מחקר: בענף הדפוס צפוי גידול בנתח השוק של תהליכי טרנס' דיגיטלית

הדיגיטציה בתהליכי ההדפסה גדלה ב-26 אחוזים, מסך כל המחזור הגלובלי בענף, לעומת 17 אחוזים לפני הקורונה ● התאוששות כללית בכל התחומים צפויה כבר ב-2023

מצילה את ענף הדפוס. הדיגיטציה.

נתח השוק של הדפוס הדיגיטלי, הכולל אוטומציה של תהליכי הפקה, חוזר לצמוח לראשונה מאז הקורונה, והוא גדל ב-26 אחוזים, לעומת 17 אחוזים שהיוו את קצב הגידול ב-2019, ערב הקורונה. מסקנות אלו עולות מדו"ח מגמות של תחום הדפוס בעולם, ובכלל זה הדפוס הדיגיטלי, שפרסם גוף המחקר והייעוץ של תערוכת הדפוס הבינלאומית דרופה (drupa‎‏). התערוכה תתקיים בשנת 2024 במרכז הירידים דיסלדורף בגרמניה.

מנתוני המחקר, שכלל מאות אנשי מקצוע בענף ואנליסטים, עולה כי נמשכת הירידה בהדפסות מסחריות בשיטת האופסט הקונבנציונלית, לעומת גידול מתמשך בהדפסת אריזות.

משבר הקורונה, שגרם לעצירה מוחלטת של הדפסות במרבית המגזרים הכלכליים, הביא לכך שמנהלי בתי דפוס רבים בעולם, כולל בישראל, הסבו את הציוד שלהם להדפסת אריזות, תחום שנחשב לאחד הצומחים ביותר כיום והוא רווי בחדשנות וטכנולוגיות דיגיטליות.

בין היתר דיווחו בעלי העסקים על עלייה בשימוש בגיליונות טונר דיגיטליים, מכונות הזרקת דיו דיגיטליות ועוד.

תחום נוסף שמהווה מוקד להשקעות בציוד חדש הוא ציוד הגימור, שהופך להיות דיגיטלי יותר ויותר, כך על פי הדו"ח.

בסך הכל, עורכי הדו"ח מביעים אופטימיות לגבי התאוששות הענף, לעומת מצבו ערב הקורונה. הם טוענים כי שווקים כמו הוצאה לאור, צפויים להתאושש בקצב מהיר כבר ב-2023.

סבינה גלדמן, מנהלת הדפוס הטכנולוגי במרכז הירידים דיסלדורף, אמרה כי "בתי דפוס וספקים מבינים שעליהם להשקיע בחדשנות כדי להיות מוכנים לעתיד, ויש לכך השלכות כבר ממגמות צפויות ב-2023".

בעלי בתי הדפוס גם הם אופטימיים מבחינה כלכלית – 18 אחוז מהם תיארו את מצבם כטוב יותר לעומת 2019, וגם הספקים חוזרים לצחוק בדרך על הבנק, עם דיווח על גידול נטו של 23 אחוזים בהכנסותיהם.

בכל הפרמטרים ציינו משתתפי הסקר כי הדיגיטל והחדשנות הם המנוע שמסייע להתאוששותם.

כמו ענפים גלובליים אחרים, גם ענף הדפוס מושפע מהמצב הכלכלי באירופה והמלחמה בין רוסיה ואוקראינה – שם בעלי בתי הדפוס והספקים פחות אופטימיים – אבל בשווקי אסיה ודרום מרכז אמריקה מצפים להתאוששות כבר בשנה הבאה ובהמשך הדרך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים