גורמות למינוף הדומיננטיות שלה בשוק של חנויות האפליקציות ונועדו להגן על מעמדה בשווקים – וכל אלה תוך הפרה של הורות החוק.

הוועדה דורשת מגוגל להציג תוך שלושה חודשים סדרה של שינויים במדיניות שלה בחנות Play, אשר תאפשר למפתחים להשתמש במערכת חיוב של צד שלישי, ו-"מורה בזאת לגוגל להפסיק ולהימנע מלהתמכר לפרקטיקות אנטי-תחרותיות".

דובר גוגל הגיב לידיעה ואמר, כי "מפתחים הודים נהנו מהטכנולוגיה, האבטחה, הגנת הצרכן, ומבחירה וגמישות ללא תחרות שמספקות אנדרואיד ו-Play. על ידי שמירה על עלויות נמוכות, המודל שלנו הניע את השינוי הדיגיטלי של הודו והרחיב את הגישה למאות מיליוני הודים. אנו נשארים מחויבים למשתמשים ולמפתחים שלנו ושוקלים את הצעדים הבאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים