הסטארט-אפ שיסייע למצביעים לנווט לקלפי

בבחירות האחרונות לכנסת ה-24, שנערכו במרץ 2021, יותר מ-800 אלף ניווטים בוצעו על ידי בוחרים באמצעות הפלטפורמה של SPS ● המערכת שלה צפויה לככב גם בבחירות בשבוע הבא

מייסדי הסטארט אפ SPS, דרור שקד ושגיב לוי.

הסטארט-אפ הישראלי SPS ישמש כפלטפורמת הניווט שתסייע ביום ג' הקרוב לבוחרים לאתר את הקלפי שלהם ולנווט אליה בצורה יעילה.

מנהל הרכש במשרד האוצר שכר את שירות חברת ההזנק, זו הפעם השנייה, עבור משרד הפנים – בהסכם בעלות של 460 אלף שקל. בבחירות האחרונות לכנסת ה-24, שנערכו במרץ 2021, יותר מ-800,000 ניווטים בוצעו על ידי בוחרים באמצעות הפלטפורמה של SPS.

משרד הפנים אחראי להנגיש לציבור מידע על הקלפי אליה הוא משויך, לפני ובמהלך הבחירות לרשויות המקומיות ולכנסת. למשרד הגיעו דרישות להרחיב את השירות הקיים ולהוסיף מידע על כל אופני ההגעה לקלפי: תחבורה ציבורית, ברגל, רכבת, מונית, כלי רכב פרטיים – כולל מפות וניווט לקלפיות עבור האזרחים. לאחר שלא מצא פתרונות העונים לכלל הדרישות הללו, בחר המשרד להפעיל את השירות של SPS בשנית.

בדרך אליה נעזרים ב-SPS. קלפי הבחירות.

בדרך אליה נעזרים ב-SPS. קלפי הבחירות. צילום: BigStock

השירות זמין בכל הפלטפורמות והמכשירים

הפלטפורמה מאפשרת גישה מאובטחת למידע, והצגה לאזרחים – באמצעות מפות וכלי ניווט שונים – של אמצעי ו/או דרכי ההגעה לקלפיות. הפתרון יעלה לאוויר לפני יום הבחירות וביום הבחירות. השירות כולל שימוש בלינקים לכל הפלטפורמות והמכשירים – מחשב נייח, טלפונים ניידים, שליחת לינק במסרונים, מייל ו-ווטסאפ. בפלטפורמה המוצעת ניתן לקבל מידע בזמן אמת על כל הדרכים להגיע למיקום הקלפי וכמה זמן ייקח בכל דרך, לרבות שימוש ב-ווייז וב-מוביט. ניתן לצרוך את השירות של חברת ההזנק בלא צורך בהורדת אפליקציה.

SPS הוקמה לפני ארבע שנים על ידי שניים – דרור שקד ושגיב לוי, המשמש מנכ"ל. לוי הוא אמן חושים המכהן כנשיא איגוד הקוסמים בישראל. החברה שמה לה כמטרה לשמש כפלטפורמת הניווט לחברות מסחריות, ארגוני בריאות וממשלות. ארגונים המשתמשים בטכנולוגיה שלה, מקבלים גישה לביג דטה, ויכולים להשתמש בשירותי הפרימיום של החברה, כגון: ניתוחים עסקיים גיאוגרפיים, מהיכן יוצאים הלקוחות, מתי צפויים הלקוחות להגיע ליעד, ויסות חניונים בזמן אמת, קידום השימוש במערכות תורים ועוד.

החברה קיבלה באחרונה מענק של חצי מיליון דולר מרשות החדשנות, ומתחילה בימים אלה בסבב גיוס ראשוני של ארבעה מיליון דולר. על לקוחותיה נמנית שירותי בריאות כללית, ויש לה מיליוני משתמשים בשנה בישראל. החברה החלה פעילות בדובאי, לונדון וניו יורק, ובימים אלו מתרחבת ומגייסת עובדים.

לדברי לוי, "נספק את השירות בפעם השנייה ונהווה את הפלטפורמה שתסייע לממשלת ישראל לנהל את יום הבחירות בצורה מתקדמת למיליוני המצביעים – שיוכלו לדעת איפה הקלפי שלהם וגם לנווט ולהגיע אל הקלפי בצורה נוחה ומונגשת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שגיב לוי

    תודה על הכתבה ובהצלחה לכולם בבחירות 💙

אירועים קרובים