בשל התחזיות הקודרות: AMD תקצץ באופן מיידי בייצור מעבדים

לפי ההערכות, החברה בדקה את קצב המכירות ומצאה שיש כרגע בשוק די והותר מעבדים כדי לענות על הצורך הצפוי הנוכחי

מקצצת בייצור. AMD

התחזיות הקודרות לגבי מכירות המחשבים ב-2022 וגם הלאה גובות את התשלום המיידי שלהן. לא רק אינטל הציגה דו"חות כספיים, אלא גם היריבה העיקרית שלה בשוק המחשוב, AMD. זו השיקה לאחרונה את סדרת מעבדי ה-Ryzen 7000 מעוררת הציפיות, עוד לפני יריבתה, שאמורה להשיק החודש בפועל את מעבדי ה-Core הראשונים בדור ה-13, אבל גם היא צריכה לשקול מה לעשות לאור התחזיות.

לפי הדיווחים, ההחלטה של AMD היא לחתוך באופן מיידי בייצור של המעבדים המבוססים על ליבות ה-Zen 4 החדשות כדי למנוע הצפת השוק בסחורה שאין לה ביקוש. לפי ההערכות, החברה בדקה את קצב המכירות ומצאה שיש כרגע בשוק די והותר מעבדים כדי לענות על הצורך הצפוי הנוכחי, והיא אינה רוצה להגדיל הפסדים או לפגוע עוד יותר בשורת הרווח.

החודש, בדו"חות של IDC לרבעון השלישי של 2022 נרשמה ירידה בשוק המחשוב האישי ברמה של 15% במונחים של שנה לשנה, ומכיוון שאפל דווקא רשמה עלייה במכירות, מדובר אפילו בירידה של למעלה מ-20% במכירות של מחשבים המבוססים על מעבדי x86 – התחום של אינטל ושל AMD.

בנוסף, להבדיל מאינטל בהיבט הזה, AMD החליטה הפעם לתמוך בממשקי הזיכרון החדשים בלבד, קרי DDR5 ו-PCIe 5 עם תושבת ה-AM5 החדשה שלה, מה שמייקר את ההוצאה הכוללת עוד יותר עבור בוני מחשבים, וגם מה שהופך את הסחורה שנשארה בשוק מהדור הקודם, המבוסס על תושבת AM4, לאטרקטיבית יותר מתמיד מבחינת עלויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים