הרמת המסך של MMD

החברה הציגה באחרונה סדרה של 19 מסכים של החברות פיליפס ו-AOC, שרובם מיועדים לשוק הפרטי ורק מיעוטם - לשוק הארגוני ● באילו מסכים מדובר? רון קסלר היה וראה

28/09/2022 14:03
המסך Philips 40B1U6903CH.

הקורונה כמעט מאחורינו, אבל גלי ההדף והשינויים שהיא הביאה איתה ממשיכים לייצר שינויים בהרגלי הייצור, השיווק והחיפוש אחרי קהלים חדשים. זהו מסע מרתק, שעורכות חברות שמנסות להמציא את עצמן מחדש בפנייה לפלחי שוק חדשים ולקהלים חדשים שנוצרו במהלך המגפה, אשר מחפשים מוצרים מאוד ספציפיים.

לפני ימים אחדים השיקה ברודוס MMD, שהיא יצרנית גדולה ודומיננטית בעולם בתחום המסכים, סדרה של 19 מסכים של החברות פיליפס ו-AOC. השוני העיקרי בין המסכים היה גם בתוכנות, אך גם במנעד רחב מאוד של גדלים, שיצרו שתי תחושות: ראשית, שמרוב נישות לא רואים את היער, ושנית, שיש פה החלטה אסטרטגית לכסות כל קהל אפשרי, לראות מה יצמיח רווחים ולחתוך אחר כך מוצרים. רוב המסכים, וכאן השינוי המהותי, מיועדים דווקא לשוק הפרטי (B2C), בעוד שחלק קטן יחסית מהם מיועד לשוק הארגוני (B2B).

סטפן זומר, מנהל השיווק העולמי של MMD, באירוע של החברה ברודוס.

סטפן זומר, מנהל השיווק העולמי של MMD, באירוע של החברה ברודוס. צילום: רון קסלר

סטפן זומר, מנהל השיווק העולמי של החברה, חלק את הדרמות שעבר תחום רכישת המוניטורים באחרונה, ואמר כי בתחילת 2022 הייצור אמנם היה נמוך מההערכות הראשוניות, עם 160 מיליון צגים שיוצרו, אבל התחזיות לשנים 2023-2024 מאפשרות, לטענתו, לנשום לרווחה ולהגיע לייצור של כ-200 מיליון מוניטורים בשנה.

המגפה יצרה שינויים גדולים גם בדפוסי השימוש במסכי הגיימינג, כאשר מספר גדול של נשים החלו לשחק במשחקים אלה ולהוריד במקצת את השליטה הגברית על השוק הזה.

אלא שבעוד שהמילה גיימינג נאמרה לא אחת בכנס ברודוס, לא הושק שם כל מוצר שהוא לשוק זה. את הקלף הזה שומרת MMD לאוקטובר – אז היא תשיק מוצר חדש בתחום.

עוד מסך מהסדרה.

עוד מסך מהסדרה. צילום: רון קסלר

המסך שעושה חשק להתיישב ולעבוד

בראש מצעד 19 המסכים עמד מסך ה-Philips 40B1U6903CH. מדובר במסך שאני מודה שכשראיתי אותו ואת אחיו הגדול, בגודל של 44 אינץ', היה לי חשק להתיישב ולעבוד. המסך המדובר מצויד בלא מעט חידושים: רזולוציית 5K, שתי יציאות HDMI 2.0 (5K ב-50Hz), DisplayPort 1.4 (5K ב-75Hz 8-bit או 5K ב-60Hz 10-bit), ושתי יציאות ThunderBolt 4. אבל זה לא נגמר בכך: המסך מצויד בחיבור USB 3.2 ובמצלמת חמישה מגה פיקסל, שיוצאת החוצה ומשווה למסך מראה עוד יותר אלגנטי.

חדר מלא במסכים.

חדר מלא במסכים. צילום: רון קסלר

שחקנים מעניינים נוספים היו שני מסכים נפרדים, שיוצרו האחד על ידי פיליפס והאחר על ידי AOC, עם דמיון לא קטן ביניהם: לשניהם יש פאנל בגודל של 27 אינץ', ושניהם מצוידים ברמקולים ובאיכות רזולוציה מתקדמת של QHD. המסכים הללו יצאו לשוק בעוד חודש (בחו"ל, בישראל זה יהיה כנראה מאוחר יותר), ואם שאלתם את עצמכם כמה יעלה התענוג? ובכן, קצת יותר מ-200 יורו. האח הגדול, בן ה-44 אינץ', יעלה, ככל הנראה, באזור ה-1,000 יורו, וחייבים לציין בעניין הזה שמדובר בהפתעה, בשל סדר הגודל של המפרט הטכנולוגי שלו.

את המסך Phillips 16B1P3302D לא ניתן היה לפספס בשל האפשרות להטעין, באמצעות מטען W65, גם אותו וגם את הסלולרי. מי אמר שחייבים תמיד או-או? את שורת המסכים סיים מסך מעניין לא פחות, שמיועד למצגות ולחיבור למחשב נייד – 16BP13.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים