גוגל סטדיה – שירות הגיימינג בענן של גוגל – נסגר בכל זאת

למרות הכחשות עבר של הענקית ממאונטיין ויו, שהאחרונה שבהן הושמעה ביולי השנה, החברה הודיעה כעת רשמית שהשירות לגיימרים יפסיק לפעול כבר בינואר הקרוב והכריזה שתחזיר כסף ללקוחות

לא הצליח ונסגר. גוגל סטדיה.

מזה חודשים רבים שאו נתקלים בשלל דיווחים ושמועות סביב סגירה עתידית של גוגל סטדיה (Google Stadia) – שירות הגיימינג בענן של גוגל. בשלהיי יולי האחרון החברה התעקשה כי השירות שלה, שכלל אינו זמין בישראל, לא יסגר, אבל כעת ההכחשות בטלות ומבוטלות וסטדיה עומד לסיים את תפקידו בגזרת הגיימינג הרותחת.

פיל הריסון, סגן נשיא ומנהל כללי של סטדיה בגוגל, פרסם באחרונה פוסט בבלוג החברה, תחת הכותרת: "מסר על סטדיה ואסטרטגיית הסטרימינג לטווח ארוך שלנו" ובו נאמר: "על אף שהגישה של סטדיה להזרמת משחקים לצרכנים נבנתה על בסיס טכנולוגי חזק, היא לא זכתה למשוך משתמשים כפי שציפינו, ולכן קיבלנו את ההחלטה הקשה להתחיל לסגור את שירות הסטרימינג שלנו, סטדיה".

למעשה סטדיה מוצא עצמו לצד שירותים אחרים של גוגל – ביניהם Google Glass, Google+, Google Duo ו-Google Lively – שלא צלחו וסיימו את חייהם מוקדם בהרבה מהמקווה, לפחות ממה שקיוותה החברה האם שלהם.

עם זאת עושה רושם שסביב סטדיה האכזבה גדולה במיוחד, וזאת משום על הנייר ל-סטדיה היה הכל כדי להצליח – קודם כל, בגלל שבעת השקת השירות נדמה היה שגוגל זיהתה את הכיוון שאליו נשבה הרוח. הענקית קלטה את הבאזזז סביב זו משחקים בענן, סביב בידור מקוון ואפילו זיהתה בלי שהתכוונה את הפריצה הגדולה עוד יותר של תחום משחקי הווידיאו בגלל הקורונה. ובאמת, שירות המשחקים, שהושק בסוף 2019, הוכרז בדרמטיות והבטיח נסים ונפלאות. גוגל סיפרה למתעניינים כי באמצעות סטדיה הם יכנסו לעידן חדש של משחקי וידיאו, שבו יספיק להם רק חיבור פשוט לאינטרנט כדי ליהנות מהכותרים הפופולריים ביותר, מבלי שיצטרכו כלל לדאוג לגבי חומרה או עדכונים, וזאת בשל פעולת הסטרימינג. אלא שבין התוכניות למציאות נפער פער.

הכחשות ופרסומים סותרים קדמו לסגירה

נזכיר כי בפברואר השנה היה הריסון המקור עליו הסתמכו דיווחים ש-גוגל סטדיה מסיים את פעילותו כפי שהתנהלה עד אז, וזאת עקב פוסט שפרסם באותם ימים בבלוג החברה. בפוסט ההוא אישר סגן נשיא סטדיה כי פעילות צוותי פיתוח המשחקים הביתיים למכשיר הזרמת משחקי הווידיאו של גוגל מסתיימת משום רצון "למקד את עתידה של סטדיה בהזרמת משחקי צד שלישי".

בהמשך, במרץ, נודע כי גוגל מנסה להפיח חיים חדשים בשירות הזרמת המשחקים שלה, אחרי שלא ממש הצליח לעמוד בציפיותיה, אבל למעשה נשמע היה שהחידושים יביאו לשינוי באופי הפלטפורמה המקורי. ואז, בסוף יולי, כאמור, הגיעה הכרזה רשמית שהכחישה את הסגירה, ושמקורה היה בחשבון הטוויטר של גוגל סטדיה עצמו.

ואולם כעת עושה רושם שהפליק פלק הזה מסתיים סופית.

בפוסט שלו מיום ה' האחרון הבהיר הריסון: "אנו אסירי תודה לשחקני סטדיה המסורים שהיו איתנו מההתחלה. נחזיר את כל רכישות החומרה של סטדיה, שבוצעו דרך חנות גוגל, וכל רכישות המשחקים והתוספים שבוצעו דרך חנות סטדיה. השחקנים ימשיכו לקבל גישה לספריית המשחקים שלהם ולשחק עד ה-18 בינואר 2023, כדי שיוכלו להשלים הפעלות משחק אחרונות. אנו מצפים שרוב ההחזרים יושלמו עד אמצע ינואר 2023".

הריסון הבהיר גם כי "הפלטפורמה הטכנולוגית הבסיסית שמניעה את סטדיה הוכחה בקנה מידה, ומתעלה מעל תחום הגיימינג. אנו רואים הזדמנויות ברורות ליישם את הטכנולוגיה הזו בחלקים אחרים של גוגל כמו גוגל פליי (Google Play), יוטיוב (YouTube) ומאמצי המציאות הרבודה (AR) שלנו – כמו גם להפוך אותה לזמינה לשותפי התעשייה שלנו, מה שמתאים לתפישתנו את פני העתיד של המשחקים. אנו נשארים מחויבים עמוקות לגיימינג, ונמשיך להשקיע בכלים, טכנולוגיות ופלטפורמות חדשות המניעות את הצלחתם של מפתחים, שותפים בתעשייה, לקוחות ענן ויוצרים".

ומה בנוגע לעובדים? לפי הריסון, רבים מחברי צוות סטדיה יעברו לאגפים אחרים של החברה. "אנו כל כך אסירי תודה על העבודה פורצת הדרך של הצוות ואנו מצפים להמשיך ולהשפיע על תחום המשחקים ותעשיות אחרות באמצעות טכנולוגיית הסטרימינג הבסיסית של סטדיה", סיכם הריסון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים