סייבריזן מחפשת קונה

אחרי שחזרה בה מהתוכניות להנפקה ופיטרה עובדים, חברת אבטחת הסייבר הישראלית פונה למסלול של רכישה - כך לפי דיווח שפורסם בסוף השבוע ● האם תהיה חברה שתיעתר לכך? ואם כן - מי?

ליאור דיב, מנכ"ל ומייסד שותף בסייבריזן.

סייבריזן הישראלית, שמפתחת פלטפורמת הגנה מפני מתקפות סייבר, מעוניינת להירכש. לפי דיווח שפורסם בסוף השבוע ב-CRN, החברה שכרה את שירותי ג'יי.פי. מורגן צ'ייס לטובת הרכישה. סייבריזן מסרה כי היא לא מגיבה לשמועות.

חברת הסייבר פנתה לנתיב זה לאחר שרצתה להנפיק את עצמה בינואר השנה, לפי שווי של כחמישה מיליארד דולר, אולם הכנסותיה הצטמצמו והיא אף פיטרה באחרונה כ-8% ממצבת כוח האדם שלה.

ביולי אשתקד השלימה סייבריזן סבב גיוס בסך של 275 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי ליברטי סטרטג'יק קפיטל, קרן הון-סיכון פרטית שהוקמה על ידי סטיבן מנוצ'ין, שהיה שר האוצר האמריקני בממשל טראמפ ומכהן כמנהל שותף בקרן. בסבב השתתפו גם הקרנות אירווינג, נויברגר ברמן וכן הקרן של סופטבנק. השקעה זו הביאה להשלשת שווי החברה, שגייסה עד אז 389 מיליון דולר, בין היתר מלוקהיד מרטין, ספארק קפיטל, סופטבנק וגוגל. בסך הכול, סייבריזן גייסה כ-750 מיליון דולר מאז הקמתה. נכון לשנה שעברה, שווייה של סייבריזן עמד על יותר משלושה מיליארד דולר.

"להחזיר את היתרון למגן"

סייבריזן היא חברת סייבר הגנתית, שמגנה על נקודות קצה בארגונים ומטרתה לבצע זיהוי, מניעה ונטרול של תקיפות סייבר. החברה נוסדה ב-2012 על ידי שלושה שותפים ישראליים יוצאי 8200: ליאור דיב, המשמש כמנכ"ל החברה, יונתן שטרום-עמית ויוסי נער.

המוצר של החברה הוא מערכת XDR, שמטרתה להחזיר למגן את היתרון על פני התוקף על ידי הרחבת יכולות האיתור והתגובה בסביבת הארגון המודרנית. המערכת מאפשרת הצגת תמונת מצב מלאה על אירוע התקיפה במסך אחד, במקום במאות התראות שונות. בסייבריזן אומרים שבעזרת המידע הרב, שנאסף בזמן אמת, המוצר מזהה התנהגויות חשודות ומציג את השתלשלות האירוע באמצעות ממשק פשוט ואינטואיטיבי. הפלטפורמה מאפשרת לארגונים לפקח באופן רציף אחר המערכות השונות בארגון, וכן לזהות, לחקור, לבודד ולעצור תקיפות לפני שנגרם נזק לארגון.

כך, החברה מונעת את הדינמיקה הקיימת בלא מעט ארגונים כיום, שבה המגן נמצא במאבק מתמשך כדי לעמוד בקצב של התוקפים. בניגוד למתחרות, טענו בסייבריזן, "אנחנו נוקטים גישה המאפשרת למגנים לסיים מתקפות תקיפה באופן מיידי, ובכך מחזירים את היתרון אל המגן".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ערן

    קשה לראות מי יקנה את החברה ביותר מכמה מאות מיליונים (אחרי שבחברה הושקעו למעלה משש מאות מיליון דולר). החברה נכשלה כמעט בכל מהלך הנדסי ועסקי בשנה וחצי האחרונות. ההכנסות יורדות. חוץ מהפיטורים, אנשים נוטשים את החברה, ואותם מנהלים בכירים (בעיקר בפיתוח) שאחראים ישירות לכישלון, ממשיכים להוביל את החברה למרות הכשלונות שלהם.

אירועים קרובים