ראש מערך הסייבר הגרמני יפוטר – בשל קשרים מזיקים עם רוסיה

על פי דיווחים תקשורתיים, ארנה שונבוהם, העומד בראש ה-BSI, היה מצוי בקשרים הדוקים עם רוסיה וכעת ננסי פאסר, שרת הפנים של גרמניה, שוקלת להדיחו

יפוטר בגלל קשרים עם רוסיה? ארנה שונבוהם, ראש מערך הסייבר הגרמני.

ארנה שונבוהם, ראש המשרד הפדרלי הגרמני לאבטחת מידע, יפוטר ככל הנראה, לאחר דיווחים תקשורתיים לפיהם הוא היה מצוי בקשרים הדוקים עם רוסיה.

ננסי פאסר, שרת הפנים של גרמניה, שוקלת להדיח את שונבוהם, העומד בראש ראש ה-BSI (סוכנות אבטחת הסייבר במדינה), לאחר תחקיר של ערוץ השידור הציבורי ZDF, לפיו הוא טיפח קשרים הדוקים מדי עם גורמים הקשורים לרוסיה, חלקם – גופי ביון.

שונבוהם, המשמש בתפקידו מאז 2016, הקים בשנת 2012 קבוצה של תעשיינים, בשם מועצת אבטחת הסייבר. זו עסקה בייעוץ בנושאי אבטחת מידע והגנת סייבר עבר ארגונים, סוכנויות וממשלות. לפי התחקיר, ששודר בשבוע שעבר, חברי הקבוצה נפגעו על ידי מאמצי השפעה וריגול רוסיים, לרבות ריגול מצד סוכנויות ביון רוסיות.

כך, אחת החברות החברות במועצה, Protelion, הציעה לחברות במדינה ולפוליטיקאים תוכנת אבטחת מידע, כשהיא מוצגת ככזו שפותחה בגרמניה, ויש לה מותג ש"יוצר בגרמניה", בעוד שלמעשה התוכנה היא של חברת Infotecs הרוסית, שהוקמה על ידי בכיר לשעבר בקג"ב.

"נבדוק כיצד ניתן להגיע לשינוי מהיר (פיטורים, י.ה.)", אמר מקורב לשרה לעיתון בילד. לפי דר שפיגל, השרה אכן רוצה להדיח את שונבוהם.

ההאשמות בדבר התערבות רוסית הן "אבסורדיות"

מועצת אבטחת הסייבר בגרמניה מסרה בתגובה לתחקיר כי ההאשמות בדבר התערבות רוסית הן "אבסורדיות", אולם אישרה כי "שתי החברות נמצאו בקשרים רק ביוני 2020 ומאז לא היו דיונים ולא פרויקטים משותפים עם נציגי החברה".

התחקירנים של Royale – תכנית המגזין של ZDF – מצאו ראיון משנת 2019 עם הנשיא הנוכחי של מועצת האבטחה הסייבר בגרמניה, הנס-וילהלם דאן, בו הוא אמר כי "חשוב לשמור על תקשורת עם כל השחקנים הרלוונטיים, כמובן עם רוסיה, עם סין ועם מדינות אחרות… עם כל השחקנים הרלוונטיים, כולל שירותי ביון", בכל הקשור להגנת סייבר. אף ששונבוהם כבר לא עומד בראשות המועצה, הוא פעיל בה, כך לפי התחקיר.

בשנת 2019 שונבוהם אסר על עובדיו להשתתף באירועים של המועצה, אך הוא עצמו כן השתתף באירוע שנתי שלה ב-9 בספטמבר השנה. משרד הפנים הגרמני אישר את השתתפותו באירוע, כך לפי ביזנס אינסיידר.

שונבוהם חווה ביקורת על חוסר כשירותו באבטחת סייבר מצד חברי פרלמנט מהאופוזיציה, עוד לפני מינויו. זאת כי ה-BSI – המקבילה הגרמנית למערך הסייבר הישראלי – עוסק במתקפות סייבר ובהגנת רשתות ויש לו תפקיד מפתח באסטרטגיית אבטחת הסייבר החדשה של גרמניה.

ה-BSI לא הגיב לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים