אילון מאסק: טסלה תהיה שווה יותר מעראמקו ואפל ביחד

החברה הציגה תוצאות רבעוניות פנטסטיות, עם עליות חדות בהכנסות וברווח, ושיא חדש של מכירות

אילון מאסק.

חברת הרכב האוטונומי של אילון מאסק, טסלה, ממשיכה להאיץ, ורשמה ברבעון השלישי של השנה עליות גבוהות הן בהכנסות והן ברווח הנקי שלה – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהיא פרסמה אמש (ד'). מאסק אמר במסיבת עיתונאים לאחר פרסום התוצאות שהוא רואה את היום שבו שווי השוק של טסלה יהיה גדול יותר מאלה של חברת הנפט הסעודית עראמקו ושל אפל יחדיו. שתי החברות הן בעלות שווי השוק הגדול ביותר בבורסה האמריקנית.

במהלך שלושת חודשי הרבעון, ההכנסות של טסלה זינקו ב-56% ל-21.5 מיליארד דולר והרווח הנקי קפץ ב-87.2% ל-6.95 מיליארד דולר. בהתאם, הרווח הנקי למניה רשם צמיחה של 81.81% לשני דולר. עלייה יפה נרשמה גם ב-EBIDTA – הרווח לפני מיסים, ריבית ופחת, שנחשב למודד אמין לגבי רווחיות החברות. זה גדל ב-55% לחמישה מיליארד דולר.

ההוצאות התפעוליות גדלו ברבעון ב-2% בלבד ל-1.7 מיליארד דולר, ואילו הרווח התפעולי האמיר ב-84% ל-3.7 מיליארד.

שיא חדש של מכירות

טסלה רשמה במהלך הרבעון שיא חדש של מכירות: 343,380 כלי רכב. היא ייצרה בתקופה זו 366 אלף מכוניות.

בסוף הרבעון היו לחברה מזומנים בסך כולל של כ-21.1 מיליארד דולר – מה שעשוי, לדעת מומחים, ללחוץ על החברה לבצע רכישה מחדש של מניותיה. ואכן, מאסק אמר במסיבת העיתונאים שלא מן הנמנע שבמהלך 2023 טסלה תרכוש חזרה מניות בסך כולל של בין חמישה ל-10 מיליארד דולר. כמו כן, הוא העריך שהרבעון הרביעי יהיה "רבעון שיא – מה שיוביל אותנו לשנת שיא השנה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טל אנגלנדר גולדיגר

    חשוב לדעת - אילון מאסק לא הקים את טסלה - הוא השתלט עליה. נתון נוסף - אין קשר בין שוויה של טסלה לבין המכירות שלה או הרווחים מה שאומר דרשני. בחלוף הזמן לכל חברה יש נטיה להתכנס לשווי אמיתי הנגזר ממכירות וצפי רווחים בעיקר וזה מה שיקרה גם לטסלה

  2. מה זה השם הזה עראמקו

    נשמע כמו בדיחת ילדים אבא שלך עראמקו....

  3. שוטה

    טסלה היא מניה מנופחת והיא הולכת להיות אחת מהשמדות ההערך הגדולות בהיסטוריה. הסינים, היפנים והאירופאים סוגרים את הפערים במהירות.

    1. זואי

      טסלה לא מנופחת היא מתנפחת משנה לשנה . כמה שיתאמצו לא יגיעו לטסלה , מבחינת חדשנות התיעלות היא עוברת כבר את אפל ומשאירה מאחור את המתחרות שעושות בצורה מגושמת לעשות מהלך שטסלה כבר עשתה לפני 5 שנים

אירועים קרובים