האקרים פרצו לטלוויזיה האיראנית בזמן שהקרינה צילומים של חמינאי

ההאקרים חדרו לשידור מהדורת החדשות הלילית של הערוץ הרשמי ● הם הקרינו תמונות של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ושל נשים איראניות שנהרגו בחודש האחרון, וקראו לצופים להצטרף להפגנות

הפריצה, כפי שנראתה בשידור.

ההאקרים ממשיכים לגבות את ההפגנות באיראן נגד המשטר: אמש (ש') פרצה קבוצה של האקטיביסטים (הלחם של המילים האקרים ואקטיביסטים) לטלוויזיה האיראנית, בזמן שידור מהדורת החדשות הלילית. הפריצה אירעה כשהערוץ, IRIB, הקרין צילומים של המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, מבקר בעיר בושהר שבדרום המדינה.

במקום התמונות של חמינאי מהשידור נראו באותן שניות קצרות תמונה שלו ומתחתיה להבות אש, לצד תמונות של מהסה אמיני, שהמוות שלה גרם לפרוץ ההפגנות, ושל נשים נוספות שנהרגו באיראן בחודש האחרון. כמו כן, הוקרן סרטון מצויר קצר ובו מסכה עם שפם על רקע שחור.

במהלך הפריצה, הצופים בטלוויזיה האיראנית הרשמית אף ראו את הכיתוב: "הצטרפו אלינו והתקוממו. הדם של הנוער שלנו נוטף מהאחיזה שלכם (הכוונה היא לאחיזה של המשטר – י"ה)".

קבוצת ההאקרים Edalate Ali פרסמה ציוץ בטוויטר שבו היא לקחה אחריות על הפריצה, תוך שהיא מתייגת תגים שונים, בהם OpIran#. בשנה שעברה היא פרצה למצלמות הבטיחות של בית כלא שבו מוחזקים בעיקר אסירים פוליטיים, והראתה את הטיפול הלקוי בהם.

פעילות ענפה של ההאקרים בסיוע להפגנות

האקרים מסייעים למפגינים באיראן ומגבים את ההפגנות מאז שהחלו לפני כמה שבועות. לפני ימים אחדים פרסמה צ'ק פוינט הישראלית מידע אודות שלל הדרכים שבהן הם עושים זאת – בדארקנט ובאפליקציות טלגרם וסינגל. זאת, לאחר שהשלטון האיראני הגביל את הגישה לאינטרנט וחסם רשתות חברתיות עם פרוץ ההפגנות. המטרות העיקריות של ההאקרים הן לעקוף את אותן חסימות ולאפשר למפגינים לתקשר זה עם זה, וכן למחות נגד המשטר.

ההפגנות באיראן נמשכות כבר כמה שבועות, והן החלו במחאה על מותה של אמיני בת ה-22 במעצר, לאחר שנעצרה על ידי משטרת הצניעות האיראנית ב-"אשמה" שלבשה את החיג'אב שלה שלא לפי החוק במדינה. המפגינים מאשימים את המשטר במותה, ומוחים נגדו בכלל ונגד היחס שלו לנשים בפרט. בסוף השבוע קראו סטודנטיות באוניברסיטת אלזהארה בטהרן קריאות "לך לעזאזל" לעבר נשיא איראן, איברהים ראיסי, ונגד המולות (חכמי הדת האסלאמיים), כשראיסי ביקר במקום וגינה את ההפגנות באוזני מרצים וסטודנטים. סטודנטים אחרים אמרו, בהתייחסם לנשיא האיראני, כי הם "לא רוצים אורח מושחת".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים