מי יהיה אלוף הסייבר של ישראל?

1,000 האקרים ישתתפו באליפות, שתתקיים ביום ד' הקרוב, הוא יום הסייבר הלאומי ● התחרות היא פרי יוזמה של דורון אמיר, יזם הטובים לסייבר ומנכ"ל סייטקה

דורון אמיר, יזם הטובים לסייבר ומנכ''ל סייטקה.

יום הסייבר הלאומי יתקיים ביום ד' הקרוב, ומטרתו היא להגביר את המודעות לאיומי הסייבר ולצורך בהגנה מפניהם. דורון אמיר, יזם הטובים לסייבר ומנכ"ל סייטקה, אליפות העולם בסייבר, יקיים ביום זה תחרות שבה צפויים להשתתף 1,000 האקרים ישראלים, שיתמודדו עם אתגרי פיצוח מתקדמים בתחום. אלוף הסייבר שייבחר יזכה ב-100 אלף שקלים, וסך כל הפרסים בתחרות עומד על רבע מיליון שקלים.

בחודש הנוכחי, אוקטובר, מציינים ברחבי העולם את חודש המודעות העולמי להגנת סייבר. בישראל בחרו לעשות זאת, כאמור, ביום ספציפי. המטרה היא להסביר ולהזכיר לציבור הרחב ולארגונים אודות החשיבות שבהגנות סייבר. אמיר שם לו למטרה לפתח "סייבר חיובי", על ידי תחרויות בין טובי ההאקרים בארץ ובחו"ל, שמאתרים נקודות תורפה באבטחה ומייצרים מערכי סייבר הגנתיים לארגונים בתחומים כגון הבנקאות.

אליפות הסייבר תתקיים בקריית אתא שבצפון, לאחר שבעבר היא נערכה במכרז (בתל אביב) ובדרום (במדרשת שדה בוקר). היא תכלול אתגרים ופרסים בקטגוריות כגון הגשת אתגרי סייבר, חידון בתחום הסייבר, המורשת והמודיעין, ומיזם הסייבר הייחודי. האליפות תיערך בהיכל הספורט ברחוב רמז 11 בעיר, בין השעות 15:00-22:00. הסעות צפויות לצאת מהרצליה ב-12:00, ולהחזיר את הנוסעים לשם בתום התחרות.

לדברי אמיר, "אנשי הסייבר ומומחי אבטחת המידע משמשים למעשה מעין תמ"ג (ר"ת תוצר מקומי גולמי) חדש. כלומר, אם יש אנשי סייבר טובים והמדינה מוגנת מבחינה טכנולוגית יותר ויותר – הרי זה אומר שהמערכת עובדת נכון ויעיל. זה מתייחס ומשליך על איכות החינוך, המחקר האקדמי, הכלכלה, הבנקאות, הרפואה, הביטחון והקידמה הטכנולוגית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים