בעשור האחרון: זינוק בשיעור האזרחים הוותיקים שמשתמשים באינטרנט

הנתון עמד אשתקד על 74% מבני ה-65 ומעלה, לעומת 30% בלבד ב-2010 - כך עולה מנתונים שפרסמה הלמ"ס לרגל יום האזרח הוותיק ● כמעט מחצית מהם מחפשים ברשת מידע רפואי, אולם רק 41% מבצעים בה פעולות בנקאיות

שיעור האזרחים הוותיקים שגולשים באינטרנט עולה - אבל עדיין נמוך יותר ממספרם של הגולשים הצעירים יותר.

מספר הישראלים בני ה-65 ומעלה שמשתמשים באינטרנט זינק ב(קצת יותר מ)עשור האחרון פי 2.4 – כך עולה מנתונים שפרסמה היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לרגל יום האזרח הוותיק הבינלאומי.

על פי הנתונים, מספר הישראלים בני ה-65 ומעלה שגולשים באינטרנט עמד ב-2010 על 30%, ב-2015 הוא גדל ל-49%, ב-2019 – ל-67%, וב-2021 הוא כבר הגיע ל-74%. הנתון בקרב המשתמשים הצעירים יותר עמד על 94%. יצוין כי גם אצלם חלה עלייה, אם כי מתונה יותר, מאחר שרובם גלשו ברשת כבר ב-2010.

בלמ"ס מציינים שעל אף השימוש ההולך וגובר של בני 65 ומעלה ברשת, הם לא בהכרח מממשים את היעילות שהיא מציעה: בשונה מהאוכלוסייה הצעירה יותר, רק 41% משתמשים ברשת לצורך פעולות בנקאיות ו-28% לתשלומי חשבונות, 34% מקבלים באמצעותה שירותים ממשרדי ממשלה, כגון הורדת טפסים וקבלת אישורים, ו-48% עושים זאת לצורך חיפוש מידע בנושא בריאות. כמו כן, רק 15% מהם גולשים לצרכי לימודים ו-18% משחקים ב-ווב – נתונים נמוכים בהרבה מאשר בקרב הגולשים הצעירים יותר.

המספרים האלה הם חלק משורה של נתונים שכלולים בסקר, שנוגעים לכלל תחומי החיים. נתונים נוספים מראים שרוב מכריע של האוכלוסייה המבוגרת בישראל (87%) מרוצה מהחיים; 40% מגדירים את מצב הבריאות שלהם כלא טוב; 19% לא מצליחים לכסות את ההוצאות החודשיות של משק הבית שלהם (או, בשפה פשוטה יותר, לא גורמים את החודש); 14% לא יוצאים מהבית בחשכה ו-15% מרגישים לא כל כך בטוח או בכלל לא בטוח ללכת לבד בחוץ לאחר השקיעה; 35% לא חשים בטוחים בדרכים, כהולכי רגל; ורק ל-60% מהם יש שליטה טובה מאוד בעברית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יונה וקסלבאום צברי.תודה

    במיוחד מעניינת אותי המאבק בפשעי סייבר. תודה לכם

אירועים קרובים