לא רק תל אביב והשרון: חברות היי-טק שמעדיפות את הדרום

הרבה יותר מרווח, הרבה פחות פקקים, ושלא לדבר על החנייה; לא מעט חברות בוחרות לפעול מחוץ לבועה, ומבינות שגם שם יש לא מעט כישרונות ● כמה מהן סיפרו לנו על הבחירה

היי-טק בכל חלקי הארץ.

ההיי-טק הישראלי מרוכז בגוש דן, ובפרט בתל אביב, ובשרון. למרות המאמצים להעביר חברות היי-טק בפריפריה, או להקים אותן שם, האזורים שמחוץ לבועה נאלצים להסתפק במועט: קצת היי-טק בירושלים (ביחס לכלל התעשייה בארץ), קצת בחיפה, לא הרבה חברות בבאר שבע, אינטל בקריית גת ועוד דוגמאות מעטות, לצערנו הרב.

אולם, יש חברות שבחרו להתמקם שם – בין אם הן הוקמו באזורי הפריפריה או היגרו אליה מהבועה החמימה. מנהלים מכמה מהן סיפרו על כך לאנשים ומחשבים – בסדרה של שלוש כתבות, שכל אחת מהן מתמקדת באזור אחר בארץ. אחרי הכתבה הראשונה, שהתמקדה בצפון הארץ, וזו השנייה, שעסקה במרכזה, כעת נשים את הזרקור על שתי חברות בולטות – אחת מהן פועלת באזור הדרום ואחת מהן מקימה את פעילותה שם בעצם ימים אלה.

קבוצת שרונה פרטנרס
שרונה פרטנרס היא קבוצה שפועלת במגוון דרכים על מנת לתמוך ולקדם סטארט-אפים ישראליים בצמיחה. הקבוצה מפעילה שלוש רגליים מרכזיות: תוכניות האצה מפרה-סיד עד סבב B, קרנות הון-סיכון וחדשנות תאגידית. היא מפעילה מתחמי חדשנות ברחבי הארץ, ומקימה בימים אלה מרכז חדשנות באופקים שבנגב המערבי.

מרכז החדשנות של שרונה פרטנרס באופקים.

מרכז החדשנות של שרונה פרטנרס באופקים. צילום: תנועת אור

איתן פרדו-רוקואס, מנהל הפיתוח העסקי של שרונה פרטנרס, מספר על הבחירה לפעול דווקא בפריפריה, ולא להישאר רק בתל אביב: ״התהליכים שקורים בתעשייה כיום הם ההזדמנות של ההיי-טק לצאת לפריפריה. מבחינתנו, זה הזמן ואנחנו קוראים לחברות נוספות באקו-סיסטם לצאת מהצפיפות של תל אביב למרכז אחרים, שיכולים להיות גם הרבה יותר בריאים ונכונים להם. זו הבשורה הנוכחית, וערי הפריפריה ואזור הנגב המערבי, למשל, מתפתחים בצמיחה מהירה. לסטארט-אפים יש אפשרות להתפתח, לצמוח ולהתבלט. בתל אביב נוצר מעין קן צרעות, ובמרחב של הנגב המערבי ניתן להתרחב ולצמוח, ולהשתמש בשטחים שם לצרכים מגוונים כמו חברות בתחומי האגרו-טק והפוד-טק, שיכולות ליהנות משדות חקלאיים צמודים ומפיילוטים עם חקלאים מקומיים".

Lsports
חברת הספורט דטה הבינלאומית LSports ממוקמת מיום היווסדה לפני מעל עשור באשקלון. החברה מספקת מגוון רב של מוצרים: נתוני ספורט שמכסים מעל 60 ענפים, מערכת ניהול נתונים ראשונה בתחומה, מוצרים תומכים כגון מערכת טיפים מבוססת בינה מלאכותית, המרת סרטונים של משחקי ספורט ל-ויזואליזציה מבוססת בינה מלאכותית ולימוד מכונה, יצירת ויזואליזציה חדשה המבוססת על משחקי עבר ועוד.

החברה שוכרת קומה שלמה, בשטח של מעל 1,000 מ"ר, במרכז שקט בשכונת מגורים בצפון אשקלון ובמרחק של כ-500 מטרים מקו הים בעיר. ב-LSports מספרים שהבחירה שלהם באשקלון מגיעה קודם כל מטעמי ציונות: האחים דותן ועידו לזר בחרו להקים דווקא בדרום הארץ חברה טכנולוגית, מתוך אמונה שלמה בעיר כמרכז פיתוח עתידי להיי-טק בדרום, ואמונה שלמה שניתן וצריך להפריח את השממה הטכנולוגית בדרום. בחברה אומרים כי הם פרצו את הדרך וגרמו ללא מעט אנשים, והנהלות של חברות להאמין באזור ולפתוח שם משרדים. "LSports האמינה ומאמינה לאורך כל הדרך שצריך ואפשר להצליח בדרום, ולתת מענה ראוי עבור עובדים מאזור זה, שלא מעוניינים לבלות שעות רבות מזמנם על הכביש בדרך לעבודה בחברות היי-טק במרכז הארץ", ציינו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים