גוגל פספסה את תחזית ההכנסות ורשמה ירידה ברווח

החברה הציגה הכנסות של 69 מיליארד דולר וקיטון של 27.3% ברווחיות ● גוגל קלאוד עלתה, בעוד שיוטיוב ירדה ● המשקיעים לא איחרו להגיב והביאו לקיטון בשער המניה לאחר סגירת המסחר

הכסף הגדול מגיע ממודעות הקשורת בעבותות למנוע החיפוש. גוגל.

רבעון לא כל כך טוב לגוגל – או, יותר נכון, לחברה האם שלה, אלפבית: פעילות הענן של החברה אמנם גדלה מעבר למצופה, אבל היא פספסה את תחזיות האנליסטים בסעיפי ההכנסות והרווח הנקי למניה – כך עולה מדו"חות הרבעון השלישי, שהיא פרסמה אמש (ג'). המשקיעים לא איחרו להגיב והורידו את שער המניה שלה לאחר סגירת המסחר בוול-סטריט בכ-7%.

הרווח הנקי הרבעוני של גוגל פחת ב-27.3% ל-13.9 מיליארד דולר והרווח למניה קטן ב-25% לקצת יותר מדולר אחד – 1.06 דולר. יותר ממחצית מהרווח מגיע מיוטיוב: אתר הווידיאו הפופולרי רשם הכנסות של קצת מעל שבעה מיליארד דולר. מדובר בירידה של 2% לעומת הרבעון השלישי אשתקד.

הסיבה לירידות ברווחים היא עלייה גדולה יותר בהוצאות החברה מאשר בהכנסות שלה – של 17.9% ל-52 מיליארד דולר לעומת של 6.1% ל-69.1 מיליארד. עם זאת, גוגל קלאוד רשמה הכנסות גדולות מהצפוי, של 6.9 מיליארד דולר. מדובר בגידול של 38% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021.

גם בסעיפים הגולמיים נרשמו עליות: ההוצאות עלו ב-12.8% ל-31.2 מיליארד דולר והרווח גדל ב-1.65% ל-37.1 מיליארד. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-54.9%. לעומת זאת, בסעיפי התפעול נרשמה מגמה שלילית, עם גידול של 26.4% בהוצאות ל-20.8 מיליארד דולר וירידה של 18.5% ברווח ל-17.1 מיליארד.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית-גוגל, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "אנחנו מחדדים את הפוקוס של החברה בקידום מוצרים חדשים, בעיקר בשיפור יכולות החיפוש באמצעות טכנולוגיות בינה מלאכותית. זה יביא גם לשיפור יכולותיה של יוטיוב להגדיל את ההכנסות שלה".
.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים