גוגל מפסיקה את שירות התרגום בסין

גוגל השעתה את שירות התרגום שלה בסין במהלך סוף השבוע ובכך בא אל קיצו ניסיון נוסף של ענקית הטק האמריקנית לחזור לשוק הסיני - על רקע הקושי לציית לכללי הצנזורה של הרשויות הסיניות

האם גם היא תפטר הרבה עובדים? גוגל.

גוגל הפסיקה את שירות Google Translate שלה, שהיה זמין למשתמשים בסין מאז 2017, לדבריה בשל  "שימוש נמוך" באחד ממוצרי הדגל שלה על ידי משתמשים בסין. עם זאת, חברת מעקב נתונים בינלאומית דיווחה על 53.5 מיליון ביקורים בפלטפורמה בחודש אוגוסט בלבד.

בשנת 2010 הפסיקה גוגל את שירות מנוע החיפוש שלה בסין לאחר שלא הסכימה לציית לכללי הצנזורה של סין, המחייבים לצנזר מילות מפתח ונושאים שהרשויות מחשיבות כרגישים מבחינה פוליטית. ההחלטה של ​​גוגל התקבלה שבועיים לפני הקונגרס הלאומי ה-20 של המפלגה הקומוניסטית הסינית, שתוכנן להתחיל ב-16 באוקטובר.

הממשלה הסינית חסמה בעבר שירותי גוגל על רקע אירועים פוליטיים גדולים וימי שנה רגישים מבחינה פוליטית.

גוגל לא הגיבה לגבי כל קשר אפשרי בין שירות התרגום שהופסק לקונגרס המפלגה הקומוניסטית. גוגל ציינה, כי המשימה שלה היא לארגן את המידע בעולם ולהפוך אותו לנגיש ושימושי, אבל כפי שדיווחו כלי תקשורת שונים, דרכה של ענקית האינטרנט שבסיסה בקליפורניה לפרוש כנפיים בסין היבשתית בשני העשורים האחרונים לא הייתה חלקה.

למרות שסין מתהדרת בשוק האינטרנט הגדול בעולם, בכל הנוגע לנושאים פוליטיים, ידוע שהרשויות הסיניות מטילות מגבלות קפדניות לגבי המידע שאזרחים סינים יכולים להיחשף אליו או שיש להם החופש לדון בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים